Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان گفت: با پیگیری‌های قضایی بیش از ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش تقریبی ۹ میلیارد ریال به دولت اعاده شد.

سعید رازانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از بازگشت ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی  به ارزش ۹میلیارد ریال به دولت خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح طوبی در یکی از شهرستان‌های استان به یک فرد در قالب یک شرکت بیش از ۱۷۰ هکتار از اراضی ملی واگذار می‌شود تا زمین‌های بایر را به اراضی باغبانی تیدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: متاسفانه این شرکت تا سال ۹۵ هیچگونه اقدامی در جهت اجرای طرح طوبی در سطح اراضی واگذار شده انجام نداده بود.

این مقام قضایی بیان کرد: پس از وصول گزارش از مسئولان قضایی شهرستان و با دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان، این پرونده در دستور کار قرار گرفته و اقدامات کارشناسی انجام شد.

رازانی بیان کرد: پس از بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که برای اجرای این طرح به این شرکت مهلت مجددی هم داده شده است که متاسفانه در این جهت اقدام متناسبی انجام نگرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان تصریح کرد: پس از کارشناسی‌های اولیه، این موضوع در هیئت نظارت ماده ۳۳ قانون حفاظت و بهره‌‏برداری از جنگل‌ها و مراتع مطرح و نهایتا قرار داد ۱۵۰ هکتار از این اراضی لغو شد.

این مقام قضایی ادامه داد: پس از لغو این قرار داد، این فرد شکایتی را در دیوان عدالت اداری مطرح می‌کند که هم در شعبه بدوی و هم در شعبه تجدید نظر دیوان عدالت اداری این شکایت مورد تایید قرار نمی‌گیرد.

رازانی افزود: با ورود مناسب به موضوع، بررسی‌های فوری، کارشناسی دقیق و پیگیری‌های قاطعانه ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی که از نظر موقعیت بسیار ارزشمند و دارای ارزش حدود 9 میلیارد ریالی بود به دولت اعاده شد.

وی در پایان گفت: یکی از سیاست‌های اصلی دادستانی استان لرستان صیانت از اراضی ملی و حفظ حقوق بیت المال است که در صورت تشخیص موارد تجاوز و دست اندازی، با پیگیری‌های قاطعانه تلاش می‌کند دست متجاوزان را از اراضی ملی کوتاه کند.

 انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان از کشت در ۳۰ هزار هکتار به ۶۰ هزار هکتار در استان رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر امروز در حاشیه همایش جهش تولید در دیمزارها، اظهار داشت: تولید گندم به عنوان گسترده‌‍ترین‌ساز و کار اقتصادی بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به مشارکت 40 هزار کشاورز در تولید گندم در استان، عنوان کرد: 10 هزار ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، 12 هزار تن نهاده‌های کود شیمیایی و بیش از  15 هزار تن بذر در تولید گندم در استان استفاده می‌شود که باعث شده گسترده ترین فعالیت‌های بخش کشاورزی استان را شامل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در دنیا بیش از 60 درصد غذای تولیدی خود را از طریق آب سبز و آب باران کشت می‌کنند، ادامه داد: این مسئله در کشور حدود 20 درصد است.

برزگر با بیان اینکه در برنامه الگوی کشت، جهش تولید در دیمزارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) از سال گذشته در استان شروع شد، افزود: امسال دومین سال جهش تولید در دیمزارها در استان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه سطح کشت از 30 هزار هکتار به 60 هزار هکتار در سال جاری در جهش تولید در دیمزارها رسید، خاطرنشان کرد: خدمات فنی و مهندسی باعث مشارکت بخش کشاورزی و کشاورزان در این طرح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اضافه شدن 65 دستگاه کشاورزی به ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی استان، اظهار کرد: تنوع بذری غلات دیم و تخفیفات بیمه‌ای از دیگر ثمرات این طرح در استان بود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه