Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@16:08:56 GMT

پرونده توزیع قیر رایگان بسته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۰۹۲۲

پرونده توزیع قیر رایگان بسته می‌شود

موضوع قیر رایگان و تکلیف شرکت ملی نفت در این زمینه، به طور کل در لایحه بودجه سال ۹۷ مورد اشاره قرار نگرفته و عدم درج این موضوع در لایحه بودجه از بسته شدن پرونده توزیع قیر رایگان در سال ۹۷ حکایت دارد.

به گزارش مشرق، در متن قانون بودجه سال 96 در خصوص تکلیف شرکت ملی نفت ایران برای توزیع قیر رایگان چنین آمده بود :" شرکت ملی نفت ایران موظف است از منابع در اختیار خود معادل ریالی چهارمیلیون تن مواد اولیه قیر(VB) رایگان تا سقف مبلغ سی هزار میلیارد (30.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

000.000.000.000) ریال به نسبت سیزده‌درصد(13%) در اختیار وزارت جهاد کشاورزی(سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور)، جهت خاک‌پوش(مالچ) با قیرآبه (امولوسیون)، پنجاه و چهاردرصد(54%) در اختیار وزارت راه وشهرسازی جهت روکش آسفالت و آسفالت راههای روستایی و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری، هفده درصد(17%) در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت آسفالت معابر و بهسازی روستاها و انجام طرح(پروژه)‌های مشارکتی با دهیاری‌ها، سیزده درصد(13%) در اختیار وزارت کشور(سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) جهت آسفالت معابر شهرهای با جمعیت زیر پنجاه هزار نفر و سه درصد(3%) جهت نوسازی مدارس در اختیار وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) قرار دهد و در حسابهای فی‌مابین خود و خزانه‌داری کل کشور اعمال و با آن از محل خوراک تحویلی تسویه نماید.

شرکت ملی نفت ایران مکلف است تا پایان سال 1396 نسبت به تحویل کامل مواد اولیه قیر(VB) به دستگاه‌های اجرایی ذیربط اقدام نماید. این دستگاه‌ها مکلفند با رعایت شاخصهای مربوطه نسبت به ابلاغ سهم هر یک از استان‌ها حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از ابلاغ این قانون اقدام نمایند.

گزارش عملکرد این بند به‌صورت سه‌ماهه توسط دستگاههای اجرائی ذی‌ربط به کمیسیون‌های عمران و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه می‌گردد.

چنانچه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بودجه‌ای برای راههای روستایی پیش‌بینی نکرد، قیر رایگان آن شهرستان در اختیار شهرداری‌های زیر بیست هزار نفر جمعیت و دهیاری‌های شهرستان قرار می‌گیرد تا در عمران معابر داخل روستا مصرف شود."

موضوع قیر رایگان و تکلیف شرکت ملی نفت ایران در این زمینه، به طور کل در لایحه بودجه سال 97 مورد اشاره قرار نگرفته و عدم درج این موضوع در لایحه بودجه از بسته شدن پرونده توزیع قیر رایگان در سال 97 حکایت دارد.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۰۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی

به گزارش "ورزش سه" با اعلام محمدمهدی احمدی با موافقتی که بین کنسرسیوم بانکی مالک پرسپولیس صورت گرفت، قرار شد سه کرسی از هیئت مدیره در اختیار بانک شهر قرار گیرد و مدیرعامل توسط بانک شهر تعیین شود. یک سیت هم در اختیار یکی از بانک‌های تجارت یا ملت خواهد بود و رییس هیئت مدیره از طرف یکی از این دو بانک تعیین می‌شود.
در واقع بانک شهر که بیشترین سهام را در بین بانک‌های این کنسرسیوم در اختیار دارد بیشترین نماینده را در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس خواهد داشت و دو بانک دیگر که هر کدام 20 درصد سهام دارند یک کرسی در اختیار می‌گیرند با این تفاوت که انتخاب رئیس هیئت مدیره نیز برعهد بانک‌های تجارت و ملت خواهد بود.
البته این تغییرات از شروع فصل آینده صورت خواهد گرفت و تغییرات هیئت مدیره صددرصدی خواهد بود و چهار عضو فعلی از هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس کنار خواهند رفت.
در عین حال احتمال دارد به‌زودی کنسرسیوم بانکی مالک سهام عمده باشگاه پرسپولیس یک مدیر یا یک عضو هیئت مدیره به تیم مدیریتی باشگاه اضافه کند.
بعد از استعفای حسین خبیری و حضور او در رأس باشگاه خیبر خرم آباد در حال حاضر ترکیب هیئت مدیره پرسپولیس زوج بوده و شامل حسین شهریاری، پیمان حدادی، محمد دلبری و سید مجید پوراحمدی است که همین حالا می‌توان یک عضو به این جمع اضافه کرد تا تعدادشان فرد شود.
البته مدیرعامل بانک شهر گفته یک ناظر مالی در کنار درویش قرار خواهد گرفت که این ناظر مالی عضو هیئت مدیره هم خواهد بود و بدین ترتیب به زودی اولین نماینده کنسرسیوم بانکی وارد هیئت مدیره سرخ‌ها خواهد شد.

دیگر خبرها

  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • سازمان ملل: اسرائیل مدرکی ارائه نکرد و پرونده یکی از کارکنان آنروا بسته شد
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان