Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@20:43:13 GMT

آروماتیک ها در پایتخت کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۵۶۹۱

شینا انصاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اعلام این خبر افزود: درخصوص پایش سوخت ، سازمان حفاظت محیط زیست تنها جایگاه حکومتی و نظارتی دارد و بحث استاندارد سوخت به سازمان استاندارد ملی می رسد اما طبق مصوبه ای که سازمان حفاظت محیط زیست در اردیبهشت 93 به مرحله اجرا درآورده، پایش کیفی سوخت کلان شهرهای کشور آغاز شده است و در پایش های انجام شده به وضع مطلوبی رسیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در چهار کلان شهر کشور زیرساخت های پایش فصلی سوخت آماده شده و در استان تهران و البرز پایش فصلی سوخت درحال انجام است.
انصاری با اشاره به وجود بنزن، آروماتیک و الفین در مواد سوختی کشور تصریح کرد: در پایش های درحال انجام تاکنون بنزن، آروماتیک و الفین سوخت ها را مورد پایش و سنجش قرار داده ایم و تقریباً تمامی این موارد به استاندارد رسیده و در برخی موارد نیز میزان بنزن آروماتیک و الفین بالاتر بوده است که به وزارت نفت اعلام کردیم و پیگیر موضوع بوده ایم.
معاون پایش و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در قبل هر سه ماه یکبار و به صورت فصلی پایش سوخت ها انجام می شد اما درحال حاضر هفته ای یکبار پایش ها به صورت سرزده در اطراف جایگاه های عرضه بنزین صورت می گیرد که ما علاوه بر بنزن، آروماتیک و الفین سنجش گوگرد را نیز اضافه کرده ایم و این موضوع درحال بررسی است.
انصاری خاطرنشان کرد : طبق گزارش هایی که به مراجع ذیربط ارسال کرده ایم، بنزن و آروماتیک ها تقریباً به حد استاندارد رسیده است و در مقایسه با سال 90 وجود بنزن در سوخت ها 6 برابر وضع فعلی و آروماتیک ها هم سه برابر بود و درحال حاضر کیفیت سوخت روند خوبی دارد و از میزان آلایندگی تا حد مطلوبی کاسته شده اما موضوع گوگرد در بنزین را نباید نادیده گرفت.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۵۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون

دکتر زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک سفتریاکسون فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، گفت: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل ۳۰ دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هر گونه علائم و نشانه‌های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد. 

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی دارو‌های آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی