Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت سمنان،برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را فرصت مناسبی برای تبادل فرهنگی و آشنایی با اندیشه‌های نو عنوان کردوگفت: برپایی این نمایشگاه یک رویداد فرهنگی در استان است.

حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان، گفت: برگزاری نمایشگاههای کتاب در استان یک کار ارزشمند فرهنگی  بوده که بابد جوانان و نوجوانان از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهدوی نژاد با تاکید بر برترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: باید اهمیت حقیقی و لزوم ترویج کتابخوانی در جامعه تبیین شده و جایگاه کتاب به عنوان وسیله‌ای برای انتقال فرهنگ و تمدن و نقش بی‌نظیر آن بر روند اجتماعی کردن انسان‌ها در تمامی مجامع و محافل مطرح شود.

 

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاهی مانند کتاب مردم را به مطالعه تشویق و ترغیب می کند تا سرانه مطالعه در کشور ارتقا پیدا کند افزود: تمام رسانه ها به مرور فراموش می شود اما کتاب ماندگار است و هر لحظه می توان با مراجعه به آن پیام های اخلاقی را دریافت کرد.

 

مهدوی نژاد ضمن بیان اینکه فرهنگ مکتوب دینی و اخلاقی یکی از راه هایی هستند که می شود آموزه های دینی را توسط آنها در جامعه ترویج کرد، ابراز داشت: کتاب یکی از ابزارهای ارائه فرهنگ دینی است که برترین ماندگاری را نسبت به سایر رسانه ها دارد.

 

وی با اشاره به اینکه قشرهای مختلف مردم استان سمنان  می توانند با مراجعه به نمایشگاه  کتاب، نیازهای مطالعاتی خود را تامین کنند تصریح کرد: در چنین نمایشگاهی تولیدات ودستاوردهای جدیدحوزه نشر در معرض دید علاقمندان ودوستداران کتاب قرار می گیرد.

 

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به دغدغه‌های خانواده‌ها و مسئولان نسبت به آسیب‌های اجتماعی و تأثیر آن بر بنیان خانواده، کتاب و کتاب‌خوانی را در کاهش این آسیب‌ها موثر عنوان و تصریح کرد: این مهم می‌تواند با تغییر روش‌ها و نگرش‌ها و نیز اگاهی بخشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.

 

وی ترویج فرهنگ مطالعه در مراکز فرهنگی، خانواده و مدارس را ضروری خواند و بر اهمیت توجه به کتاب و کتابخوانی به ویژه ترویج آن بین جوانان و نوجوانان تاکید کرد.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۱۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان

به گزارش خبرگزاری صداسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز پیش از عزیمت به باکو و به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها، گفت: به این اجلاس به‌عنوان فرصتی برای بیان مواضع و انتقال نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به نخبگان و مقامات شرکت‌کننده نگاه می‌کنیم.

اسماعیلی درباره اهداف سفر به آذربایجان و شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها افزود: از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت‌ها که محور گفتگو‌های امسال است، استفاده می‌کنیم و با توجه به وضع ناعادلانه در نظامات بین‌المللی، باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: در این اجلاس به عنوان فرصتی برای ارائه برنامه‌های خودمان و انتقال نگاه انقلاب اسلامی به دیگر کشور‌ها نگاه می‌کنیم و دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی، به‌عنوان یک راهکار جدی برای ایجاد بستر‌های لازم برای گسترش تعاملات دنبال می‌شود. ما در این راهبرد بیشتر معطوف به کشور‌های دوست و جهان اسلام به گفتگو‌های فرهنگی می‌پردازیم..

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در باکو از امروز تا جمعه ۱۴ اردیبهشت میزبان وزرای فرهنگ و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی کشور‌های مختلف جهان است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح بررسی می‌شود

پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است