Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: طاهریان با بیان اینکه جشنواره قرآنی مدهامّتان مورد توجه اصحاب قرآنی در سراسر کشور است، گفت: ستاد عالی مسابقات قرآن به دلیل اهمیت این جشنواره، سهمیه ویژه‌ای برای آن در مسابقات سراسری قرآن در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، مرتضی طاهریان در نشست خبری دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان که امروز (یکشنبه، 19 آذرماه) در محل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد با بیان اینکه این جشنواره مورد توجه اصحاب قرآن در سراسر کشور است، گفت: ستاد عالی مسابقات قرآن، سهمیه ویژه‌ای از سازمان اوقاف و امور خیریه گرفته است که بر اساس آن، نفرات برتر جشنواره مدهامّتان به مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه راه می‌یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: مطابق تقویم زمانی مسابقات قرآنی کشور، همه ساله جشنواره مدهامّتان همزمان با ماه ربیع‌الاول و نزدیک به ایام ولادت پیامبر اسلام و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت برگزار می‌شود.  

 

معاون فرهنگی، هنری و آموزش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور، خاطرنشان کرد: سیاست ما در این ستاد، برگزاری جشنواره قرآنی مدهامّتان به صورت چرخشی در استان‌ها و روستاهای کشور است، همان‌طور که تاکنون 2 دوره از این جشنواره، در روستاها برگزار شده است.

 

طاهریان درباره انتخاب مشهد به عنوان محل برگزاری مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان، اظهار کرد: از سویی سیاست ما در ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزاری برنامه‌های گوناگون از جمله فعالیت‌های قرآنی در مراکز استان‌ها است و از سوی دیگر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ انتخاب شده است و ما بنا بر این دو دلیل، امسال مشهد را به عنوان محل برگزاری مرحله نهایی جشنواره قرآنی مدهامّتان انتخاب کرده‌ایم.

 

وی گفت: شهر مشهد ظرفیت‌های مهم قرآنی دارد و بسیاری از قاریان مشهدی در دوره‌های مختلف جشنواره قرآنی مدهامّتان حایز رتبه‌های برتر شدند.

 

معاون فرهنگی، هنری و آموزش ستاد عالی کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه آخرین بار جشنواره قرآنی مدهامّتان در سال ۱۳۸۵ در مشهد برگزار شد، افزود: امسال در جلسه ستاد برگزاری این جشنواره در مشهد همه دستگاه‌ها و شخصیت‌های مهم استان خراسان رضوی حضور خوبی داشتند که حضور و حمایت آن‌ها زمینه برگزاری مطلوب این جشنواره را مهیا کرد.

 

طاهریان در بخش پایانی سخنان خود درباره برگزاری بخش بین‌المللی جشنواره قرآنی مدهامّتان، گفت: با دستگاه‌های برون‌مرزی کشور از جمله مجمع جهانی اهل بیت (ع) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این زمینه هماهنگی شده است البته برگزاری بین‌المللی جشنواره مدهامّتان نیازمند مصوبه ستاد عالی مسابقات قرآن کشور نیز هست.

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات آزاد اهداف پروازی؛ عزیزیان قهرمان تراپ شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون تیراندازی، دومین دوره مسابقات آزاد اهداف پروازی و رنکینگ ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ در تراپ و اسکیت امروز (۱۴ اردیبهشت) در سایت اهداف پروازی مجموعه ورزشی آزادی با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.   نفرات برتر در بخش تراپ به شرح زیر است: ۱-مسعود عزیزیان از تهران ۲- بابک یگانه از تهران ۳- محمد بیرانوند از لرستان   ناصر رسولی، دبیر کل فدراسیون تیراندازی به همراه احمدرضا هامونی حقیقت و کامران مجرد، مدال و احکام نفرات برتر را اهدا کردند.

دیگر خبرها

  • اعلام نفرات برتر لیگ دو‌و‌میدانی شهید شمسی‌پور + اسامی
  • پایان مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل با معرفی نفرات برتر
  • پایان مسابقات اسکیت فری استایل با معرفی نفرات
  • مسابقات آزاد اهداف پروازی؛ عزیزیان قهرمان تراپ شد
  • معرفی نفرات برتر مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل در شاخه بتل
  • نفرات برتر جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار معرفی شدند
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد