Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنی چند از نمایندگان، کارشناسان و مسئولین استان کرمان و کشور در محکومیت ادعای اخیر رئیس جمهور آمریکا درخصوص بیت‌المقدس واکنش نشان دادند که مشروح آن را در زیر می خوانید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازراه آرمان؛دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه 15آبانماه  در سخنرانی خود قدس را رسماً به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این سخنرانی گفت: «من به این قطعیت رسیدم که باید سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس منتقل کنیم».

روز گذشته مردم ایران در نقاط مختلف کشور به منظور اعلام انزاجار از اقدامات اخیر دولت و ریاست جمهوری آمریکا و هچنین حمایت از قدس پس از نماز جمعه راهپیمایی کردند.

همچنین تنی چند از نمایندگان، کارشناسان و مسئولین استان کرمان و کشور در محکومیت و اعتراض به اقدام اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند که مشروح آن را در زیر می خوانید.

ترقی:طرح پایتختی قدس برای اسرائیل حاکی از عدم شناخت آمریکا از جهان اسلام است/ اقدام ترامپ منجر به سرعت گرفتن روند نابودی اسرائیل می شود

حمیدرضا ترقی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه آرمان، در واکنش به اعلام طرح رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند این اقدام آمریکا که قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرد، نشانه عجز آمریکا از روند سازش بین اعراب و اسرائیل است و آمریکا بااین کار مهر پایانی بر روند سازش زده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: درواقع آمریکا از اینکه اعراب واسرائیل بتوانند به توافق برسند و زمینه به رسمیت شناختن اسرائیل فراهم شود، ناتوان است و نشان داد مذاکرات آمریکا دررابطه با فلسطین و صهیونیسم، مانند سایر مذاکرات آمریکا با کشورهایی چون ایران، کره و لیبی بی نتیجه مانده است.

وی عنوان کرد: آمریکا قصد داشت از فرصت شکست داعش در منطقه و پیروزی مقاومت استفاده کند و هنوز که ملت های اسلامی برای حمایت از فلسطین به وحدت وانسجام نرسیده اند، زمینه شکل گیری پایتخت اسرائیل را برخلاف قوانین بین المللی پیدا کند لذا دست به چنین اقدامی زده است.

ترقی تاکید کرد: این اقدام به طور طبیعی حاکی از عدم شناخت آمریکا از شرایط بین المللی و جهان اسلام و یک اشتباه محاسباتی دیگری است که ترامپ انجام داده است؛ باتوجه به اینکه پروژه های دیگری که آمریکا در منطقه دنبال کرده با شکست روبه رو شده و نتیجه منفی برای آن داشته، به نظر می رسد که اقدام عجولانه و نپخته ترامپ در خصوص اعلام پایتختی قدس برای اسرائیل همان نتایجی را خواهد داشت که بقیه پروژه ها درخاورمیانه داشتند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به پیامدهای طرح آمریکا برای انتخاب قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اظهار داشت: این اقدام سبب می شود اتحاد بین مسلمانان علیه اسرائیل و آمریکا افزایش یابد و همچنین انتفاضه جدیدی در بین مردم فلسطین علیه اسرئیل شکل بگیرد؛ از سوی دیگر باتوجه به اینکه این اقدام آمریکا نشان دهنده پایان یافتن روند سازش اعراب با اسرائیل است، تمام کشورهایی که از روند سازش حمایت می کردند، مجبور می شوند به مقاومت بپیوندند و مسیر مقاومت و انتفاضه را دنبال کنند.

وی افزود: این امر به نفع فلسطین و به ضرر صهیونیست هاست و در نهایت اثبات می کند موضع جمهوری اسلامی درخصوص بی اعتمادی به آمریکا و عدم پایبندی آن به تعهدات و سازش برای احقاق حق ملت فلسطین، راه و موضع درستی بوده است.

ترقی خاطرنشان کرد: قطعا این مسئله موجب می شود جمهوری اسلامی در مسیر تبدیل کردن فلسطین به مسئله اصلی جهان اسلام و متمرکز کردن و سوق دادن توان و انرژی آن علیه اسرائیل سرعت بیشتری بگیرد و همین عاملی خواهد شد تا نابودی رژیم جعلی اسرائیل که رهبری وعده 25 ساله داده بودند، با سرعت بیشتری به سرانجام برسد و عامل این هم خود آمریکا و صهیونیست ها باشد.

کمالی پور:اقدامات ترامپ منجر به خدشه دار شدن صلاحیت فکری او می شود/ کشورهای غیرمسلمان هم از تعرض آمریکا درامان نخواهند بود

یحیی کمالی پور در گفتگو با ناب نیوز در واکنش به طرح ترامپ مبنی بر انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا در سیاست های خود در جهان اسلام با شکست مواجه شده است؛ سیاست هایی که سالیان سال توسط نظریه پردازان و کارشناسان طراحی و عملیاتی می شوند وانتظار دارند هزینه هایی که در این راستا می پردازند، آنها را به اهدافشان در راستای جلب منافع خود نزدیک کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: آمریکا سال ها تلاش کرده است که جهان اسلام را به آشوب بکشد و در سایه این آشوب ذخایر و منافع آنها را به یغما ببرد و از طرفی به تثبیت و حاکمیت خودش کمک کند.

وی افزود: امروز  سیاست های از پیش تعیین شده آمریکا در خصوص گروه های افراطی و الحادی به شکست انجامیده،آمریکا دخالت در امور کشور لبنان را طراحی می کند و در این کشور نتیجه نمی گیرد، سپس کودتای یمن را مطرح می کند که موفق نمی شود و حال با دستپاچگی مسئله فلسطین را مطرح کرده است.

کمالی پور اظهار داشت: دنیای اسلام کم کم به این واقعیت می رسد که آمریکا دوست آنها نیست و این حرکت ها موجب می شود نه تنها کشورهای مسلمان بلکه همه کشورهای دنیا احساس خطر کنند؛ آمریکایی که داعیه دموکراسی و حقوق بشر در دنیا دارد و امور غیرقانونی تصویب می کند، بیانگر این است که کشورهای دیگر حتی غیرمسلمانان مصون از تعرض آمریکا نخواهند بود.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی و روسیه نیز موضع گرفته و نظر ترامپ را تایید نکردند که همین امر موجب عقب نشینی ومعلق کردن دستور شد، خاطرنشان کرد: چنین حرکاتی کشور آمریکا را منزوی می کند و نهایتا صلاحیت فکری ترامپ مورد خدشه واقع شده و مجالس آمریکا مجبور می شوند بحث عدم کفایت سیاسی وی را مطرح کنند چون منجر به نابودی آمریکا می شود.

زاهدی:انتخاب قدس به عنوان پایتخت اسرائیل برنامه سازماندهی شده صهیونیست است / کشورهایی که دم از منافع عربیت می زنند موضع خود را مشخص کنند

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با کرمان۱۴۰۰ در خصوص اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اظهار داشت : اقدام ترامپ یقیقا یک برنامه سازماندهی شده جریان صهیونیستی در درون و خارج از آمریکا است .

وی گفت : این اقدام ترامپ مطمئنا حمایت برخی از سران موافق و وابسته کشورهای عربی را به همراه داشته است و نتانیاهو این مطلب را در چند ساعت پیش اعلام کرده است .

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : این حرکت را باید از زاویه ای به فال نیک بگیریم و آن زاویه ای است که این سران مرتجع برخی کشورهای عربی که همواره دم از عربیت و منافع عربیت می زنند بالاخره اکنون باید موضع خود را مشخص کنند .

زاهدی با بیان این که این کشورهای عربی اکنون باید پاسخگوی شعارهایی که تا کنون داده اند باشند ؛ افزود : این شعارها از نظر ما پوچ و دروغ هستند لذا باید کشورهای عربی در مواجه با این موضوع که چگونه می خواهد بروز و ظهور پیدا کند جوابگو باشند .

وی در ادامه عنوان کرد : به عبارت دیگر این موضوع ماهیت وابستگی برخی از این کشورها را به آمریکا در جهت تحکیم مواضع آمریکا در منطقه و تقویت و تثبیت جریان صهیونیستی نشان خواهد داد .

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : حال امت اسلام تکلیف خود را با آن ها راحت تر عملیاتی و  اثرگذار خواهد نمود زیرا دیگر جای فریب مردم و امت اسلامی برای آن ها وجود ندارد .

آیت الله موحدی کرمانی:ترامپ با اقدامات احمقانه اش خود را رسوا و منزوی می کند

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در گفتگو با پایگاه خبری ناب نیوز در واکنش به اقدام اخیر ترامپ مبنی بر مطرح کردن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفت: ماهیت ترامپ بر همه روشن است و همه می دانند که او دشمن اسلام و ایران اسلامی است.

عضو جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: اقدام ترامپ در انتخاب قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به آن، توسط بسیاری از کشورها حتی همراهان اروپایی آمریکا محکوم شد.

وی بیان کرد: ترامپ عنصری فاسد و خطرناکی و دشمن اسلام و ایران و مسلمین است و از هیچ جنایتی مضایقه نمی کند؛ کارهایش احمقانه است و باهمین اقدامات خود را رسوا و منزوی می کند.

آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: جهان اسلام نسبت به این اقدام واکنش نشان داد و حال این امر به تعلیق درآمده است؛ پس ازاین باید دید این فرد پیشروی می کند یا خیر.

بهروز:انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس همدلی بیشتر مسلمین را رقم خواهد زد

ناصر بهروز مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان در گفتگو با  دانشجوآزاد اظهار داشت: دولت آمریکا همواره بر پایه غصب و غارت و چپاولگری و زور و تضییع حق ملتها استوار بوده و بی شک این هم ظلم و اجحاف مضاعفی است که امروز دامن گیر مسلمانان شده و نتیجه سالها سازشکاری جریان اسلام آمریکایی است که به آمریکا خوشبین بوده و نتیجه اش این بوده که امروز تجاوزگری وزورگویی استعمار ادامه یابد.

وی افزود: مطمئن باشید که این سرآغاز یک  انتفاضه جدیدی خواهد بود و روز به روز به سقوط رژیم غاصب اسرائیل نزدیک خواهیم شد و همه کسانی که به اسلام اعتقاد دارند باید در این راستا همپیمان شوند.

بهروز توضیح داد: برخی از دولتهای اسلامی که راه محافظه کاری را برگزیدند باید رویه خود را تغییر دهند و به یاری مردم مظلوم فلسطین بشتابند زیرا تنها راه سعادت مسیر مبارزه است همان راهی که ملت مسلمان ایران طی ۳۹ سال پیموده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان خاطرنشان کرد: با همدلی همه ملتهای مسلمان انشاالله این لکه ننگ و غده سرطانی از روی زمین برداشته می شود و آن روز روزی است که ما به ظهور نزدیک می شویم و قطعا این هدف بلند دست یافتنی است.

سنجری:آغاز موج سوم بیداری اسلامی و نابودی اسرائیل

همچنین حجت الاسلام محسن سنجری مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان در این رابطه در گفتگو با دانشجوآزاد اظهار داشت: آمریکا با این اقدام گوری بزرگ برای خود کند و به عبارتی عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

وی ادامه داد: این اقدام آمریکا آتشی بر خرمن رژیم صهیونیستی انداخت که تا نابودی این رژیم غاصب ادامه خواهد داشت و قطعا قدس آزاد خواهد شد و آن روز نزدیک است.

محسن سنجری توضیح داد: قدس پاره تن اسلام است و این پاره تن هیچ گاه از اسلام جدا نخواهد شد و هیچ دولتی نخواهد توانست به مسجد الاقصی و قبله اول مسلمین کوچکترین خدشه ای وارد آورد.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان با اشاره به موج بیداری اسلامی منطقه تشریح کرد: قطعا انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس موج سوم بیداری اسلامی را رقم خواهد زد و ما به یقین خواهیم رسید که راه قدس از کربلا می گذرد و با نابودی داعش؛ قطعا نابودی اسرائیل نزدیک خواهد بود.

حمزه:تصمیم حاکم مستبد آمریکا واقعیت اسلامی بودن بیت المقدس را تغییر نخواهد داد/اقدام ترامپ اعلام جنگ با مسلمانان است

احمد حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به  اقدام جاهلانه رییس جمهور امریکا در رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی،گفت: اقدام ترامپ مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژِیم صهیونیستی به نوعی اعلام جنگ و تجاوز به حقوق مردم فلسطین است.

وی ادامه داد: این تصمیم حاکمان مستبد امریکا واقعیت بیت المقدس و اسلامی بودن آن را تغییر نخواهد داد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهنوج، فاریاب، منوجان، قلعه‌گنج و رودبار جنوب ادامه داد: این اقدام ترامپ جبهه مقاومت را متحدتر کرد و مسلمانان جهان با وحدت با تجاوزی آشکار که علیه فلسطین و مقدسات امت اسلامی به راه افتاده است مقابله خواهند کرد.

احمد حمزه در پایان خاطر نشان کرد: حال امت اسلامی انزجار خود را از دخالتهای امریکا در امور مسلمانان اعلام می دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد

اظهارات رجب طیب اردوغان در سخنرانی روز جمعه در پنجمین کنفرانس سالانه اتحادیه پارلمانی قدس در استانبول، در مورد تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیان شد.

اردوغان خاطرنشان کرد: اتحادیه نمایندگان قدس به واسطه فعالیت‌های خود در همه زمینه‌ها به صدا و روح مسئله فلسطین در سطح جهانی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گوشه و کنار قدس شریف آثاری از نیاکان قهرمان ما وجود دارد که ۴۰۰ سال به شهر مقدس خدمت کردند و هیچکس نمی‌تواند آن را پاک کند. هیچ‌کس نمی‌تواند از ما انتظار داشته باشد که در قبال نسل‌کشی برادران فلسطینی‌مان که ۲۰۳ روز به تنهایی مقاومت کرده‌اند، سکوت کنیم.»

اردوغان با بیان اینکه اسرائیل به تدریج هویت بیت المقدس باستانی را از بین می‌برد و نقض حرمت مسجد الاقصی، قبله اول مسلمانان را تشدید می‌کند، تصریح کرد: طرز فکر کسانی که با کشتن همتایان غزه‌ای خود، تولد فرزندان خود را جشن می‌گیرند، به این معناست که آنها ارتباط با اساسی‌ترین ارزش‌های انسانی ندارند..»

وی با تاکید بر اینکه ترکیه همچنان حماس را که از سرزمین خود در برابر اشغالگران دفاع می‌کند به عنوان یک جنبش آزادیبخش ملی تلقی می‌کند، تصریح کرد: ترکیه تنها کشوری است که برای ۵۴ محصول محدودیت تجاری بر اسرائیل اعمال می‌کند.

دولت آمریکا همچنین به دلیل حمایت بی قید و شرط نظامی و دیپلماتیک از اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفت. او گفت که با این کار به تشدید مشکل غزه کمک می‌کند نه راه حل.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • خواسته برخی اعراب از اسرائیل برای نابودی حماس محال است
  • واژگونی تراکتور منجر به فوت کشاورز مهابادی شد
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • خستگی و سرعت غیر مجاز دو عامل تصادفات پایتخت
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس