Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-04@23:39:38 GMT

در کدام کشورها مردم بعد ۶۵ سالگی کار می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۹۸۵۷

در کدام کشورها مردم بعد ۶۵ سالگی کار می‌کنند؟

خرداد: آسیا بالاترین میزان افرادی که بیش از ۶۵ سال سن دارند و کار می‌کنند را در خود جای داده است.

به گزارش خبرآنلاین، به نظر می‌رسد که هر روز در کشورهای بیشتری افراد مسن برنامه‌های بازنشستگی خود را به حالت تعویق درمی‌آورند. گزارش اخیر OECD نشان می‌دهد که نرخ اشتغال در میان بیش از ۶۵ ساله‌ها در کشورهای مختلف تفاوت چشمگیری پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسیا بالاترین میزان افرادی که بیش از ۶۵ سال سن دارند و کار می‌کنند را در خود جای داده است. در اندونزی ۵۰.۶ درصد از افرادی که در سن ۶۵-۶۹ سالگی قرار دارند کار می‌کنند. این رقم در کره جنوبی ۴۵ درصد و در ژاپن ۴۸ درصد است.

در بعضی از کشورهای اروپایی، زمانی که سن بازنشستگی کمی افزایش پیدا کرد، اعتراضات گسترده‌ای رخ داد، اما این پدیده بسیار نادر در آسیا به این صورت رخ می‌دهد که اکثریت مردم از افزایش سن بازنشستگی اجباری حمایت می‌کنند. دلیل این امر متفاوت است و ممکن است به همه چیز از نگرانی‌های مالی ناخوشایند تا تمایل به حفظ زندگی مناسب و فعال مربوط باشد.

در نیوزیلند سن بازنشستگی اجباری وجود ندارد و ۴۲.۶ درصد از افراد ۶۵ تا ۶۹ ساله هنوز هم کار می‌کنند. در استرالیا، میزان اشتغال این گروه سنی ۲۵.۹ درصد و در ایالات متحده ۳۱ درصد است. اما در اروپا تصمیم‌گیری دولت برای افزایش سن بازنشستگی بسیار غیرمعمول است. در این کشورها به مراتب افراد مسن کمتری صبح‌ها سر کار می‌روند. در انگلستان ۲۱ درصد از ۶۵-۶۹ ساله‌ها هنوز بخشی از نیروی کار هستند. در حالی که در فرانسه و اسپانیا این نرخ ۶.۳ و ۵.۳ درصد است.

برچسب ها: کشور ، آمار ، ۶۵ سالگی ، کار

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید

بانک مرکزی به تازگی در پاسخ به ادعای یک رسانه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، در متنی که بانک مرکزی منتشر کرده، آمده است: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

هفته گذشته نیز مرکز آمار از کاهش تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۰.۹ درصد در پایان فروردین ماه خبر داده بود.

دیگر خبرها

  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • کدام کشورها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • سیل دوبی یا تنش ایران - اسرائیل؛ کدام یک میزبانی را از ایران گرفت؟
  • بارندگی در خوزستان از ۱۱۰ میلی‌متر گذشت/ کدام شهر رکورددار شد؟
  • اولویت اول مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم باشد