Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد- ايرنا- جبار اللعيبي وزير نفت عراق روز شنبه از امضاي قرارداد ميان بغداد و تهران براي صادرات نفت کرکوک به ايران، خبر داد.

به گزارش ايرنا، وزير نفت عراق افزود: بر اساس اين قرار داد، روزانه بين 30 تا 60 هزار بشکه نفت که اين مقدار قابل افزايش نيز است، از ميدان هاي نفتي کرکوک به ايران صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جبار اللعيبي در بيانيه اي مطبوعاتي اعلام کرد، اين قرار داد ميان شرکت دولتي بازاريابي نفت عراق (سومو) با طرف ايراني به امضا رسيده است.
وزير نفت عراق گفت: قرار است نفت صادراتي از طريق کاميون هاي نفتکش به نقطه مرزي ميان دو کشور در نزديکي استان کرمانشاه تحويل طرف ايراني داده شود و طرف ايراني نيز همان مقدار نفت و با همان مشخصات و کيفيت از طريق بنادر جنوب عراق تحويل اين کشور دهد.
در همين حال علا ياسري مدير کل شرکت بازايابي نفت عراق گفت: اين قرار داد، درگاه صادراتي جديدي براي عراق خواهد گشود که براي اقتصاد عراق و صادرات نفت کرکوک مفيد است و به تحکيم روابط اقتصادي با کشورهاي همسايه کمک خواهد کرد.
پيش تر وزير نفت عراق گفته بود که رئيس شرکت دولتي بازاريابي نفت اين کشور (سومو) در حال مذاکره با ايران براي تعيين تاريخ آغاز صادرات نفت از ميادين کرکوک به پالايشگاه کرمانشاه است.
عراق در ماه نوامبر، 105 ميليون و 60 هزار بشکه (معادل روزانه سه ميليون و 502 هزار بشکه) نفت صادر کرد.
وزارت نفت عراق پيش تر اعلام کرده بود که براي رسيدن به ظرفيت توليد روزانه 5 ميليون بشکه تا پايان سال جاري ميلادي، برنامه ريزي کرده است.
شبک**9365**3404**مترجم: رضا ميرزائي**انتشار: محسن اسماعيلي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است

روزنامه پالیتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی امروز (جمعه) گزارش داد، واشنگتن در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی با شرکت‌های دفاعی آمریکایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین است.

به گزارش ایسنا، ایالات متحده در حال انجام اقداماتی نهایی در یکی از بزرگترین بسته‌های کمک نظامی خود به اوکراین است که ممکن است امروز (جمعه) اعلام شود.

به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس گزارش پالیتیکو، این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

این بسته به بودجه ۶۱ میلیارد دلاری اوکراین که روز چهارشنبه توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امضا شد، اضافه می‌شود.

این روزنامه همچنین نوشت، تسلیحات مذکور احتمالا تا چندین سال به اوکراین ارسال نمی‌شود چون این مبلغ تحت ابتکار کمک امنیتی اوکراین تخصیص می‌یابد. در ارتباط با این ابتکارعمل، پنتاگون قراردادهایی را با شرکت‌های دفاعی ایالات متحده برای تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید برای اوکراین، در مقابل برداشت از ذخایر فعلی آن، منعقد می‌کند.

روز سه‌شنبه، سنای آمریکا بسته‌ای از لوایح را برای ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان، مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه به نفع به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه چین تصویب کرد.

در ۲۰ آوریل، این لوایح در مجلس نمایندگان ایالات متحده تصویب شد. حجم کل بسته بالغ بر ۹۵ میلیارد دلار است که شامل ۶۱ میلیارد دلار برای اوکراین، ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و همچنین کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در مناطق درگیری از جمله نوار غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • خوشحالی کاپیتان بارسا: تمدید با خیال راحت
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح