Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از تودی آنلاین، «هشام الدین حسین»، وزیر دفاع مالزی در هفتاد و یکمین نشست عمومی حزب «یومنو» از آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای اعزام شدن به خاورمیانه و دفاع از قدس خبر داد.

وی در این خصوص اعلام کرد: به دنبال اقدام اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، نیروهای مسلح مالزی آماده هستند تا در صورت لزوم برای دفاع از این شهر به خاورمیانه اعزام شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشام الدین حسین در ادامه افزود: ما هفته گذشته با شنیدن این اخبار نگران کننده که می تواند ثبات ژئوپلیتیک جهانی را تحت تأثیر قرار دهد، متعجب شدیم. ما آماده اجرای هر دستوری از سوی فرمانده نیروهای مسلح مالزی هستیم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در یک سخنرانی رسمی در کاخ سفید اعلام کرد که «قدس» را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی به رسمیت می شناسد. وی با اعلام این خبر مدعی شد: «تصمیم من برای اعلام اورشلیم (قدس) به عنوان پایتخت، اقدامی است که باید از مدتها پیش انجام می شد.» رئیس جمهور آمریکا همچنین دستور انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس را امضا کرد.

این اقدام دولت آمریکا خشم مسلمانان را در سراسر جهان برانگیخت و بسیاری از کشورها از جمله مالزی -- که همیشه حامی فلسطینیان بوده است--  این اقدام آمریکا را محکوم کردند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است

دفتر پاسخگویی دولت آمریکا در گزارشی جدید اعلام کرد، عملیات نظامی در سرتاسر جهان که توسط جورج بوش پسر تحت عنوان «جنگ جهانی علیه ترور» به مدت دو دهه پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز شد، به کاهش آمادگی نظامی ایالات متحده منجر شده است.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: «کار ما نشان داده است که درگیری‌ها در طول نزدیک به دو دهه، آمادگی نظامی آمریکا را کاهش داده است.»

در این گزارش آمده است که دفتر پاسخگویی دولت آمریکا موسوم به گائو (GAO)، برای سال‌ها سطوح آمادگی نیروهای مسلح ایالات متحده را زیر نظر داشته و کاهش آمادگی را مشاهده کرده است و در همین حال تقاضای کلی برای نیروی مشترک بالا باقی مانده است و احتمالا برای حمایت از نیازهای جهانی بالا باقی خواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک، نهاد گائو اعلام کرد: «استقرار چندگانه و برنامه‌های آموزشی فشرده می‌تواند نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده و خانواده‌های آنها را تحت فشار قرار دهد. ... در آوریل ۲۰۲۳، ما سه توصیه برای رسیدگی به این مسائل ارائه کردیم. وزارت دفاع با توصیه‌های ما موافقت کرد اما هنوز اقداماتی برای اجرای کامل آنها انجام نداده است.»

بر اساس این گزارش، تعداد نیروهای فرماندهی عملیات ویژه (USSOCOM) در سراسر جهان در طول دوره «جنگ جهانی علیه تروریسم» از ۴۵۷۰۰ در سال مالی ۲۰۰۱ به ۷۳۹۰۰ در سال مالی ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • هاآرتص: تحریم مردمی رستوران‌های اسرائیلی را ورشکست کرد
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال
  • فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود