Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-28@14:51:21 GMT

ما به بُرد موشکهایمان می افزاییم

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۷۳۸۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛‌ آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه نخست نماز جمعه امروز تهران افزود: قدرت نظامی ما برای بازدارندگی است ، برای اینکه گرگ های مستکبر، خیال تجاوز را به خودشان ندهند ، ما موشک داریم ، موشک هم می سازیم و هرچقدر هم که بتوانیم بر بُرد موشکمان می افزاییم ، هزار کیلومتر، هزار و پانصدکیلومتر تا خواب راحت از چشم کاخ سفیدنشینان بگیریم و می گیریم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطیب جمعه تهران گفت : لکن یک فرق بین اقتدار ما و اقتدار دیگران است، اقتدار دیگران برای تجاوزگری است اما اقتدار ما برای بازدارندگی است .
آیت الله خاتمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: مواجهه با خصومت دشمنان درگروی توانایی نیروهای مسلح است ، تاکید می کنیم از ترس هم نیست ،سراغ بمب اتم هم نمی رویم چون پیامبر اکرم (ص) ما را از سلاح کشتار جمعی منع کرده است .
وی افزود: ولی از بمب اتم گذشته ، به فضل خدا در عرصه قدرت موشکی ، نظام اسلامی ما مصمم است بر ارتقای قدرت موشکی ما که اگر روزی دیوانه ای بنام رژیم صهیونیست خواست غلطی بکند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم .
خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنتن خود با دعوت به تقوا مسلمانان گفت: گذشته ها گذشته ، گویا با یک چشم برهم زدن دیروز آغاز سال 96 را اعلام کردند و با یک چشم برهم زدن دیگر ، آغاز سال 1397 اعلام خواهد شد.
آیت الله خاتمی گفت: مولا علی (ع) فرمود " گذشته ها گذشت، گذشته هایی که باید اعتراف کنیم فراوان از غفلت از خدا گذشت، زمان هایی بر ما گذشت که یادمان رفت که ما بنده خدا هستیم و هرچه داریم از ذات مقدس اوست.
خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به خطبه 86 نهج البلاغه افزود: " چند روزی بیشتر باقی نمانده از این چند روز استفاده کنید، بهره ببرید این همه عمر در مسیر اطاعت شیطان گذشت بگذار چند روزی هم در مسیر اطاعت خدا باشد".
وی گفت: مدت های فراوان با بی خبری از خدا گذشت بگذار این چند روز باقی مانده با عشق به خدا بگذرد قبل از اینکه بگوییم ای کاش، قطعا می رسد زمانی که ای کاش می گوییم ، وقتی ابرهای مرگ سایه افکن شد .
خطیب جمعه تهران با اشاره به طرح زندگی قرآنی در خطبه اول با محوریت موفقیت جامعه اسلامی گفت: صبر، مصابره در برابر صبر دشمنان صبوری پیشه کردن و مرابطه است.
آیت الله خاتمی گفت: مفسران دو معنا برای رابطو گفته اند معنای اول مستحکم کنید پیوندهای اجتماعی را ، با هم قهر نباشید، صفا و صمیمیت در جمعتان باشد ، معنای دومی که برای رابطو شده است استحکام مرزهای اسلامی است واژه صبر و واژه مصابره قرینه است.
وی گفت: معنای دوم اغلب به واقع است مراقب مرزهایتان باشید، نگذارید دشمن نفوذ در مرزهای شما داشته باشد ، این مرزها ابعادی دارد بُعد این مرز، مرز سیاسی است مراقب باشید مرز سیاسی نظام اسلامی آسیب نپذیرد .
آیت الله خاتمی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) افزود : ایشان فرمود "از امامان حق و عادل جامعه اسلامی حمایت کنید، تنهایشان نگذارید آنچنان که امام حق علی (ع) تنها ماند" .
خطیب نماز جمعه تهران گفت: در روایت دیگری آمده است " دفاع کنید به امامی که به او اقتدا می کنید، نظام سیاسی شاکله اش با رهبر شکل می گیرد ، اگر رهبری در هر نظام سیاسی آسیب ببیند شاکله آن جامعه بهم خورده است.
وی همچنین با اشاره به خطبه 146 نهج البلاغه که می فرماید " آن نخ تسبیحی که مهره ها را دور هم قرار می دهد آن رهبر جامعه است، اگر آسیب ببیند این دانه ها از هم متفرق می شوند دیگر قابل اجتماع هم نیستند" گفت: رابطو یعنی در عرصه مرزهای سیاسی دفاع از رهبری حق کنید تا او بتواند وظایف اساسی را انجام بدهد .
آیت الله خاتمی با اشاره به بیان امیرالمومنین (ع) که فرمود " اگر زیر پایم سفت می شد خیلی چیزها را تغییر می دادم" ، به حق ، علی (ع) تنها ماند و آفرین به این شعار مکتبی شما " ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" برخی شعارهای مکتبی شایسته است که محور یک کتاب شود.
وی گفت: دومین مرز که رابطو در موردش صدق می کند مرز فرهنگی است ، شما عزیزان چه نسل قبل از انقلاب چه نسل بعد از انقلاب، می دانید که انقلاب اسلامی ما بر پایه انقلاب فرهنگی شکل گرفته ، انقلاب و بینش ها ، دانش ها ، ارزش ها یک فرهنگی به نام فرهنگ ستمشاهی که فروریخت جای آن فرهنگ اسلامی آمد .
ایت ا لله خاتمی افزود: اگر دشمنان بتوانند دوباره جابجایی صورت بدهند ، فرهنگ اسلامی که براساس انقلاب آمده جایش را به فرهنگ دیگران بدهد به حق تردید نکنید که انقلاب آسیب دیده است ، رخنه رخنه بسیار خطرناکی است.
وی افزود: چرا مقام معظم رهبری از آغاز رهبری شان از تهاجم فرهنگی ، شبیخون همه جانبه فرهنگی و ?ناتوی فرهنگی می گویند ، این نشان دهنده درک این خطر وخطرناک بودن این رخنه است ، نقش اول را در این عرصه علما، دانشمندان، نخبگان و فرهیختگان دارند .
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه امام صادق (ع) فرمود:"عالمان شیعه مرزبان هستند ، عالمان دین ، نخبگان و فرهیختگان نباید در برابر انحراف فرهنگ آرام بگیرند" گفت : نگهبان و مرزبان مرزهای فرهنگی باشیم .
آیت الله خاتمی با اشاره به سومین مرز که مرز نظامی است افزود :در دنیائی که گرگ ها حکومت می کنند منطق در کار آنها نیست ، در دنیای اینچنینی نمی شود مسلح نبود ، در دنیای اینچنین نمی شود مقتدر نبود باید مقتدر باشیم .
وی در ادامه گفت: پرورگارا ، به کرمت جهان اسلام را در برابر جهان کفر مقتدر و مقتدر تر بفرما.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۷۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

متن پیام سید محمد خاتمی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آیت الله حاج سید حسین خمینی

با درود به روان تابناک آیت حق حضرت شیخ مرتضی حائری و حضرت سید مصطفی خمینی، درگذشت بانوی با فضلیت سرکار معصومه خانم حائری مادر گرانقدرتان را که واسطه العقد مبارک میان مرجعیت شریف حائری و خمینی بود صمیمانه به جنابعالی، خانواده بزرگوارتان و همه بستگان داغدار تسلیت می گویم و از پیشگاه حضرت حق جل و علا برای این فقیده سعیده آمرزش و رحمت الهی و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت می کنم.

با احترام
سید محمد خاتمی،‌۱۴۰۳/۲/۶

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تسلیت سیدمحمد خاتمی به محسن مهرعلیزاده پیام تسلیت سیدمحمد خاتمی به علیرضا قربانی

دیگر خبرها

  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی