Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان با اشاره به حضور ۱۰ ساله کاروان زیر سایه خورشید در استان گفت: شبکه جوانان رضوی برادران اهل‌سنت در استان گلستان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: وحدت بین شیعه و سنی از تدبیر امام خمینی(ره) بود که با نامگذاری هفته وحدت آغاز شد و برکات زیادی به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد برکات وحدت بین برادران اهل تسنن و تشیع بودیم و می‎توان به شکل‎گیری جبهه مقاومت در منطقه و نابودی داعش به عنوان یکی از برکت وحدت امت اسلامی در این راستا اشاره کرد.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان یادآور شد: همگان باید تلاش کنیم که این وحدت‎ روز‎به روز تقویت شود و از اهداف دشمن این است که بین مسلمانان اختلاف بیندازند و با وحدت خود باید بینی دشمنان را به خاک بمالیم.

وی با بیان اینکه وجود امام رضا(ع) در وحدت برادران شیعه و سنی بسیار تاثیرگذار است، یادآور شد: از زمانی که کاروان زیر سایه خورشید در استان گلستان حضور پیدا کرده بیش از 10 سال می‎گذرد و استقبال خوبی از خادمان امام رضا(ع) در استان به‌ویژه از سوی برادران اهل تسنن و ترکمن‎نشین شاهد بودیم و براساس آن شبکه جوانان رضوی هم از برادران اهل سنت در استان شکل‎ گرفت.

طاهری یادآور شد: در ایام اربعین، برادران اهل‌سنت به‌صورت کاروانی به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند که در مشهد برنامه‎ای ویژه‎ای داشتند و نشان‌دهنده این است که دوستان اهل‌سنت ارادت خاص و ویژه‎ای به امام رضا(ع) دارند، این مهم جای شکر دارد. تقریبا همه افرادی که به‌عنوان علما و دانشمندان امت اسلامی به جمهوری اسلامی ایران آمدند روابط شیعه و سنی را دیدند و نظام مقدس جمهوری اسلامی برای برادران اهل‌تسنن نیز جایگاه در مجلس و مدیریت استان‎ها تعریف کرده و رابطه حسنه در مناطق شیعه و سنی حاکم است.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان تاکید کرد: این روابط نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی بنا به دستورات دین مبین اسلام یک فضای صمیمی را بین اقوام و مذاهب مختلف ایجاد کرده و علمای اهل سنت نیز به این موضوع اشاره کردند.

انتهای پیام/

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است

ایسنا/هرمزگان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت و همگرایی جامعه اهل سنت و تشیع است که این مهم در آینده هم تقویت خواهد شد.

احسان کامرانی امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به نقش وحدت در ایجاد تمدن نوین اسلامی، عنوان کرد: استان هرمزگان از دیرباز تاکنون شاهد وحدت بی‌نظیری میان برادران اهل سنت و تشیع است‌.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تمدن نوین اسلامی را افتخاری برای مسلمانان دانست و اظهار کرد: مسلمانان تا قرن ششم و هفتم در جهان سرآمد و دارای تمدن نوینی بودند که ریشه اصلی آن موفقیت وحدت بود.

وی تاکید کرد: وحدت فقط این نیست که بر زبان جاری شود بلکه این جلسات و همایش‌ها و مناظراتی که برگزار می‌شود را می‌توان در راستای تقویت وحدت خلاصه کرد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است