Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه شهرستان‌های استان مرکزی با بیان اینکه اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توطئه جدید دشمنان علیه اسلام است تاکید کردند: تحکیم وحدت در جهان اسلام سبب رهایی قدس از چنگال جنایتکاران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان مرکزی، امام جمعه ساوه در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان اظهار داشت: تصمیم ترامپ خلاف قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است و این اقدام آمریکا اعلام جنگ علیه جهان اسلام محسوب می‌شود و این اقدام تجاوزکارانه‌ای است که حتی اتحادیه اروپا هم به تجاوزگری صهیونیست‌ها و فاجعه بار بودن این اقدام اعتراف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی افزود: قدس قبله اول مسلمانان و فلسطین متعلق به همان ملت است، که حوادث قدس شریف با حماقت و کینه ورزی دولت آمریکا که بیت المقدس را پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند وارد مراحل حساسی شده است و با توجه به سالیان متمادی مذاکرات بیهوده فلسطینیان با غاصبان و اعلام پایتختی قدس ، راه حل مقاومت است نه مذاکره با دشمنی که عهد شکن است.

وی تصریح کرد: زمان تحقق سخن امام راحل فرا رسیده و فاجعه امروز ناشی از سکوت مسلمانان در برابر تجاوزگری صهیونیست و حامیانش است و این که خود را مشغول اختلافات و جنگ داخلی کردند که از آغاز تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی تاکنون جز جنایت، کودک‌کشی و تروریسم دولتی و جنگ افروزی نتیجه ای نداشت و اقدام ترامپ سبب گسترش تجاوزگری به ملل مسلمان می شود.

امام جمعه ساوه ادامه داد: مبارزه همه جانبه در فضای حقیقی و مجازی ، قطع رابطه کشورهای اسلامی و تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی و آمریکایی و تایوانی و هر کشوری که از این اقدام حمایت کند، لازم است.

وی عنوان کرد: مسئولان باید فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت را ترویج کنند و به به حقوق معلمان حق التدریس رسیدگی کنند که همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند "خرج کردن برای آموزش و پرورش و دستگاه های آموزش و پرورشی هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است:.

تصمیم آمریکا برای تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی محکوم به شکست است

امام جمعه کمیجان در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به اقذام اخیر ترامپ اظهار داشت:  ترامپ با این کار آشکارا حقوق ملت مظلوم فلسطین و قطعنامه های بین المللی را نقض کرد و به دنیا ثابت کرد که فرعون زمان است و به هیچ قانونی پایبند نیست.

حجت‌الاسلام علی مقدسی‌پور افزود: ترامپ بداند مسلمانان جهان توی دهان آمریکا و اسرائیل غاصب کودک کش خواهند زد و اجازه نخواهند داد «قدس» پاره تن جهان اسلام را از آن جدا شود.

وی تصریح کرد: سران کشورهای اسلامی نباید در این برهه زمانی سکوت کنند و برای مقابله با توطئه ها و دسیسه های آمریکا و اسرائیل علیه قدس و فلسطین به پا خیزند چراکه چندین دهه از اشغال سرزمین مقدس فلسطین توسط صهیونیست ها و با حمایت مستقیم انگلیس و آمریکا می‌گذرد و در اثر این جنایت کم نظیر تاریخی ده ها هزار نفر انسان بی گناه به خاک و خون کشیده شده و صد هزار نفر فلسطینی آواره کشورهای همجوار شده اند.

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به فرا رسیدن 19 آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی بالاترین و تاثیر گذارترین نهاد در عرصه سیاست گذاری فرهنگی و حتی علمی کشور است که متاسفامه تاکنون در عرصه فرهنگ و آموزش نقش آفرینی مناسبی نداشته است.

وی بیان کرد: بررسی اجمالی عملکرد و نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در چند دهه اخیر نشان داده است که این نهاد بیش از آن که در عرصه فرهنگ و سیاست گذاری فرهنگی و علمی کشور باشد بیشتر تحت تاثیر سیاست های فکری و فرهنگی حاکم بر دولت ها بوده است.

امام جمعه کمیجان خاطرنشان کرد: نگاه تدافعی و واکنشی در شورا باید به نگاه تهاجمی، تبلیغی و تبینی در عرصه فرهنگی تبدیل شود. نباید منتظر تهاجم فرهنگی غرب باشیم تا بتوانیم جوابگوی آن ها باشیم در حالی که گفتمان انقلاب اسلامی طرحی برای تهاجم فرهنگی و فکری به غرب سکولار است.

رژیم صهیونیستی عامل بی‌ثباتی در منطقه است

امام جمعه تفرش در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: بیت‌المقدس، قبله اول مسلمین و متعلق به همه مسلمان‌ها است و هدف دولت‌های بزرگ از ایجاد رژیم صهیونیستی، تنها اشغال و جنایت از سوی رژیم صهیونیستی نیست بلکه آنها به دنبال غصب همه کشورهای عربی هستند.

حجت‌الاسلام نعمت الله خدامی افزود: ملت ایران طرفدار مظلوم است و هیچ مسلمان و آزاده‌ای، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد. باید همه بپاخیزیم و اسرائیل را نابود کنیم. هیچ ملت آزاده‌ای با دولت کودک‌کش صهیونیستی کنار نمی‌آید.

وی تصریح کرد: باید مسلمانان جهان از قید اسارت و بردگی شیاطین بزرگ و ابرقدرت‌ها رها باشند و به قدرت لایزال الهی بپیوندند و آمریکا در همه جنایات صهیونیست‌ها شریک جرم است و علاج زخم فلسطین، فقط قطع ید غده سرطانی حکومت صهیونیستی است که این امر کاملا ممکن است.

امام جمعه تفرش عنوان کرد: مسلمانان و آزادگان جهان نخواهند گذاشت که این تصمیم آمریکا عملیاتی شود. این اقدام سفیهانه در وحدت صفوف مسلمین موثر است و همین انسجام سبب  عقیم ماندن این طرح می‌شود و یکی از علل این اقدام، سرپوش نهادن بر شکست‌های جبهه غربی، عبری و عربی است که با شکست داعش رقم خورد.

وی ادامه داد: مظاهر جریانات وابسته به دشمن مانند جریان تکفیری، غیر شیعه و وهابیت می‌بایست موضع خود را اعلام کنند و سران کشورهای اسلامی و عربی می‌بایست با نشستی علاوه بر محکومیت این عمل پلید، قدس را به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین اعلام کنند.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: استراتژی دشمن ایجاد جنگ مذهبی است اما استراتژی جمهوری اسلامی، بازدارندگی مقتدرانه است و عامل اصلی این سیاست خبیث، فرعون زمان یعنی آمریکاست، حاکمان وابسته به آمریکا معضل بزرگی هستند که با الطاف الهی و مقاومت در برابر مظالمشان، کار آنها هم تمام است.

انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس هرگز محقق نمی‌شود

امام جمعه شازند در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: علت ظهور غده سرطانی اسرائیل در منطقه خاور میانه، همین آمریکا و انگلیس هستند هرچند سران آل سعود نیز امروزه درد بزرگ جامعه اسلامی بوده و مجری فرامین غرب در منطقه هستند.

حجت‌الاسلام سیدحبیب‌اله موسوی افزود: انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس نشانه عجز استکبار است و این اقدام با هدف تسلط بر مسلمین صورت می گیرد، اما ملت و مردم ما و نیز دنیای اسلام در خصوص چنین اقدامی بیکار نخواهند نشست، همه مسلمانان باید بدانند این اقدام نوعی انتقام شکست داعش است، اما بدانند که هنوز مسلمانان و شیعیان را نشناختند.

وی تصریح کرد: همه این‌ها برای ایجاد فضای امن برای اسرائیل بوده و آل سعود و بحرین نقشه آمریکا را دنبال کردند و این در حالی است که آل سعود جاده صاف‌کن آمریکا در منطقه است.

جبهه مقاومت نقشه صهیونیست‌ها را درهم خواهد پیچید

امام جمعه آشتیان در خطبه‌های نماز جمعه آشتیان با اشاره به اقدام اخیر ترامپ اظهار داشت: ملت ایران نفرت و انزجار خود را از آمریکا مستکبر و رژیم کودک کش صهیونیستی اعلام می‌کند و فلسطین بسیار بزرگتر از ان است که با تصمیمات ابلهانه کسانی مثل ترامپ تغییر کند قدس تا ابد پایتخت فلسطین خواهد ماند.

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری افزود: قدس تا ابد محور وحدت مسلمین خواهد ماند و قدس تا نابودی غده سرطانی صهیونیست شاهد فریاد ملت ها و حضور آنها در صحنه برای دفاع از قدس خواهد بود.

وی عنوان کرد فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا امروز در سراسر ایران اسلامی و کشورهای اسلامی با قدرت ادامه خواهد یافت چراکه تنها راه مقاومت است . با قدرت و با صلابت ادامه پیدا خواهد کرد و ترامپ بعد از شکست های سنگینی که در مسئله داعش، اقلیم کردستان، استعفای حریری، مرگ عبدالله صالح، جنگ فرقه ای و مذهبی ایجاد کردند برای روحیه دادن به نوکران خود در منطقه و رژیم صهیونیستی دست به این اقدام ابلهانه زد.

نیشابوری ادامه داد: قدس خط قرمز مسلمانان است و رهبر معظم انقلاب فرمودند در 25 سال آینده چیزی بنام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت و رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته و کار ترامپ آنرا تسریع می کند که به لطف خداوند همه چیز به نفع حزب الله و مقاومت و ایران در حال تغییر است.

امام جمعه آشتیان با اشاره به موضوع توان موشکی ایران گفت: دنیا بداند توانمندی موشکی ما قابل مذاکره نیست و موشک‌های ایران تهدیدی برای هیچ کشوری نیست بلکه برای دفاع از ایران است.

نیشابوری خاطرنشان کرد: متاسفانه آلمان و فرانسه از ایران خواسته‌اند که برنامه ساخت موشکی خود را رها کنند و فرانسه کشوری است که ایران بعد از برجام بزرگترین قراردادهای تجاری را با انها بسته است و بیشترین سود و بهره را کسب می‌کنند و قرار است در ماه‌های آینده به ایران بیاید و منافع اقتصادی بیشتری را کسب کنند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور ایران از طرفی دنبال منافع اقتصادی ایران است و از طرفی دنبال محدودیت و کنترل ایران است  و توان دفاع موشکی ما عامل بازدارندگی ما در برابر دشمنان انقلاب اسلامی و با هیچ کشوری مذاکره نخواهیم کرد زیرا ما به قدرت و توان موشکی خود اضافه می‌کنیم.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سید محمد حسینی در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه شهید باهنر و اعضای بسیج اساتید دانشگاه های کرمان درباره  ابعاد و پیامدهای عملیات وعده صادق اظهار داشت: پیش از این عملیات، وقتی پایگاه عین الاسد هدف موشک‌های کشورمان قرار گرفت تحلیلگران جهانی اذعان داشتند که از زمان جنگ جهانی هیچ کشوری بطور مستقیم پایگاه‌های آمریکا را مورد هدف قرار نداده است لذا از این جهت این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

معاون رئیس جمهور گفت: رژیم صهیونیستی و حامیانش قبل از عملیات وعده صادق، مدام رجزخوانی و تهدید می‌کردند تا این عملیات صورت نگیرد اما پس از انجام موفق عملیات  در واکنش به آن نتوانستند کاری انجام دهند لذا این عملیات در کنار عملیات طوفان الاقصی ضربه سنگین و جبران ناپذیری برهیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی بود.

 حسینی افزود: عملیات وعده صادق در پی چند تعدی رژیم صهیونیستی در لبنان و سوریه به نیروهای ایرانی و به ویژه حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق رخ داد و مسئولان نظام از همان ابتدا بر تنبیه متجاوز تاکید کردند و در مقابل حامیان رژیم صهیونیستی به مسئولان وزارت خارجه پیغام می‌دادند که با توجه به پدافند چند لایه‌ای که در حمایت از رژیم صهیونیستی ایجاد کردند، ایران عملیاتی برای تنبیه رژیم صهیونیستی انجام ندهد چون نتیجه‌ای برایش نخواهد داشت اما این عملیات به رغم تصور رژیم صهیونیستی و حامیانش با موفقیت انجام و به اهداف مورد نظر رسید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: نظام اسلامی برای تنبیه رژیم صهیونیستی صرفاً دو، سه مرکز نظامی را مدنظر قرار داده بود ولی بر همگان ثابت شد که اگر ایران اراده کند به ۵۰ نقطه هم می تواند حمله و آسیب جدی بزند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز دانشجویان در آمریکا و برخی از کشورهای غربی در اعتراض به نسل کشی رژیم صهیونیستی به میدان آمده‌اند، اظهار داشت: پاییز سال ۱۴۰۱، سردمداران و رسانه های برخی از همین کشورهای غربی، دانشجویان کشورمان را به هنجارشکنی، مقابله با نیروهای انتظامی، تخریب، آتش زدن، ضرب و شتم و حتی قتل و شکنجه نیروهای انقلابی دعوت کرده و بعضا آموزش می‌دادند و باخبرسازی های جعلی و بزرگنمایی بعضی اتفاقات جزئی، جمهوری اسلامی را در آستانه فروپاشی جلوه می دادند اما امروز حضور مسالمت آمیز دانشجویان در دانشگاههای آمریکا و غرب برای پایان یافتن نسل کشی در غزه را به شدت سرکوب می‌کنند و همان کسانی که  تمام قد از اغتشاش و آشوب در دانشگاه‌های ایران حمایت می کردند و کوچکترین اقدام  پلیس را به شدت محکوم می‌کردند و شعار و ادعای اینکه هیچ مقابله‌ای با حرکتهای براندازانه نباید صورت بگیرد، حال روی سرکوب وحشیانه و بازداشت صدها دانشجو و استاد، سرپوش گذاشته و آن را موضوعی داخلی و پیش پا افتاده قلمداد می‌کنند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: دنیای غرب و به ویژه آمریکا در حمایت همه جانبه از نسل کشی، سرکوب آزادی بیان و دموکراسی و له کردن حقوق بشر، نقاب نفاق را کنار زده به گونه‌ای که دیگر حتی مزدوران ‌شان هم از بزک کردن چهره کریه تمدن غرب مستأصل شده اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به نحوه ترسیم و القای سردمداران نظام سلطه از قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اخیرا مشاور اوباما گفته همچنان که ایران نیروهای نیابتی نظامی مانند حزب الله دارد گروه‌های دانشجویی در آمریکا نیز نیروهای نیابتی ایران در حمایت از فلسطین هستند.

حسینی با استقبال از اعلام دانشگاه کرمان و برخی دیگر از دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیق شده و اخراجی دانشگاههای آمریکا، اظهار داشت: بی تردید این ابتکار، اقدامی پسندیده در راستای ترویج عدالت و مبارزه با نقض آزادی بیان محسوب می‌شود که بازتاب مثبت و قابل توجهی در جهان اسلام و غرب دارد.

وی با بیان اینکه بزرگان نظام اسلامی از ابتدای نهضت بر حقانیت دفاع از مردم فلسطین تاکید داشتند، گفت: امروز پس از گذشت چندین دهه، افکار عمومی جهان به حقانیت مواضع ملت ایران پی برده است و این موضوع معادلات و نقشه های غربگرایان را به هم ریخته است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه هنوز اندک دانشجویان و جوانانی در ایران هستند که اطلاعات کافی و تحلیل واقع بینانه ای از تحولات منطقه از جمله جنگ غزه و پیامدهای عملیات وعده صادق ندارند، گفت: امروز فرصت و شرایط مناسبی برای تبیین و روشنگری در خصوص مواضع به حق ملت ایران و نظام اسلامی پیرامون رخدادها و تحولات منطقه‌ای و جهانی

ایجاد شده است و لازم است در راستای لبیک به تاکید رهبر فرزانه انقلاب، مبنی بر جهاد تبیین، با تلاش و مجاهدت مضاعف وارد صحنه شد و به ابهامات و شبهات جوانان و دانشجویان، پاسخ دهیم و کوتاهی در این رسالت خطیر به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

 حسینی تاثیر فشار افکار عمومی برای تغییر در سیاست‌های تجاوز طلبانه آمریکا را حائز اهمیت دانست و گفت: نباید اخبار واکنش ها و اعتراض وجدان‌های بیداری در دانشگاهها و مجامع غربی به حاشیه رانده شده و کمرنگ گردد و البته خون شهدای مردم مظلوم غزه و جبهه مقاومت، به هدر نرفته و اثر خود را تاکنون گذاشته و بیش از این هم خواهد گذاشت و پیروزی نهایی از آن جبهه حق است و همچنان که امام راحل تاکید داشتند خون بر شمشیر پیروز است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: فشار افکار عمومی باعث خواهد شد که ادامه حمایت نظام سلطه از رژیم صهیونیستی با مشکلات عدیده مواجه شود و ما اطمینان داریم که با نصرت الهی و وعده رهبر معظم انقلاب قبل از ۲۵ سال محقق شده و این غده سرطانی ریشه کن خواهد شد.

 حسینی در ادامه اساتید و دانشگاهیان را به فعالیت اثرگذار رسانه‌ای فراخواند و گفت: امروز فرصت مناسبی فراهم شده تا چهره واقعی و پلشت مدعیان حقوق بشر و آزادی نزد افکار عمومی جهان افشا شود و در این راستا، اساتید دانشگاه که غالبا مسلط به زبان‌های مختلف هستند باید با احساس مسئولیت بیشتری وارد صحنه شده و با انتقال واقعیت‌های موجود به روشنگری بپردازند.

وی موفقیت‌ها و دستاوردهای امروز نظام اسلامی را به خاطر هماهنگی میدان و دیپلماسی توصیف کرد و گفت: بخش زیادی از موفقیت‌های امروز به خاطر هماهنگی قوا و نهادهای انقلاب و نیروهای مسلح است و اینکه این دولت به دوگانه و تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد و به بهانه دیپلماسی مانع فعالیت در عرصه میدان نمی‌شود. در جمع اعضای این دولت کسی بر این باور نیست که آمریکا با فشردن یک دکمه می‌تواند سیستم دفاعی و نظامی ما را از بین ببرد!

درپایان این مراسم، به مناسبت گرامیداشت روز معلم و استاد از تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر سید محمد حسینی در عرصه علمی، فرهنگی و جهاد تبیین تقدیر شد.

حسینی همچنین به اتفاق رئیس و مدیران دانشگاه شهید باهنر کرمان از ساختمان معاونت آموزشی دانشگاه که به تازگی آماده بهره برداری شده بازدید کرد و یک اصله نهال در محوطه این مجموعه غرس کرد.

دیگر خبرها

  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
  • وعده صادق، عبور از بازدارندگی خودساخته رژیم صهیونیستی بود
  • سرلشکر رشید: رژیم صهیونیستی جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد
  • رشید:۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی نشان از افول و نابودی زودهنگام این رژیم دارد