Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@20:37:46 GMT

طرز تهیه بال مرغ ترد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۶۱۰۲

طرز تهیه بال مرغ ترد

تکنیکی که باعث میشود بال مرغ ترد تر از معمول شود این است که مدت کوتاهی مرغ را در آب جوش بپزیم. با این کار مقداری از چربی بال کم شده و مرغ شما تردتر میشود. برای آماده کردن بال مرغ هم باید از دو برش ساده استفاده کنید. روش آماده کردن بال را قبلاً به صورت تصویری در دستور تهیه بال مرغ کنجدی آموزش دادیم. 
مواد لازم

    بال مرغ ۹۰۰ گرم
    نمک ۱ قاشق چایخوری
    فلفل ۱/۲ قاشق چایخوری
    پودر سیر ۱/۲ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه:  بال‌های مرغ را آماده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول نوک آنها را ببرید و جدا کنید. سپس آنها را از وسط نصف کنید. از نوک بال‌ها در این غذا استفاده نخواهد شد اما می‌توانید از آنها برای تهیه سوپ استفاده کنید.

یک قابلمه آب را روی شعله قرار دهید و بگذارید آب به جوش بیاید. سپس بال ها را داخل آن بیاندازید و بگذارید ۶-۷ دقیقه در آب جوش پخته شوند. این کار باعث میشود مقداری از چربی مرغ به آب منتقل شود و در نتیجه بال مرغ شما تردتر شود. پس از آن بال ها را به یک توری فلزی یا یک دیس منتقل کنید و طوری بچینید که خشک شوند.

فر را با دمای ۲۳۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. سینی فر (ترجیحاً سینی شیاردار) را نیز با مقداری روغن چرب کنید. در کاسه کوچکی، نمک، فلفل برتر و پودر سیر برتر را با هم مخلوط کنید.

بال ها را که حالا نیمه خشک شده اند با دستمال حوله ای کاملاً خشک کنید. مخلوط نمک را دو طرف بالهای خشک شده بپاشید تا طعمدار شوند. سپس آنها را روی سینی فر چرب شده بچینید.

سینی را ۴۰ دقیقه در فر قرار دهید. بعد از حدود ۲۰ دقیقه یک بار سینی را از فر خارج کنید و بالها را بچرخانید تا دو طرف آنها طلایی رنگ شود. را با سس دلخواه خود سرو کنید.


نکته:  دو نوع از رایج ترین سس هایی که با بال مرغ سرو میشوند سس بوفالو و سس کاری هستند. برای تهیه سس بوفالو ۳۰۰ گرم از سس تند مورد علاقه خود را با ۸۰ گرم کره ذوب شده، ۲ قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید و بال مرغ ترد را بعد از آماده شدن در آن غوطه ور نمایید.

برای تهیه سس کاری، ۲/۳ پیمانه ماست چکیده را با ۱/۴ پیمانه سس مایونز، ۱ قاشق چایخوری آبلیمو، ۱ و نیم قاشق چایخوری پودر کاری، ۳/۴ قاشق چایخوری سیر رنده شده و ۱ قاشق چایخوری عسل داخل مخلوط کن بریزید و بزنید تا یکنواخت شود. بگذارید سس کاری یکی دو ساعت در یخچال بماند تا طعم ها به خوبی با هم ادغام شوند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد

آفتاب‌‌نیوز :

یک تهیه‌کننده تلویزیون در گفتگو با فرهیختگان گفت که طی سال‌های اخیر چند پروژه جلوی دوربین برده، کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان می‌داند و توضیح می‌دهد با وجود اینکه ممکن است برخی از سریال‌ها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت، آغاز شوند، ولی سالانه بسیاری از مجموعه‌ها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه می‌رسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی -به ازای هر قسمت- می‌رسند.

یکی از تهیه‌کنندگان سیما نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ را دقیقه‌ای ۳۰ میلیون تومان عنوان می‌کند که برای هر قسمت ۴۲ دقیقه‌ای سریال، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. نرخ پایه برای آثاری نظیر «زیرخاکی»، «نون خ»، «هفت‌سر اژدها»، «روز‌های ابدی» و «جشن سربرون» که رده الف فاخر داشته باشند، دقیقه‌ای ۴۵ میلیون تومان است و این رقم به هر قسمت حدود ۲ میلیارد تومان می‌رسد. این در حالی است که این ارقام، نرخ پایه است و بسیاری از سریال‌ها، بیش از این اعداد هزینه برمی‌دارند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

دیگر خبرها

  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • طرز تهیه پنیر محلی با ۴۰ کیلو شیر گاو (فیلم)
  • نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رايگان در همدان
  • یک دسر بهاری خوشمزه با توت فرنگی
  • طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم)
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!