Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، در شماره 366 روزنامه صبح نو در گزارشی تحت عنوان «بی‌شرمی» به عزم اصلاح‌طلبان برای آغاز یک پروژه تأمل‌برانگیز اشاره شده است، پروژه‌ای که با یادداشت آقای احمد نقیب‌زاده در آرمان آغاز و با روزنامه اصلاح‌طلب جامعه فردا ادامه پیدا کرد و حالا با اظهارات آقای مصطفی تاجزاده وارد مرحله‌ای تازه‌ای شده است؛ اظهاراتی که بیش و پیشتر از هرچیز و هرکسی به مذاق سعودی‌ها خوش آمده است،‌ طوری که سایت العربیه در اقدامی کم‌سابقه این اظهارات تاجزاده را در سطح وسیعی پوشش داد!

 

بی‌شک اظهارات تاجزاده اصلاح‌طلب و اقدام روزنامه‌های حامی این طیف سیاسی را باید مصداق عبارت «خنجر از پشت» دانست، موضوعی که رفته رفته ابعاد تازه‌ای را از نیت این جریان بازگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات در جدیدترین اظهارات خود در توییترش نوشته است:‌ یمن در اشغال داعش نیست، حرم ندارد و هم مرز اسرائیل هم نیست که به اصطلاح آقایان عمق استراتژیک جمهوری اسلامی محسوب شود.

 

اعلان کمک مستشاری ایران در یمن توسط سردار جعفری در شرایطی که ترامپ در پی اثبات دخالت سپاه در امور داخلی کشورهای دیگر است، چه معنا و چه لزومی دارد؟ عباراتی که شاید اگر توجهی به نویسنده آن نداشته باشیم بیشتر شبیه به اظهارات یک ضدایرانی، سعودی، آمریکایی و ضدانقلابی می‌تواند باشد تا یک ایرانی که از همه فواید شهروندی در کشور استفاده و زمانی از مسوولان دولتی جمهوری اسلامی ایران بود.

 

در بی‌دقتی مصطفی تاجزاده همین بس که او زحمت مطالعه اظهارات سرلشکر جعفری را به خود نداده تا متوجه این داستان شود که منظور فرمانده سپاه چه بوده و چیست؟ تاجزاده در این داستان تریبون کسانی شد که مدت‌ها ایران را به مداخله در امور کشورها متهم می‌کردند و به همین بهانه نیز تحریم‌های بسیاری را علیه برخی شخصیت‌های کشوری و لشکری روا می‌داشتند.

 

این اظهارات تاجزاده مایه تأسف است که او روزی در دولت هفتم اصلاحات از مسوولان کشوری بوده و مایه تأسف‌تر اینکه چرا تا این حد حتی به اصولی که در قانون اساسی و در فقه اسلامی نیز به آن اشاره شده، ناآشناست؟

 

محض اطلاع آقای تاجزاده باید گفت طبق فصل دهم قانون اساسی، دفاع از مظلوم و ملت‌های مسلمان از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی بوده آن هم نه از یک دهه اخیر بلکه از ابتدای انقلاب.  شاید وی نزد خود این‌گونه فکر می‌کند که جمهوری اسلامی باید به‌خاطر دفاع از مظلوم برای امثال تاجزاده و هم‌طیفی‌های او توضیح دهد.

 

جدا از مباحث فقهی و اصولی جمهوری اسلامی ایران که تاجزاده به شدت با آن بیگانه است جا دارد این مطلب نیز برای او تداعی شود که داشتن متحد و متحدانی در اقصی نقاط جهان یک امتیاز اساسی برای امنیت کشور است. نفوذ و داشتن متحد محدودیت جغرافیایی ندارد و نمی‌توان آن‌ها را به یک نقطه یا منطقه خلاصه کرد، دقیقاً کاری که این روزها آمریکا انجام می‌دهد و از هزاران کیلومترها دورتر به  خاورمیانه آمده  و یا کاری که عربستان سعودی در ماه‌های اخیر برای نفوذ در عراق و سوریه انجام می‌دهد، حالا باید از آقای تاجزاده پرسید با چه استدلالی مخالف نقش و تأثیر جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهانی و منطقه‌ای هستید؟

 

تاجزاده حتی کوچکترین زحمتی به خود نداده که بداند که چرا عربستان یمن را در محاصره نظامی خود نگه داشته و هزاران کودک را زیر بمب‌باران خود قرار داده است؟ آری! آقای تاجزاده! عربستان سعودی به‌دلیل هراس از نفوذ ایران و تلاش برای نفوذ استراتژیک خود در جهان عرب حاضر نیست یمن را از دست بدهد، به دلیل حفظ عمق استراتژیکش،  همان دلیلی که شما قائل به آن برای جمهوری اسلامی ایران نیستید.

 

چرا ایران در سوریه و عراق حضور یافت؟

محض یادآوری آقای تاجزاده خیلی کوتاه اشاره می‌کنیم که علت اصلی حضور ایران در سوریه و عراق و کمک مستشاری به این کشورها با درخواست رسمی دولت‌های قانونی این کشورها بوده و یک بار دیگر متن دقیق سرلشکر جعفری را مطالعه کند که دقیقاً در نشست خبری خود چه گفته بود.  البته در این میدان تاجزاده تنها نیست و کج‌فهمی از سخنان سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه شامل حال رسانه‌های حامی جریان سیاسی تاجزاده نیز شده است،‌ طوری‌که روزنامه اصلاح‌طلب «جهان صنعت» در چند شماره پیش خود در تیتری تأمل‌برانگیز از عنوان «اعتراف سردار» برای گزارش خود استفاده کرده بود و این ادعاها درحالی مطرح می‌شود که تمامی مسوولان عالی کشور حتی رییس‌جمهور، حجت‌الاسلام روحانی که مورد حمایت اصلاح‌طلبان رادیکال نیز بوده، بر حضور متعهدانه ایران در کشورهای عراق و سوریه که با درخواست دولت‌های قانونی این کشورها بوده، تأکید کرده‌اند اما در این میان این روزنامه اصلاح‌طلب و البته آقای تاجزاده کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند و با نقد ضمنی چرایی حمایت ایران از جریان مقاومت در منطقه، موضوع حضور کشورمان را در یمن مطرح کرده بود.

 

پس از پیش‌بینی غلط و اشتباه تاجزاده در ارائه راه‌حل بحران سوریه مبنی بر اینکه بحران در سوریه ماهیت باخت-باخت دارد و تنها برنده آن رژیم صهیونیستی است، انتظار این بود که او در اظهارت آتی خود کمی محتاط‌تر عمل کند! حال که او اصرار بر ترویج نظریه‌های خود و طیف متبوعش را در توئیتر دارد، ما نیز به او ذکر و تلاوت این آیه قرآن کریم را سفارش می‌کنیم: وَمَا لَکمْ لاَ تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاء وَالْوِلْدَانِ. چرا در راه خدا و در راه مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده اند پیکار نمی‌کنید؟ [نساء/ ۷۵]

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین از حق مشروع ایران درپاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب اسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

کد خبر 6089027 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • چین از حق مشروع ایران درپاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند