Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، اعضای پارلمان اتحادیه اروپا خواستار اعمال فشار بر اسرائیل به منظور پایبندی به تعهدات بین المللی شدند.
خبرگزاری کونا نوشت: شصت و هفت عضو پارلمان اروپا با ارسال نامه‌ای به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مطالبات دیرینه پارلمان اروپا را در ارتباط با تعهدات بین المللی اسرائیل یادآوری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 متن این نامه روز جمعه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. این نامه در آستانه سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به بروکسل و دیدار با وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در روز دوشنبه نوشته شد.
در این نامه آمده است: ما به عنوان اعضای پارلمان اروپا قصد داریم چندین قطعنامه تصویب شده در سال دو هزار و دوازده، دو هزار و پانزده و دو هزار و هفده توسط مجمع خود را یادآوری کنیم که از اسرائیل می‌خواهد به قوانین بین المللی پایبند باشد. امیدواریم وزرای امور خارجه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نخست وزیر اسرائیل یادآوری کنند که رویکرد‌های اسرائیل در قبال فلسطینیان ناقض بند دو توافق نامه مجمع اسرائیل و اتحادیه اروپاست.
در سال دو هزار و دوازده، پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای اعلام کرد هرگونه تغییری در مرز‌های مربوط به قبل از سال هزار و نهصد و شصت و هفت از جمله قدس از سوی اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته نخواهد شد. در این قطعنامه بر حفاظت از شهروندان فلسطینی و حقوق آن‌ها در منطقه سی و در شرق قدس تأکید شده است، موضوعی که برای حفظ اعتبار راه حل ایجاد دو کشور ضروری است.
پارلمان اروپا در قطعنانه سال دو هزار و پانزده خود، خواستار پایان یافتن محاصره نوار غزه و بازسازی این منطقه شدند. پارلمان اروپا در قطعنامه سال دو هزار و هفده خود، گسترش شهرک‌های اسرائیلی را محکوم کرد، اقدامی که ناقض قوانین بشردوستانه بین المللی است.
در نامه اعضای پارلمان اروپا آمده است: «بر اساس این قطعنامه‌های تصویب شده از سوی پارلمان اروپا، ما به عنوان اعضای این پارلمان خواسته‌های مردم اروپا را برآورده می‌کنیم و خواستار اجرایی شدن این قطعنامه‌ها و قوانین بین المللی هستیم. این موضوعات در توافق نامه‌های مجمع و شراکت بین اتحادیه اروپا و اسرائیل گنجانده شده است.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا

 پارلمان اروپا در حمایت از مسائل حقوق بشری قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» محکوم شده است.   به گزارش ایرنا؛ در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده محکوم و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.   در این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط کامران قادری و مسعود مصاحب نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند.   قانون‌گذاران اروپایی همچنین، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده اند.   گفتنی است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم‌ نهایی با شورای اروپاست. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت، تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه‌های پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند. بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه