Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@21:19:43 GMT

پیکر امام جمعه اهل سنت مشهدریزه تایباد تشییع شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۶۱۳۲

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، پیکر مولوی غلام احمد علی‌بایی، امام جمعه اهل سنت شهر مشهد ریزه تایباد، صبح امروز، 19 آذرماه با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم اعم از شیعه و سنی در تایباد تشییع و به خاک سپرده شد.
در این مراسم، امامان جمعه تشیع و تسنن تایباد و شهرستان های خراسان رضوی، نماینده مردم این شهرستان در مجلس، فرماندار تایباد، مسئول آموزش دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی، شماری از مسؤلان و اقشار مختلف مردم شیعه و سنی در شهر مشهدریزه از توابع بخش میان ولایت شهرستان تایباد حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جلیل رحیمی، نماینده مردم تایباد، باخرز و تربت جام در مجلس در این مراسم ضمن تسلیت درگذشت مولوی علی‌بایی، اظهار کرد: نگاه وی به وحدت شیعه و سنی، یک باور و یک اعتقاد بود.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی، مسئول آموزش دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی نیز در این مراسم تصریح کرد: مولوی علی بایی زندگی سراسر معنوی خود را در خدمت ترویج قرآن و معارف اسلامی طی کرده و هرگز اسیر نفس نشد و همواره زندگی اش را با قرآن گذراند.
وی افزود: مولوی علی بایی، منشأ اخلاق، عمل و تقوا بود؛ ایشان بیش از نیم قرن از عمر خویش را صرف خدمت به دین و مردم کرد.
وی در ادامه بیان کرد: علما از بین ما می‌روند اما برای ما اخلاق حسنه و ایمان را باقی می‌گذارند زیرا آن‌ها، ستارگان درخشان علم هستند که نورشان خاموش نمی‌شود.
پیکر مولوی علی بایی با حضور گسترده مردم شیعه و اهل سنت از شهرستان تایباد تا شهر مشهدریزه تشییع و بعد از اقامه نماز بر پیکر این بزرگوار، در حوزه علمیه مشهد ریزه در محل مزار شاهزاده قاسم این شهر به خاک سپرده شد.
بعد از مراسم خاکسپاری این عالم ربانی، از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی، عبدالکریم علی بایی فرزند مرحوم مولوی غلام احمد علی بایی به امامت جمعه اهل سنت شهر مشهد ریزه از توابع بخش میان ولایت شهرستان تایباد منصوب شد.
گفتنی است، امام جمعه اهل سنت مشهد ریزه مدتی بر اثر بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان تایباد بستری و صبح روز شنبه به علت بیماری و کهولت سن درگذشت.

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان خوی ضمن تبریک روز نهم اردیبهشت روز شوراها به اعضا شوراهای اسلامی اظهار کرد: گره‌گشایی از مشکلات مردم و نیازهای اساسی در مصوبات و مقررات باید در دستور کار اعضای شورا باشد.

وی با بیان اینکه مردم این افراد را به‌عنوان مشاور امین انتخاب می‌کنند تا در روستاها و شهرها بتوانند نیازمندی‌های اساسی مردم را مد نظر قرار دهند و نباید نیازها و موارد غیر ضروری جای خود را به نیازهای ضروری بدهد، افزود: اعضای شوراها باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که بتوانند از مشکلات اولویت دار مردم مثل ترافیک گره‌گشایی کنند.

امام جمعه شهرستان خوی با بیان اینکه مردم را باید ولی نعمت بدانیم، تصریح کرد: امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین مردی که انقلاب ما مرهون وجودش است می‌فرمایند به من اگر خادم بگویید خوشحال‌تر از این هستم که به من رهبر بگویید، ما مردم را ولی نعمتمان بدانیم. خانواده‌های مکرم شهدا ولی نعمت ما هستند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی با تاکید بر اینکه تکریم و حفظ کرامت انسانی در مجموعه شورا و شهرداری و ادارات شهرستان توصیه بنده است، گفت: اجتناب از نزاع‌های سیاسی و تنش‌زا و به کار گرفتن تمام تلاش و توان در راستای خدمت بی منت به مردم، حفظ روحیه امید و نشاط اجتماعی در میان مردم با رعایت اصل عدالت و توزیع عادلانه امکانات از جمله مواردی است که اعضا شوراها باید به آن توجه کنند.

وی با اشاره به عملکرد مدیریت شهری خوی یادآور شد: در عرصه‌های فرهنگی کارهای بسیار خوبی انجام می‌شود، در راستای گسترش فضای سبز و پارک‌ها و تنظیم خیابان‌ها و معابر و کمربندی‌ها کارهای فاخری انجام شده است اما در برخی از مناطق شهر نیاز مبرم به نهال کاری، ایجاد پارک و مراکز تفریحی، مراکز ورزش عمومی، پارک محله، گسترش فضای ورزشی (به ویژه فضای ورزشی ویژه بانوان) وجود دارد.

امام جمعه شهرستان خوی همچنین با اشاره به عملیات وعده صادق عنوان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب موضوع اصلی در قضایای اخیر اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و شکست هیمنه دشمن بوده و تعداد موشک و یا اصابت به هدف اهمیتی پایین‌تر دارد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی اظهار کرد: مسئله قدرت، جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زد، مسئله شکست هیمنه اسرائیل جنایت کار است. مسئله تشجیع و قوت قلب مسلمانانی است که اسیر حکام بی‌لیاقت و دنیازده هستند.

وی با اشاره به در پیش بودن روز کارگر افزود: حمایت از کارگر به این معنی است که ما جنس ایرانی و داخلی را خریداری بکنیم تا ثروت ملی افزایش پیدا بکند.

 

امام جمعه شهرستان خوی گفت: تضمین امنیت شغلی، مسئله بیمه‌ها و اجرا نشدن سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی، ایمنی نیروی کار و ارتقای مهارت‌های شغلی چهار مسئله مهم کارگران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی همچنین با اشاره به در پیش رو بودن روز معلم تصریح کرد: در عظمت معلم همین بس که همه ما وقتی به دنیا آمدیم هیچ چیزی بلد نبودیم معلم به ما یاد داد تا قرآن و مفاتیح و کتاب‌ها را بتوانیم بخوانیم، این معلم در دل انسان یک چراغی را روشن کرد و انسان را از جهل به دانایی رساند.

دیگر خبرها

  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • (ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت