Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@09:19:04 GMT

عرضه غذای گرم در بوفه مدارس همدان ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۱۴۰۲

عرضه غذای گرم در بوفه مدارس همدان ممنوع است

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی نوروزی اظهار داشت: بوفه‌های مدارس از نظر بهداشتی جزو اماکن حساسی هستند که به صورت ماهیانه و مستمر توسط ماموران بهداشت محیط و حرفه‌ای بازرسی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مشتریان اصلی و دائمی این بوفه‌ها دانش آموزان هستند، ابراز کرد: عرضه تغذیه‌ ناسالم بر روی سلامت دانش‌آموزان که آینده‌سازان جامعه هستند تاثیر مستقیمی می‌گذارد بنابراین برای حفظ سلامت دانش‌آموزان، بوفه‌های مدارس را از نظر بهداشت محیطی، فضای فیزیکی، ابزار و تجهیزات نگهداری مواد غذایی و سلامت فروشندگان، کنترل می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای استان افزود: آئین نامه بهداشت محیط مدارس را بازرسی کردیم، نواقص آن را بیرون آورده و در اختیار مدیران آموزش‌و‌پرورش استان قرار دادیم.

نوروزی با بیان‌ اینکه بوفه‌های متخلفی که نسبت به اخطارهای ما بی‌توجه باشند با تعطیلی مواجه می‌شوند، تصریح کرد: از آغاز سال تحصیلی امسال تا امروز یک مورد تعطیلی بوفه مدرسه در همدان به علت عدم رعایت موارد بهداشتی را داشته‌ایم، که این بوفه به مدت دو هفته پلمپ شده است.

وی گفت: متاسفانه در بوفه برخی مدارس شاهد عرضه انواع مواد غذایی گرم هستیم که چون شرایط و ابراز و تجهیزات نگهداری آن را ندارند بنابراین عرضه این گونه مواد غذایی مشکل بهداشتی دارد و صاحبان آن باید حتما امکانات لازم برای نگهداری و تهیه این‌گونه مواد غذایی گرم را دارا باشند.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای استان تصریح کرد: برای حل مشکل عرضه مواد غذایی گرم در بوفه‌هایی که امکانات لازم را برای نگهداری ندارند، به آموزش‌و‌‌پرورش استان نامه مکتوب دادیم و از آن‌ها خواستیم تا در بوفه مدارس فاقد صلاحیت هیچ‌گونه غذای گرمی عرضه نشود.

نوروزی با بیان‌ اینکه برای کنترل این موضوع نیاز به ورود آموزش‌و‌پرورش داریم، اظهار داشت: لیست کاملی از مواد غذایی آسیب‌رسان به سلامت مانند چیپس، پفک و غیره تهیه و تنظیم شده که باید در بوفه های مدارس نصب شود و از عرضه آن جلوگیری به‌عمل آید.

منبع: تسنیم

901

حسینعلی نوروزی بوفه مدارس همدان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان

فرماندار همدان گفت: به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان به لحاظ بسیاری از شاخص‌ها مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در کارگروه سلامت شهرستان همدان در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، اظهار کرد: وضعیت کشور در ارتقای امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای همسطح خود نیست و در منطقه نیز پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

وی افزود: از ابتدای استقرار دولت مردمی، هفت پایگاه سلامت با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در سطح شهرستان همدان احداث شده و بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار همدان ادامه داد: امسال و در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد (ع) با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و به امید خدا خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

مخفی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت یک امر مستمر است و تنها مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

وی با قدردانی از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی خوب در موضوع سلامت آب شرب همدان، گفت: اداره آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت نسبت به ممانعت از استفاده فاضلاب برای کشاورزی، اقدام جدی و فوری داشته باشند.

کد خبر 747840

دیگر خبرها

  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان