Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛هادی یوسف زاده مدیر کل کانون پرورش فکری استان با اعلام این خبر گفت: برنامه‌ پنج‌ساله‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 10 سرفصل کلی و 117 بند و همگام با برنامه‌ ششم توسعه کشور برای استانها از جمله استان آذربایجان شرقی تبیین و ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این برنامه پنج ساله بر اساس ماموریت کانون برای شکوفایی و پرورش توان فکری و خلاقیت اعضای کانون و همچنین کمک به تجلی توانمندی ها و رشد استعدادهای فرهنگی هنری آنان برنامه ریزی و تنظیم شده است.

وی افزود: اولویت اساسی این برنامه تربیت نسلی هنرمند، خلاق، اهل مطالعه و تحقیق، آشنا با فرهنگ، هنر، ادبیات و تاریخ ایران و اسلام، و برخوردار از هویت دینی، ملی و انقلابی می باشد.

یوسف زاده تصریح کرد: توجه به ترویج مطالعه و کتابخوانی و گسترش دسترسی عموم کودکان و نوجوانان به محصولات و خدمات فرهنگی مناسب از محورهای مهم و اساسی برنامه پنج ساله کانون می باشد.

وی خاطر نشان کرد: در این مسیر به کار گرفتن همه امکانات و توان فعلی و به فعلیت درآوردن قابلیت های بالقوه کانون نیز لازم و ضروری می باشد.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان در ادامه اظهار داشت: برنامه پنج ساله کانون پرورش فکری با اتخاذ رویکردهای نوین به منظور بالا بردن کیفیت و سرعت ارتباط‌گیری و ارائه‌ی گسترده‌ترِ خدمات فرهنگی، همچنین فعال و موثربودن کانون در عرصه‌ فضای مجازی با ارائه‌ محتوایی مناسب، به شکل‌گیری فضایی جذاب، سالم و ایمن برای حضور و فعالیت کودکان و نوجوانان در این عرصه کمک می کند.

یوسف زاده گفت: برنامه پنج ساله کانون سال 1396 تا سال 1400 را شامل می شود. این برنامه از 10 سرفصل اصلی با عنوان‌های: «اعضا و فعالیت‌ها»، «نیروی انسانی»، «مراکز فرهنگی هنری»، «فن‌آوری اطلاعات و فضای مجازی»، «محصولات فرهنگی و هنری»، «ارایه خدمات کانون به عموم کودکان و نوجوانان»، «ارتباطات برون سازمانی»، «ارتباطات بین‌المللی»، «کانون زبان ایران» و «اقتصادی مالی و بهره‌وری» و 117 بند در ذیل این سرفصل ها تشکیل شده است.

گفتنی است، در مقدمه برنامه پنج ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمده است: ارتباط و تعامل کانون با دستگاه‌ها و تشکل‌های مربوط به کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و دست‌اندرکاران حوزه‌ی فرهنگ، هنر و ادبیات کودک و نوجوان، توجه به شخصیت فعلی کودکان و نوجوانان به‌عنوان شهروندانِ آینده‌سازِ جامعه، اهتمام به دفاع از حقوق آنان و به‌رسمیت شناختن تنوع توانایی‌ها، ویژگی‌ها، سلیقه‌ها و گرایش‌های آنان در برنامه پنج ساله کانون از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

انتهای پیام/ش

تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم

حیدریان فر گفت:دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر مشاور و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو _ زهره عرب زاده در رابطه با چالش‌های نوجوانان در شهر‌های جنوبی کشور اظهار داشت: متاسفانه در جنوب کشور به دلیل بدی آب و هوا والدین بیشتر ساعت‌های روز را با فرزندان خود در خانه سپری میکنند و فضای مناسب برای بازی را ندارند و همین مسئله باعث میشود که کودکان و نوجوانان بیشتر زمان خود را با فضای مجازی پر کنند.

متاسفانه دنیای مجازی هم نمایانگر دنیای پر زرق و برقیست که با دنیای واقعی تفاوت زیادی دارد و کودکان و نوجوانان هم به انداره بزرگسالان توانایی درک این موضوع را ندارند.

وی افزود: دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر ادامه داد: بهترین راه حل ایجاد فضای بیشتر برای بازی و فعالیت کودکان و نوجوانان است. فضا‌های سرپوشیده‌ای که به دور از گرما و آلودگی باشند که بچه‌ها بتوانند مقداری از زمان خود را به فعالیت در مکان‌های مناسب بپردازند.

حیدریان فر با اشاره به دوزبانه بودن کودکان در شهر‌های جنوبی کشور هم گفت که این امر میتواند بر کیفیت یادگیری و تعامل کودکان تاثیر بگذارد که بهترین راه حل همگام و هماهنگ بودن محتوای آموزشی با فرهنگ آن قومیت باشد.

دیگر خبرها

  • برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها