Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

به نقل از پایگاه خبری اکسپرس، ستسوکو تورلا زن 85 ساله ژاپنی که زمان وقوع حمله اتمی به هیروشیما تنها 13 سال داشته است خواستار مذاکره آمریکا و کره شمالی و پرهیز از جنگ هسته‌ای میان این کشورها شد.

وی که به طور مشترک با گروه «کمپین بین‌المللی حذف تسلیحات هسته‌ای» برنده جایزه صلح نوبل شده است، گفت: هیچ انسانی نباید رنجی را که ما هنگام بمباران هیروشیما کشیدیم تجربه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من عمیقا و به طور قوی از رهبران کره شمالی و آمریکا می‌خواهم که هیچ گاه از تصمیمات هسته‌ای استفاده نکنند و با یکدیگر مذاکره کنند.

خانم تورلا تاکید کرد: یک راه‌حل دیپلماتیک تنها راه است.

وی پس از آن این اظهارات را مطرح کرده است که درگیری‌های لفظی میان پیونگ یانگ و واشنگتن شدت یافته و دو طرف یکدیگر را تهدید به حمله هسته‌ای کرده‌اند.

کره شمالی برنامه‌های تسلیحاتی و موشکی و هسته‌ای را برخلاف انتقادات بین‌المللی دنبال می‌کند.

آمریکا و کره جنوبی نیز به تازگی یک مانور نظامی بسیار گسترده برای آمادگی و مقابله در برابر تهدید پیونگ یانگ برگزار کرده‌اند.

کره شمالی در 29 نوامبر 2017 یک موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کرد که ادعا می‌کند می‌تواند آمریکا را هدف قرار دهد. واشنگتن در پاسخ تهدید کرد که اگر جنگی رخ دهد رهبری کره شمالی به طور کامل نابود خواهد شد.

آمریکا در حال حاضر 28 هزار و 500 نیروی نظامی در کره جنوبی دارد، میراثی که از زمان جنگ دو کره در دهه 1950 به جا مانده است.

به گزارش ایسنا، در آخرین مرحله از جنگ جهانی دوم آمریکا بمب‌های هسته‌ای‌اش را در روز 16 اوت 1945 با یک بمب‌افکن B-29 بمب‌های اتمی خود را روی سر هیروشیما فرو ریخت که منجر به تخریب 90 درصد این شهر و مرگ فوری 80 هزار نفر شد.

ده‌ها هزار تن دیگر نیز بعدها به دلیل قرار گرفتن در معرض تشعشعات جان خود را از دست دادند. سه روز بعد از این دومین بمب‌افکن B-29 آمریکایی به ناگازاکی حمله اتمی کرد که حدود 40 هزار تن در نتیجه آن کشته شدند.

بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی اولین و تنها حمله هسته‌ای در جهان به شمار می‌آید.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و رایزنی گروسی با امیرعبداللهیان در تهران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، عصر امروز با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رافائل گروسی که امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در رأس هیئتی برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای و مذاکرات با مقامات عالی هسته‌ای و سیاسی کشور وارد تهران شد، عصر امروز با حسین امیر عبداللهیان در محل وزارت امور خارجه دیدار کرد.

گروسی در سفر ۲ روزه خود به ایران، قرار است به منظور شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای به اصفهان سفر کند و ضمن دیدار و مذاکره با محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در کنفرانسی خبری به سوالات خبرنگاران و رسانه‌های جمعی پاسخ دهد.

گروسی هنگام ورود به تهران مورد استقبال بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.

کد خبر 751185

دیگر خبرها

  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • روایت ژنرال اسرائیلی از سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری برای بمباران تاسیسات اتمی!
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • دیدار و رایزنی گروسی با امیرعبداللهیان در تهران
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود