Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-03@03:06:58 GMT

پوسترامسال نگاه بدیعی به سمبل جشنواره دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۷۵۴۵

پوسترامسال نگاه بدیعی به سمبل جشنواره دارد

به گزارش جهان نيوز، به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر حمیدرضا بیدقی طراح پوستر سی و ششمین دوره از جشنواره فجر پس از بروز برخی حاشیه ها نسبت به پوستر این دوره در صفحه ایسنتاگرام خود نوشت:

بعد از طراحی پوستر سی و ششمین دوره‌ جشنواره‌ی فیلم فجر، انتقاداتی توسط یک کانال مجازی به طرح وارد شد. به طور کلی سخن این کانال این بود که با سرچ و جستجو در گوگل پوستر طراحی کنید! این تیتر خود به تنهایی غرض و نیت این گونه نقد‌ها را آشکار می‌سازد و شاید نیازی به پاسخگویی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از آنجا که ممکن بود عدم پاسخگویی طراح ایجاد شائبه‌ای بکند لازم دیدم که نکاتی را در این ارتباط بیان کنم. تیتر این رسانه از دو بخش تشکیل شده. سرچ و طراحی با گوگل. قطعا بخش سرچ امری طبیعی، درست و مورد نیاز برای یافتن هر گونه بافت مورد نیاز برای طراحی‌های خاص هست. یعنی جستجوی گوگل برای کسی که با قطرات آب کار میکند امری طبیعی ست. پلاگین‌ها و تصاویر و بافت‌های سرچ شده خود به تنهایی قابلیت شکل گیری ندارند. آن‌ها همچون قطعات تشکیل دهنده‌ یک ساختمان با ذهن طراح کنارهم چیده می‌شوند و تشکیل طرح را می‌دهند؛ بنابراین استفاده از هر بافت نه تنها اشتباه نیست و به هیچ عنوان کپی نیست، بلکه امری حرفه ای، لازم و صحیح هست؛ که در مورد این پوستر انجام شده؛ و عجبا که این تکنیک و چیدمان خلاق، دیده نشده و حتی طراح متهم به کم کاری یا حتی کپی کاری می‌گردد. پس جستجو یا سرچ هر گونه بافت با غرض تولید یک تصویر تازه اصلا کار اشتباهی نیست. حتی اگر شما قطعاتی از فرم‌های مورد نیاز خود را بعد از جستجو کلاژ کرده و تصویر جدیدی با آن بسازید باز هم خلاقیت هست و کپی نیست. کپی تعبیر خود را دارد و عبارت است از استفاده‌ی عین به عین از فرمی و طرحی و شکلی - تازه بدون نام بردن از صاحب اثر - و، اما در بخش دوم. طراحی با گوگل؟! این تیتر به اندازه‌ی کافی زرد و هجو هست که از آن می‌گذریم. در این روز‌ها برای چند لایک بیشتر تیتر‌های عجیب تری نیز دیده ایم. در یک کلام: پوستر امسال نگاه بدیعی به سمبل جشنواره دارد. این طرح مثل هر طرح هنری دیگری موافقین و محالفین خود را دارد. خوشحالم که مخالفین آن بر روی باد خانه ساخته اند. کاش بیشتر در مورد مفهوم پوستر صحبت می‌کردند تا تکنیک آن؛ که این تکنیک برای اولین بار در گرافیک به آن پرداخته شده. در هر کار گرافیک دیدگاه‌های سفارش دهنده نیز در کار موثر هست. خوشحالم که با تیمی برخورد کردم که نگاه آوانگارد و خوبی روی روند تولید این اثر داشتند. خداوند از سر تقصیرات همه بگذرد.

 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین رونمایی از طرح آموزشی و تربیتی «هزار مشعل» عصر چهارشنبه با حضور معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد.

«هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

هزار مشعل طرحی تربیتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و آموزشی است که با محوریت جهاد تبیین در فعالیت‌های مسجدی به منظور احیای کارکردهای مساجد در هشت رشته طراحی شده است.

کد خبر 6094649

دیگر خبرها

  • پوستر حزب جمهوری اسلامی با یک شعار بزرگ در سال ۶۰ | تصویر
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • پوستر پرسپولیس با حضور ۳ سپاهانی سابق
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • عکسی از پوستر معنادار سایت رهبری خطاب به اسرائیلی‌ها
  • موشک های ایران بر فراز کنست /عکسی از پوستر معنادار سایت رهبری
  • پوستر سپاهان برای بازی پرسپولیس بدون کری و جنجال
  • پیام تبریک روز معلم + پوستر و عکس نوشته