Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@22:44:37 GMT

نتانیاهو با ماکرون درباره ایران دیدار می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۵۷۳۰

نتانیاهو با ماکرون درباره ایران دیدار می‌کند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد در یک ضیافت ناهار با رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص ایران دیدار و گفت‌وگو کند و احتمالاً با سؤالاتی درباره قدس شرقی نیز روبرو خواهد بود.

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی هاآراتص گزارش کرد که قرار بود که ضیافت ناهار «بنیامین نتانیاهو» و «امانوئل ماکرون» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور فرانسه دوستانه برگزار شود اما هم‌اکنون احتمال می‌رود به دنبال اعلام تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، با تنش همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، نتانیاهو شنبه شب به وقت محلی برای دیدار روز یکشنبه (امروز) با امانوئل ماکرون به سمت «پاریس» پایتخت فرانسه پرواز کرد.

این نشست کاخ الیزه قرار بود یک ضیافت ناهار دوستانه باشد و تمرکز اصلی آن بر روی ایران باشد اما هم‌اکنون به دنبال اقدام هفته گذشته آمریکا در به رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، انتظار می‌رود که تنش‌هایی نیز در این نشست صورت بگیرد و رئیس‌جمهور فرانسه خواستار توضیحاتی درباره نیات رژیم صهیونیستی در قدس شرقی و کرانه باختری شود.

هفته گذشته، درست مدت اندکی قبل از آنکه رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس ابراز نظر کند، ماکرون اولین رهبر اروپایی بود که با وی تماس گرفت و درباره تأثیرات احتمالی منطقه‌ای به رسمیت‌ شناختن یکجانبه قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هشدار داد.

روز یکشنبه، ماکرون اولین رهبری خواهد بود که بعد از این اعلام تصمیم ترامپ، میزبان نتانیاهو می شود و قصد دارد از این دیدار برای بررسی اقداماتی که رژیم صهیونیستی قصد دارد هم‌اکنون انجام دهد، بهره جوید.

نشست این دو نفر ماه گذشته برنامه ریزی شده بود و آن زمان هنوز ترامپ تصمیمی درباره قدس اتخاذ نکرده بود و در واقع این دیدار در واکنش به بحرانی برنامه ریزی شده بود که بعد از استعفای «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان به وجود آمده بود. الحریری در عربستان استعفای خود را اعلام کرد و سپس از آنجا به فرانسه پرواز کرد.

موضوعاتی که احتمالاً در نشست امروز نتانیاهو و ماکرون بررسی می‌شود، شامل قدس، شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و رفتار این رژیم با فلسطینیان مناطق «سی»، بخشی از کرانه باختری که طبق توافقات اسلو تحت کنترل کامل رژیم صهیونیستی است، می‌شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیروهای فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیروهای ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

به نقل از رپوبلیکا، وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشورهای اروپایی با طرحش موافقند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد