Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیست و یکمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران عنوان کرد: برخی دردهای عضلانی-اسکلتی به دنبال سبک زندگی نامناسب در افراد بروز می‌یابد برای مثال کاهش تحرک، عدم نشستن، ایستادن و راه رفتن صحیح، انجام کارهای سنگین و نامناسب، موجب بروز این دسته از درد‌ها می‌شود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، روابط عمومی طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، دکتر سید منصور رایگانی در آستانه برگزاری بیست و یکمین کنگره بین المللی طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران با بیان اینکه دردهای اسکلتی- عضلانی شایع‌ترین علت مراجعه بیماران به مطب‌های طب فیزیکی است، گفت: دردهای اسکلتی- عضلانی در ناحیه گردن، کمر و زانو شایع‌تر از سایر قسمت‌های بدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کمردرد از شایع‌ترین دردهای اسکلتی-عضلانی است به گونه‌ای که می‌توان اعلام کرد تمام افراد یکبار در زندگی خود این درد را تجربه کرده‌اند.
رئیس کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران در ادامه یادآور شد: بیمارانی که دچار سکته مغزی و ضربه مغزی، ضایعات نخاعی و اختلالات حرکتی می‌شوند نیز جزو مراجعان طب فیزیکی هستند که به دنبال بروز بیماری و عدم توانایی حرکت اندام‌ها نیاز به توانبخشی پیدا می‌کنند.
رایگانی خاطرنشان کرد: افرادی که به دنبال برخی بیماری‌ها مانند سکته مغزی و حوادثی از قبیل: ضربه مغزی دچار معلولیت می‌شوند علاوه بر اقدامات جراحی و داخلی نیازمند به اقدامات طب توانبخشی نیز خواهند بود.
رئیس بیست و یکمین کنگره بین المللی طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران خاطرنشان کرد: برخی دردهای عضلانی-اسکلتی به دنبال سبک زندگی در افراد بروز می‌یابد برای مثال کاهش تحرک، عدم نشستن صحیح، انجام کارهای سنگین و ... موجب بروز این دسته از درد‌ها می‌شود. وی افزود: به افراد به خصوص توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های اسکلتی- عضلانی هر ۳۰ دقیقه از جای خود برخیزند و حرکات کششی انجام دهند یا فاصله کوتاهی را پیاده‌رویی کنند.
رایگانی در پایان خاطرنشان کرد: در این کنگره علاوه بر سخنرانان داخلی میهمانان خارجی از کشورهای آمریکایی و اروپایی برای ایراد سخنرانی نیز حضور خواهند داشت.
رایگانی در پایان خاطرنشان کرد: در این کنگره میهمانان خارجی از کشورهای آمریکایی و اروپایی برای ایراد سخنرانی حضور خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • اگر صافی کف پا نوعی بمب ساعتی نباشد چه؟
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند