Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهاب نادری با انتقاد از وعده های بدون عمل مسئولان در قبال زلزله زدگان غرب کشور، گفت: متاسفانه هیچ کانکسی از سوی بنیاد مسکن به مردم زلزله زده حوزه انتخابیه بنده نرسیده و تعداد معدود کانکس واگذار شده به مردم از سوی خیرین بوده است.

نماینده مردم اورامانات، پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سرمای بیش از حد هوا شرایط زندگی را برای زلزله زدگان سخت کرده است، افزود: متاسفانه در شرایط فعلی هیچ نوع حمایتی از زلزله زدگان صورت نگرفته و مسئولان نیز تنها به ارایه وعده بسنده کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه متاسفانه صعب العبور بودن مسیر و سرمایه شدید باعث شده روز گذشته با چهارپایان برخی اقلام اساسی برای زلزله زدگان ارسال شود، تصریح کرد: متاسفانه در اثر سرمای شدید روزهای اخیر دو نفر در منطقه اورامانات فوت شده اند که در صورت ادامه روند بی توجهی مسئولان کشته های سرما بیش از زلزله خواهد بود.

وی با انتقاد از عدم توجه بانک ها به دستور رئیس کل بانک مرکزی در خصوص استمحال وام ها، گفت: تاکنون هیچ تسهیلاتی به زلزله‌زدگان اختصاص نیافته و وعده های داده شده در خصوص استمحال وام های آن ها نیز مورد بی توجهی واقع شده است.

نادری با تاکید بر ضرورت حمایت دستگاه های مسئول از زلزله‌زدگان، افزود: زندگی در چادرهایی که از امکانات اولیه نیز محروم هستند بسیار سخت است از این رو دولت باید هر چه سریع تر به فکر تامین مسکن این افراد باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از زلزله‌زدگان از سرویس بهداشتی نیز محروم بوده و در شرایط بسیار بد اجتماعی بسر می برند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حضور مسئولان در مناطق زلزله زده بدون انجام اقدامی که در زندگی مردم تاثیری داشته باشد، بی فایده است.

منبع: خانه ملت

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا صالحی در جلسه شورای معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: متقاضیان زمین در روستاهای شهرها که واحد صلاحیت دریافت نهضت ملی مسکن هستند، می‌توانند از روستاهای حاشیه شهرها زمین دریافت کرده و مسکن ویلایی بسازند.

وی با تاکید بر اینکه بانک زمین روستاها باید افزایش یابد گفت: در شرایط فعلی که دولت زمینه الحاق زمین را فراهم کرده، باید زمین مورد نیاز ساخت مسکن برای افراد بی سرپناه و فاقد مسکن تأمین شده و برای آنها مسکن مقاوم ساخته شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی تعامل خوبی در این زمینه دارد، بنابراین استان‌هایی عملکرد مناسبی در واگذاری زمین مسکن محرومین ندارند، مشکلات را احصا کنند تا از وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم را دریافت کنیم.

صالحی با بیان اینکه بخشی از مشکلات استان‌ها در خال حل و قوانین دست و پا گیر در حال اصلاح است، افزود: شعبه‌های بنیاد مسکن در شهرستان‌ها با حل مشکل سازمانی تقویت خواهد شد تا کار مسکن دار کردن مردم را با جدیت پیش ببریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اگر اعتبار لازم فراهم شود، سالانه طرح هادی ۲۰۰ روستا در آذربایجان شرقی بازنگری خواهد شد.

سروری افزود: سهمیه مقاوم سازی مساکن روستایی استان امسال ۲۰ هزار واحد است که ۱۲ هزار سهمیه جدید و هشت هزار از محل متمم سهمیه سال قبل است که برای هرکدام ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با ۵ درصد کارمزد پرداخت خواهد شد.

کد خبر 6088361

دیگر خبرها

  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد