Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر به نقل از تریبیون، سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه در اظهاراتی اعلام کرد: تهدید آمریکا مبنی بر خروج این کشور از توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» تلاش ها برای پایان دادن به بحران هسته ای در کره شمالی را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وزیرخارجه روسیه در این باره گفت: کره شمالی با توجه به عهدشکنی های آمریکا در موضوع توافق هسته ای با ایران خواهان تضمین های امنیتی در صورت مذاکره هسته ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرگئی لاوروف در ادامه افزود: در نتیجه اکنون شرایط برای ازسرگیری گفتگوها درباره مسأله هسته ای شبه جزیره کره دشوارتر شده است.

شایان ذکر است، ۱۵ آذر ماه سال جاری رسانه های خبری از پرواز بمب‌ افکن اتمی «بی-۱ بی» آمریکا بر فراز شبه جزیره کره به عنوان بخشی از مانور مشترک آمریکا و سئول خبر دادند.

گفتنی است، مانور هوائی و مشترک آمریکا و کره جنوبی از دوشنبه هفته گذشته (۱۳ آذر ماه) در شبه جزیره کُره آغاز شده است.

این در حالیست که «جان بولتون» سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که به افکار تند و افراطی مشهور است ۱۲ آذر ماه با انتشار پیامی توئیتری اعلام کرده بود: چین و کره شمالی کاملاً آگاه باشند که دیگر با دولت باراک اوباما طرف نیستند. دولت ترامپ در صورت لزوم علیه کره شمالی دست به اقدام نظامی خواهد زد.

کره شمالی پیشتر نیز در توضیح آزمایش اخیر موشک قدرتمند بالستیک خود گفته بود این کار به دلیل تهدید از جانب آمریکا انجام شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: " از نظر من نظام بین الملل که پس از جنگ سرد به آن عادت کرده بودیم، دیگر وجود ندارد. آمریکا جایگاه خود به عنوان نیروی مسلط را از دست داده است و نظم چندجانبه‌ای که پس از سال ۱۹۴۵ برقرار شده بود، رو به ضعیف شدن است."

بورل با اشاره به موفقیت احتمالی روسیه در جنگ با اوکراین از خطرات آن برای اروپا گفت: "ما تاکنون به چتر امنیتی آمریکا متکی بوده ایم. اما این چتر شاید همیشه باز نماند و من معتقدم که نمی‌توانیم امنیت خود را به انتخابات آمریکا که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود گره بزنیم؛ بنابراین باید سیاست دفاعی و امنیتی خود را بیشتر توسعه دهیم."

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • حماس از آمریکا تضمین می‌خواهد که اسرائیل به رفح حمله نخواهد کرد
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق