Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: با وجود مسائلی که درباره شکایت ذوب آهن از تراکتورسازی به فدراسیون جهانی شنیده می شود اما بعید است فیفا به این موضوع ورود کند.

حضور 3 بازیکن تیم ذوب آهن در تراکتورسازی به عنوان یار سرباز حاشیه های زیادی را به وجود آورده است. دو باشگاه قدیمی و باسابقه فوتبال ایران به واسطه این اتفاق در روزهای گذشته به اختلافات زیادی خورده اند و دیروز نیز بیانیه هایی علیه یکدیگر صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود احسان پهلوان، مهدی مهدی پور و دانیال اسماعیلی فر روز گذشته در تمرینات تراکتورسازی شرکت کردند تا تقریبا همه چیز پایان پذیرد و از جنجال ها کاسته شود.
در این شرایط اما یک ابهام در ماجرای سرباز شدن 3 بازیکن ذوب آهن وجود دارد. این 3 بازیکن قانونا بازیکن ذوب آهن هستند و طبق قوانین بین المللی نمی توانند بدون اجازه ذوب آهن این باشگاه را ترک کنند اما در ایران قانون Law سربازی این اجازه را به بازیکنان می دهد که بدون رضایت باشگاه قبلی به تیم نظامی بروند و دوران خدمت خود را بگذرانند و بعد از آن به تیم قبلی برگردند.
حال یک سوال پیش می آید؛ اینکه اگر ذوب آهن به فیفا شکایت کند، با توجه به اینکه فدراسیون جهانی از قوانین داخلی ایران بی خبر است و همه چیز را در جدایی بازیکنان منوط به رضایت باشگاه مبدا می داند، به جایی می رسد یا خیر؟
یک کارشناس حقوقی فوتبال در این باره به "ورزش سه" توضیح می دهد: «ذوب آهن اگر به فیفا هم شکایت کند، به جایی نخواهد رسید. مورد سربازی در ایران یک مساله خاص است و فیفا در چنین شرایطی قوانین نقل و انتقالات داخلی را ملاک قرار می دهد. قطعا اگر شکایتی از سوی ذوب آهن به فیفا مطرح شود، فدراسیون جهانی مداخله نخواهد کرد و طی نامه ای به فدراسیون فوتبال همه چیز را به قوانین داخلی ایران منوط خواهد کرد.
فیفا 211 عضو دارد، اینطور نیست که هر بازیکنی دچار مشکل شود، فیفا ورود کرده و به حل و فصل ماجرا بپردازد. این فدراسیون فقط در مواقعی که افراد خارجی با باشگاه های ایرانی به مشکل بخورند، ورود می کند و حکم می دهد.»

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مارکا شیفته شهاب: فیفا را خبر کنید، پوشکاش حقشه

به گزارش "ورزش سه"، شهاب زاهدی چهار روز پیش در دیدار تیمش ‏آویسپا فوکوئوکا با گامبا اوساکا یک گل استثنایی به ثمر رساند که ‏بدون شک زیباترین گل دوران فوتبالی او بوده است. 

شهاب زاهدی که با یک نیم‌نگاه متوجه شده بود دروازه‌بان گامبا ‏اوساکا کمی از خط دروازه جلوتر آمده از فاصله 70 متری شوتی ‏ناگهانی و تماشایی به سمت دروازه شلیک کرد تا یکی از بهترین گلهای ‏فصل به نام او ثبت شود. ‏

گل استثنایی شهاب در ژاپن به موضوع هفته فوتبال این کشور ‏تبدیل شد و حالا رسانه‌های معتبر در دیگر نقاط دنیا هم به ستایش ‏از این گل ستاره ایرانی مشغول شده‌اند.‏

روزنامه مارکا امروز در گزارشی به گلزنی شهاب پرداخت. در شروع این ‏گزارش، مارکا اعلام کرد شهاب زاهدی، ستاره ایرانی آویسپا فوکوئوکا ‏یکی از بهترین گل‌های این فصل را به ثمر رساند.

این روزنامه با انتشار ویدیوی گلزنی شهاب زاهدی این گل را اینطور ‏توصیف کرد: "شهاب زاهدی بدون اینکه لحظه‌ای فکر کند با پای چپ ‏شوتی پرقدرت و با دقت تعجب‌برانگیز به سمت دروازه شلیک کرد و ‏دروازه‌بان هیچ راهی مقابل این ضربه نداشت. این شوت از فاصله 70 ‏متری شلیک شد. یکی از بهترین گل‌هایی که در این فصل دیده‌ایم". ‏

روزنامه مارکا در تیتر خود گل شهاب را نامزد جایزه پوشکاش کرد و ‏نوشت: "گل هفتاد متری: فیفا را خبر کنید، این گل شایسته ‏پوشکاش است". ‏

تصویری که مارکا از لحظه شلیک شوت هفتاد متری شهاب زاهدی منتشر کرد.

شهاب زاهدی که در نیم‌فصل دوم پرسپولیس را ترک کرده و به ژاپن ‏رفت تا پیراهن آویسپا فوکوئوکا را به تن کرد اولین بازی‌اش برای این ‏تیم را مقابل اف‌سی توکیو به میدان رفت و یک پاس گل داد. ‏

شهاب در دومین بازی مقابل اوراوا رد دایموندز پایش به گلزنی باز شد و ‏با اینکه تیمش 2-1 باخت تک‌گل فوکوئوکا را به ثمر رساند. شهاب در ‏بازی بعدی مقابل کاشیما انتلرز تک‌گل پیروزی‌بخش و سه امتیازی ‏تیمش را زد. گل بعدی او در جریان تساوی 1-1 مقابل هیروشیما به ‏ثمر رسید. شهاب در بازی با جوبیلوا ایواتا دبل کرد و سپس در دیدار ‏مقابل گامبا اوساکا این گل استثنایی را به ثمر رساند. ‏

دیگر خبرها

  • عکس| جاگیری عجیب کمک داور در بازی استقلال!
  • اعلام زمان آموزش کمک داوران ویدئویی در ایران
  • مارکا شیفته شهاب: فیفا را خبر کنید، پوشکاش حقشه
  • مارکا: گل زاهدی شایسته بردن جایزه فیفا پوشکاش است
  • تهدید ویسی علیه سازمان لیگ: تا فیفا و CAS می‌روم
  • تیم ملی فوتسال ایران چهارم جهان شد/ فوتسال بانوان در رده هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • از فیفا 94 تا امروز؛ روند دیدنی تکامل ضربات آزاد
  • افشای بیماری سرمربی معروف خارجی در ایران