Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم افتتاح تالار دائمی منیر شاهرودی فرمانفرمائیان با حضور معاون فرهنگی دانشگاه تهران و جمعی از هنرمندان در باغ موزه نگارستان برگزار می‌شود. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ مراسم افتتاح تالار دائمی منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، همراه با نشستی صمیمانه با حضور این هنرمند، مسئولان و دوستداران وی، جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶ در باغ موزه نگارستان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در افتتاحیه این تالار، در تجلیل از منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران و فربود فرهی عضو هیئت متولیان تالار منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، سخنرانی می‌کنند.
تالار دائمی منیر شاهرودی فرمانفرمائیان در یکی از تالار‌های عمارت جنوب شرقی باغ موزه نگارستان قرار دارد و با نمایش ۵۰ اثر از آثار نقاشی و آینه‌کاری این هنرمند افتتاح می‌شود و به صورت دائم در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. این آثار به دلیل سبک خاص آن که نوعی از انتزاع هندسی است، ترکیبی از طرح‌های سنتی ایرانی و مدرن به شمار می‌رود.

همچنین ترکیب نقاشی‌های پشت‌شیشه‌ای سنتی، آینه‌کاری و اشکال مینیمال هندسی با یک درک مدرن هنری توانسته به این آثار امتیاز ویژه‌ای ببخشد.
چندی پیش این هنرمند و واقف خیراندیش، ضمن معرفی آثار و سبک هنری خود، دانشگاه تهران را به عنوان امین برای حفظ این آثار دانسته و در نشستی با حضور محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، ۵۰ اثر هنری خود را وقف دانشگاه تهران کرد.

نیلی احمدآبادی در این زمینه، گفت: ما در گذشته سازمانی تحت عنوان وقف در دانشگاه تهران نداشتیم و در حال حاضر چنین سازمانی تأسیس شده و به لحاظ شرعی، اخلاقی و حقوقی در صدد این است که در راستای نیت واقفان عمل کند.
وی با بیان اینکه آثار هنری وقفی در باغ‌موزه نگارستان دانشگاه به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: این کار سبب می‌شود تا این آثار هنری درخشان، بیشتر دیده شوند و این به نوعی فرهنگ سازی، اشاعه فرهنگ و هنر و کمکی به دانشجویان است تا در این سبک فعالیت کنند.

منیر شاهرودی فرمانفرمائیان (متولد ۱۳۰۱ خورشیدی) نقاش و گردآورنده هنر مردمی و ساکن تهران است. تاکنون آثار این هنرمند در ایران، آمریکا، اروپا و خاورمیانه به نمایش گذاشته شده است؛ از جمله آن‌ها می‌توان به موزه هنر مدرن، موزه متروپلیتن و موزه گوگنهایم در نیویورک اشاره کرد.

بازدید از تالار دائمی منیر شاهرودی فرمانفرماییان از تاریخ ۲۵ آذر ۱۳۶۹ در مجموعه باغ موزه نگارستان برای عموم آزاد است و باغ موزه نگارستان در روز افتتاح تالار منیر فرمانفرماییان به دلیل برگزاری این مراسم، برای بازدید عموم تعطیل خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳

سیزدهمین دوره جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی "تیتر ۱۳" با همکاری وزارت علوم و بهداشت و با حضور فعالان این حوزه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سیزدهمین دوره جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی "تیتر 13" با همکاری وزارت علوم و بهداشت و با حضور فعالان این حوزه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

قرار است در این جشنواره که تا روز 18 اردیبشهت ماه ادامه دارد آثار برتر در حوزه ها و قالب های مختلف ادبی و رسانه ای معرفی شوند.

برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه‌های محوری این جشنواره است.

به گفته مسئولان نمایشگاه، آثار برتر در 42 رسته با معرفی 120 اثر در حوزه های مختلف علمی، ادبی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انتخاب شدند. آثار برتر در بخش های مختلف تیتر و لید، یادداشت، مقاله، سرمقاله، مصاحبه و نشریات برتر قرار دارند.

ایجاد فضای تعاملی بین دانشجویان و کارشناسان دانشگاه‌های سراسر کشور، توانمندسازی دانشجویان از طریق برگزاری کارگاه‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی کارشناسان برای بررسی آیین‌نامه‌های مرتبط با نشریه‌های دانشجویی از جمله اهداف برگزاری جشنواره «تیتر 13» است‌.

به گزارش تسنیم، جشنواره تیتر دانشجویی در مرحله اول با صدور فراخوانی آغاز و دانشجویان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند. آثار در دو مرحله با حضور چهره‌های رسانه‌ای داوری شد. در اختتامیه جشنواره که با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود، از برگزیدگان تقدیر و آثار آنها در رسانه‌های معتبر منتشر می‌شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های تهران و روسیه
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند