Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- استاندار تهران گفت: در سال 94 بر اساس گزارش ارایه شده 24 میلیارد دلار کالای قاچاق در استان کشف شده که این رقم در سال 95 به 12.5 میلیارد دلار کاهش یافت که نشان دهنده اراده جدی دستگاه ها در برخورد و کنترل قاچاق کالا است.

به گزارش عصر یکشنبه خبرنگار ایرنا محمد حسین مقیمی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بر اتخاذ طرحی در جهت هماهنگی دستگاه ها برای کنترل ورود کالاهای قاچاق در استان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه که در محل استانداری تهران برگزار شد ، موضوع بررسی وضعیت قاچاق و لزوم راه اندازی سامانه آنلاین رصد فعالیت قاچاق در سطح ناوگان و مبادی ورودی در دستور کار قرار گرفت.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران نیز در این جلسه گفت: تاکنون 6 هزار واحد صنفی در بازار در خصوص قوانین سختگیرانه برخورد با قاچاق کالا توجیه شده اند.
ابوالفضل پوراحمد نژاد افزود: بانک اطلاعاتی خوبی از مجموعه کسبه بازار و شبکه های تامین کننده کالاهای خارجی شناسایی و ارتباط خوبی با واحدهای صنفی انجام شده است.
پوراحمدنژاد در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت رصد واحدهای صنفی گفت: در حوزه عرضه لوازم ورزشی 462 واحد، پوشاک 3 هزار و 414 واحد، لوازم آرایشی و بهداشتی 850 واحد، اسباب بازی های خارج از عرف جامعه اسلامی 293 واحد، قطعات کامپیوتر فاقد ضمانت 742 واحد رصد و شناسایی شده که از میان آنها 2816 واحد اخطار گرفته،386 واحد به دلیل رعایت قوانین پس از اخطار، تشویق شده و 2869 واحد نیز تذکر گرفته اند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر روند کاهشی ورود کالاهای قاچاق به پایتخت را شاهد هستیم.
در این جلسه براساس گزارش ارائه شده و رصد اطلاعاتی انجام شده در سطح کشور در سال 94، تعداد 94 پرونده قاچاق به ارزش 9200 میلیارد تومان و در سال 95، 152 پرونده به ارزش 17 هزار و 500 میلیارد تومان شناسایی شده است.
همچنین پیشنهاد راه اندازی سامانه اسکنرهای ماشینی در محورهای ورودی به عنوان راهکاری در کاهش میزان ورودی قاچاق به استان مطرح شد.
هفتمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز عصر امروز (یکشنبه) به ریاست‌ محمد حسین مقیمی استاندار تهران برگزار شد.
خبرنگار: سید جواد آل داود**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به برندسازی ۱۷ محصول در حوزه صنایع دستی از نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالا و پنج کالا در سطح بین‌المللی مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احسان محمدی _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ - تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی برای ۱۷ محصول برندسازی شده است، اظهار کرد: در همین زمینه، نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالا و همچنین پنج کالا در سطح بین‌المللی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ پروژه نیمه‌تمام بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد ریال در مازندران وجود دارد، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد توسعه ظرفیت‌های گردشگری استان خواهیم بود.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه در این نمایشگاه مازندران با ۱۰ زنجیره ارزش در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی و سایر بخش‌ها حضور پیدا کرده است، گفت: در بحث زنجیره ارزش، زنجیره ارزش گردشگری و صنایع دستی به عنوان یکی از دو زنجیره ارزش مورد توجه در مازندران قرار گرفته است.

محمدی از صدور مجوز حدود ۱۹۰ موافقت اصولی در سال گذشته برای متقاضیان تأسیسات گردشگری در مازندران مطرح و بیان کرد: این تعداد ۱۵ مورد در حوزه گردشگری ساحلی و دریایی است که به توان افزایی در این بخش یاری می‌رساند.

وی با بیان اینکه ۸۱ هزار نفر گردشگر خارجی سال گذشته در استان حضور داشته‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با لغو روادید گروهی با روسیه و تسری آن به کشورهای دیگر، شاهد حضور شمار بیشتری از گردشگران در استان مازندران باشیم.

کد خبر 749020

دیگر خبرها

  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران