Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:28:01 GMT

مرکز مطالعات زنان دانشگاه شهید چمران افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۱۱۸۶

مرکز مطالعات زنان دانشگاه شهید چمران افتتاح شد

مرکز مطالعات زنان دانشگاه شهید چمران اهواز امروز، یکشنبه 19 آذرماه با حضور معاون استاندار خوزتسان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، مساله‌شناسی زنان در کشور و به‌ویژه استان خوزستان، به منظور برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت زنان، ‌شناسایی اولویت‌های مشکلات زنان و ارائه راهکارهای علمی، انجام طرح‌های پژوهشی در حوزه زنان و خانواده، ‌ایجاد هماهنگی و ارتباط مستمر بین مراکز سیاست‌گذاری در حوزه زنان با دانشگاه، انجام مطالعات تطبیقی مربوط به زنان و خانواده، برگزاری همایش‌ها و سمینارهای تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، ارتقای سطح دانش علمی و فنی پژوهشگران، ارتقای دانش و مهارت‌های عمومی افراد جامعه در مورد خانواده و انتشار فصلنامه علمی پژوهشی، از اهداف کوتاه‌مدت این مرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین نهادینه‌سازی فرهنگ پژوهش در حوزه‌های مختلف مطالعات زنان و انتشار نتایج حاصل از پژوهش‌ها به منظور ارتقای سطح دانش جامعه نسبت به مسائل زنان، مشارکت و تأثیرگذاری بر فرآیندهای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای بهبود وضعیت زنان، انجام فعالیت‌های لازم برای توسعه آموزش‌های مرتبط با امور زنان و تحریف و انتشار کتب در زمینه مسائل زنان، از اهداف بلندمدت پنج ساله مرکز مطالعات زنان است.

از ماموریت‌های مرکز مطالعات و تحقیقات زنان، می‌توان به انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی مرتبط با امور زنان و خانواده،‌ پاسخگویی به مسائل در عرصه زنان و خانواده، پرورش پژوهشگران، اساتید و کارشناسان حوزه مطالعات اسلامی زن و خانواده، ارائه خدمات پژوهشی به پژوهشگران، انجام امور کارشناسی و مشاوره در خصوص زنان و خانواده، حضور در مجامع داخلی و بین‌المللی، برگزاری نشست‌های علمی و حمایت از انجمن‌های علمی در موضوع زنان و خانواده اشاره کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بنابر اعلام بهزیستی استان تهران با ترمیمی که در دستورالعمل فرزندخواندگی انجام شد، برخی شیرخوارگاه‌ها به علت ایجاد صف فرزندخواندگی جمع‌آوری و بچه‌ها به خانواده‌ها سپرده شده‌اند.

خزعلی افزود: در سال نخست دولت بسیاری در شهر‌های مختلف از این موضوع ناراحت بودند که در نوبت هستند، اما به آنان فرزندی سپرده نمی‌شود و این انتظار دو تا سه سال طول می‌کشید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در موضوع رویکرد زیست عفیفانه در جامعه هم گفت: برنامه‌های آموزشی، اردویی و کارگاه‌هایی در ۵ استان در مقوله سبک زیست عفیفانه برگزار شده و در ۱۰ استان دیگر نیز اجرا می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند