Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@15:31:25 GMT

بن سلمان گرانترین تابلوی نقاشی جهان را خرید!؟ +عکس

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۱۲۵۹

بن سلمان گرانترین تابلوی نقاشی جهان را خرید!؟ +عکس

هافینگتن پست در مطلبی به بررسی زوایای ولخرجی‌های گزاف ولیعهد عربستان سعودی پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان: پایگاه اینترنتی هافینگتن پست در مطلبی نوشت: نشریه وال استریت ژورنال روز پنجشنبه با انتشار گزارشی از هویت واقعی مالک نقاشی «عیسی مسیح»، اثر لئوناردو داوینچی پرده برداشت. «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی ماه گذشته، به صورت کاملا مخفیانه با پرداخت 450 میلیون و 300 هزار دلار این تابلوی نقاشی گرانبها را خریداری کرد و رکورد خرید گرانترین تابلوی نقاشی جهان را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(بیشتر بخوانید)

با این حال، به نظر می رسد ولخرجی بن سلمان --که بالاترین رقم در حراجی های هنری تا به امروز است— می تواند شفافیت عملکرد و سیاست های او را در عرصه مبارزه با تجمیع ثروت و بازداشت های اخیر شاهزادگان سعودی زیر سوال ببرد و مهر تاییدی بر تجمل گرایی این ولیعهد جوان همانند سایر پادشاهان و شاهزادگان امپراتوری نفت باشد.

روزنامه نیویورک تایمز نیز روز پنجشنبه با اشاره به رکورد شکنی سعودی ها در عرصه هنر نوشت نقاشی عیسی مسیح قرار است در سفارت عربستان در آمریکا و سپس در موزه لوور ابوظبی به نمایش گذاشته شود. این در حالی بود که فایننشال تایمز اعلام کرد دولت ریاض به پاس تشکر از شریک منطقه ای خود در صدد آن است این تابلوی گرانبها را به دولت ابوظبی هدیه دهد. جنگ یمن محور اصلی ارتباط بین عربستان سعودی و امارات متحده عربی است. پیش از این نیز دولت امارات به مدت دو سال و نیم، مطیع دستورات وزیر دفاع جوان عربستان بود که نتیجه آن بزرگترین بحران بشری در یمن است.

همکاری نظامی عربستان سعودی و امارات متحده عربی از 4 نوامبر به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. دولت ابوظبی یکی از مهمترین متحدان ریاض در محاصره یمن است، متحدی که نبود آن می توانست خیلی زودتر عربستان را در یمن با شکست مواجه سازد. بنابراین هدیه 450 میلیون دلاری به پاس این حمایت، مبلغ چندان گزافی نیست؛ هرچند می تواند جان 21 میلیون یمنی را که با بحران غذا مواجه هستند نجات دهد!

هافینگتن پست در ادامه گزارش خود آورده است: هدیه 450 میلیون دلاری برای کشورهای ثروتمند عربی حوزه خلیج فارس مبلغ چندان چشمگیری نیست. با این حال، این رقم برای نجات 21 میلیون یمنی از بحران غذا کافیست. در صورت اختصاص این مبلغ به مردم ستمدیده یمن، هر شهروند یمنی به مدت 5 هفته تغذیه می شد. همچنین هر خانواده یمنی از یک بسته بهداشتی برای مقابله با بیماری های مسری مانند وبا بهره مند می‌گردید. نقدینگی کافی برای خرید پتو، وسایل گرمایشی و جیره های غذایی اضطراری نیز وجود داشت. این در حالی است که بیشترین کمک نقدی سازمان ملل در یک سال 450 هزار دلار بوده که فقط 12 هزار و 800 یمنی را پوشش داده است.

ساموئل اوکفورد، خبرنگار حوزه یمن در واکنش به هدیه 450 میلیون دلاری عربستان به امارات در حساب توئیتر خود نوشت: مجموع قیمت این نقاشی و قایق تفریحی که شاهزاده سال گذشته خریداری کرد به سادگی می توانست شکاف طرح اضطراری سازمان ملل در یمن را پر کند.

در نهایت کارشناسان معتقدند ادامه جنگ یمن علاوه بر رقم زدن یک بحران بشری بی سابقه، می تواند ولیعهد عربستان را در آغاز حکومتش با مشکلات اقتصادی زیاد و نارضایتی عمومی مواجه سازد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)

عصر ایران - نقاشی دیواری "نوازنده ویولن سل فنی" (A Violonchelista de Fene) توسط SFHIR روی یک ساختمان 9 طبقه کشیده شده است. این یکی از بزرگترین نقاشی های دیواری عمودی در زندگی حرفه ای خالق آن است.

نقاشی دیواری نوازنده ویولن سل در سال 2023 در شهر فنی، اسپانیا کشیده شد و توسط وب سایت استریت آرت سیتیز در رقابت بهترین نقاشی های دیواری سال 2023 مقام نخست را کسب کرد. استریت آرت سیتیز از سال 2016 بهترین نمونه های هنر خیابانی از سراسر جهان را معرفی می کند.

SFHIR به عنوان خالق نقاشی دیواری نوازنده ویولن سل فنی به طور ماهرانه ای از شکل ساختمان برای ادغام نقاشی دیواری با سازه استفاده کرده است. هنگام شب، با روشن شدن چراغ های راه پله و خروج نور از پنجره ها این گونه به نظر می رسد که فرت های ویولن سل روشن می شوند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: «بنکسی»، معروف ترین هنرمند جهان که کسی او را نمی شناسد! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • (تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند