Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: یک منبع نزدیک به «سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان، در گفتگو با این خبرگزاری پشت پرده تهدید‌های عربستان سعودی علیه او برای اعلام استعفایش در ریاض را فاش کرد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران بر اساس اعلام این منبع، پس از گذشت حدود یک سال از نخست‌وزیری حریری در دولتی که وزرای حزب‌الله نیز در آن حضور دارند، سعودی‌ها از نفوذ روزافزون این جنبش خشمگین شدند و تهدید به کاهش کمک‌های مالی به دولت لبنان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این منبع درباره استعفای ناگهانی نخست وزیر لبنان در ریاض گفت: زمانی‌ که حریری به عربستان سعودی رفت، بسیار متعجب شد، او تصور می‌کرد که برای گفتگو درباره پروژه‌های اقتصادی می‌رود، ولی در عوض با فهرستی از تحریم‌های اقتصادی، که سعودی‌ها علیه لبنان وضع کرده بودند، روبرو شد.
 
او افزود: ریاض، حریری را تهدید کرد که بیش از ۱۶۰ هزار شهروند لبنانی را که در کشور‌های عربی خلیج‌ فارس کار می‌کنند، اخراج می‌کند و همچنین به سرمایه‌گذاران عربستانی برای خروج سرمایه‌هایشان از لبنان فشار می‌آورد. حریری که خود را در موقعیتی فاجعه‌بار برای اقتصاد لبنان دید وادار شد شد بیانیه استعفای خود را به شیوه‌ای که عربستان را راضی می‌کند، بنویسد.
 
این منبع نزدیک به نخست‌وزیر لبنان در ادامه افزود حریری زندانی نبود ولی سعودی‌ها به او گفته بودند در صورت بازگشت به لبنان، دولت او را یک دولت متخاصم می‌دانند و لبنان را مانند قطر مجازات خواهند کرد.
 
منبع مذکور در ادامه این مصاحبه گفت: محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، به حریری متعهد نیست، او یک شاهزاده کاملا عجول است که با موضوع لبنان و دیگر امور به شکل احساساتی برخورد نمی‌کند.
 
یک دیپلمات اروپایی نیز درباره استعفای حریری گفت: ریاض همچنان در حمایت از حریری، که برای ریاست دولتی شامل حزب‌الله، به کشورش بازگشت، تردید دارد. آن‌ها تصور می‌کردند که او خواهد توانست با حزب‌الله مقابله کند، ولی بر عکس آن اتفاق افتاد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کاربران فضای مجازی از سیل گسترده در استان القصیم عربستان به دلیل باران‌های شدید خبر می‌دهند.

منبع: عصر ایران

tags # سیل سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد