Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@17:57:21 GMT

سالانه 3 هزارایرانی به دلیل سوختگی فوت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۹۱۶۱

سالانه 3 هزارایرانی به دلیل سوختگی فوت می‌کند

رئیس هیات مدیره انجمن ققنوس از فوت سالانه سه هزار ایران به دلیل سوختگی خبر داد و گفت: متاسفانه وضعیت سوختگی در ایران بسیار اسفناک است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر محمد جواد فاطمی در نشست خبری به تشریح وضعیت سوختگی در کشور پرداخت و افزود: میزان سوختگی در ایران ۸ برابر متوسط جهانی است و با کشورهای مشابه خودمان وضعیت بدتری به لحاظ سوختگی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه سالانه حدود ۳۰ هزار نفر در کشور به دلیل سوختگی شدید بستری می‌شوند، اظهار کرد: از این تعداد ۳ هزار نفر فوت می‌کنند.

به گفته رئیس هیات مدیره انجمن ققنوس، به طور متوسط هر بیمار سوخته در مرحله حاد ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد، به طوری که هزینه این بیماران ۶۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

فاطمی با عنوان این مطلب که هزینه درمان سوختگی در درازمدت ۵ برابر هزینه حاد است، افزود: این هزینه‌ها بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان است که در مجموع سوختگی هر سال ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای کشور هزینه دارد.

وی در عین حال به هزینه‌های پنهان سوختگی که شامل از دست رفتن روزهای کار، از دست دادن شغل و گرفتاری های خانوادگی است، اشاره کرد و گفت: متاسفانه وضعیت سوختگی در ایران بسیار اسفناک است.

فاطمی در عین حال بر این مطلب تاکید کرد که سوختگی قابل پیشگیری است و متاسفانه از نظر فرهنگی و آموزش قوانین دچار مشکلات جدی در این زمینه هستیم.

به گفته فاطمی، سوختگی سیزدهمین عامل بار بیماری‌ها و شانزدهمین علت معلولیت مادام العمر افراد است.

رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری از سوختگی بر ضرورت داشتن روز ملی پیشگیری از سوختگی در کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه ما چنین روزی را در تقویم کشور نداریم و کسی به فکر حل مشکل سوختگی نیست.

فاطمی ادامه داد: ما بیمارستان سوختگی استاندارد نداریم و تخت‌های سوختگی نیزاستاندارد نیستند.

وی با اعلام این مطلب که میزان مرگ‌و میر در بیماران دچار سوختگی بسیار بالاتراز متوسط جهانی است، افزود: در روند درمان بیماران سوختگی نیز بین ۳۰ تا ۴۰ سال از دنیا عقب هستیم.

فاطمی افزود: پیشگیری از سوختگی نیاز به تغییر رفتار مردم دارد و ئداشتن یک روز ملی می‌تواند به این امر کمک کند.

وی گفت: از همین رو می‌خواهیم روز اول دی ماه هر سال که شروع فصل زمستان است و اغلب سوختگی‌ها در این فصل اتفاق می‌افتد را به عنوان روز ملی پیشگیری از سوختگی تعیین کنیم.

فرهنگسازی برای پیشگیری از سوختگی ضروری است

در ادامه، مهندس محمدمهدی راسخ مدیرعامل انجمن ققنوس نیز به موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از سوختگی اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از سوختگی‌ها در منازل، مدارس و ساختمان‌های عمومی رخ می‌دهد، از همین رو استفاده از تجهیزات گرمایشی استاندارد و همچنین وسایل پخت و پز استاندارد می‌تواند تا حدود زیادی به جلوگیری از وقوع سوختگی کمک کند.

وی خواستار گنجاندن آموزش‌های پیشگیری از سوختگی در کتاب‌های درسی شد و افزود: آتش‌سوزی‌ها در محیط شغلی بین ۱۰ تا ۴۵ درصد سوختگی‌ها در دنیا را شامل می‌شود. همچنین سوختگی با جریان برق بدترین نوع سوختگی است که منجر به قطع عضو و مرگ می شود.

راسخ به نتایج یک بررسی از وضعیت بیماران دچار سوختگی در بیمارستان مطهری اشاره کرد و گفت: تحقیقاتی که در سال‌های ۸۹ تا ۹۱ بر روی ۵۱۵ بیمار دچار سوختگی در محیط کار انجام شده است، نشان می‌دهد ۴۰۹ نفر آنها کارگر بوده‌اند. همچنین علت سوختگی ۲۱۲ نفر از این افراد عامل برق بوده است و ۴۱ نفر از این تعداد فوت شده‌اند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۹۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد

مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان امور دانشجویان، مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضور  هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان،  مهین فرهادی زاد نائب رئیس کمیته ملی المپیک، محمد رسول خدادای رئیس فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و دیگر اعضاء مجمع به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

  تقویم و بودجه پیشنهادی فعالیت‌های فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی سال ۱۴۰۳، بررسی و پذیرش استعفای آقای بشیریان رئیس سابق فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، اصلاح اساسنامه فدراسیون و آئین نامه هیئت‌های ورزشی استانی مراکز آموزش عالی کشور، بررسی طرح اولین دوره بازی‌های همبستگی دانشجویان کشور‌های اسلامی و حسابرسی سال ۱۴۰۱ در دستور جلسه مجمع عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی قرار گرفت و با رای اعضا به تصویب رسید.

دیگر خبرها

  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • یزد؛ میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود