Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-  دانشگاهيان دانشگاه تبريز در مخالفت با انتقال پايتخت رژيم صهيونيستي به قدس شريف تجمع اعتراض آميز برگزار کردند.
به گزارش خبرنگار ما در تبريز، مسئول دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي استان آذربايجان شرقي در اين آيين گفت: اين حرکت بي خردانه آمريکا نشان از ضعف استکبار جهاني در مقابله با امت جهان اسلام است که اخير از سوي جبهه مقاومت شکست خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام علي خديوي، در بخش ديگر سخنان خود با تاکيد بر اينکه اين حرکت رئيس جمهور آمريکا نشان از دشمني هميشگي آنان با اسلام و جبهه حق است، گفت: با اين اقدام، انتفاضه جديدي عليه استکبار جهاني در منطقه و جهان شکل گرفته است، زيرا مسئله قدس مسئله همه امت اسلام است و بايد مسلمانان بيش از گذشته در مقابل توطئه آنان بايستند.
وي اضافه کرد: امروز ديگر ابزار انتفاضه سنگ نيست، بلکه موشک و پهباد است که در صورت ادامه توطئه دشمنان اسلام  عليه آنان بکار گرفته خواهد شد و اين عمل ترامپ اتحاد مسلمان را بيشتر خواهد کرد.
همين گزارش حاکي است: در اين مراسم شرکت‌کنندگان با سردادن شعارهايي  چون؛«  مرگ بر آمريکا»، «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر صهيونيست»،« الله اکبر» و ... اقدام بي خردانه رييس جمهور آمريکا را محکوم کردند.
در پايان اين تجمع اعتراض آميز، دانشگاهيان دانشگاه تبريز قطعنامه‌اي صادر کردند که به شرح زير است:
قدس سرزمين مقدسي است که در طول تاريخ مورد توجه همه اديان توحيدي، پيامبران بزرگ الهي و پيروان آنها قرار داشته است. تاريخ و هويت اين سرزمين چيزي نيست که با امضاي سياستمداري تازه به دوران رسيده تغيير يافته و به فرقه اي جعلي خاصي واگذار شود. معراج ختم رسل حضرت محمد(ص) به عرش از اين شهر اتفاق افتاده و قبله اول مسلمانان است. هويت اين شهر اسلامي بوده و پيروان راستين اديان توحيدي در طول تاريخ عليرغم مسائل مختلف با همديگر و در صلح در آن زيسته اند. امّا اينک صهيونيسم، اين فرقة جعلي بي ريشه با حمايت اربابان زر و زور قصد تجاوز، تطاول و غارت ديگر باره به اين مکان مقدس نموده است ولي بايد بدانند قدس محدود به مرزهاي جغرافيايي متداول و مرسوم نبوده و فقط يک شهر نيست؛ بلکه جلوه اي از وحدانيت و نماد و سمبل اتحاد آرمان خواهي و آزادگي طلبي در جهان است.
اقدام سخيف ترامپ رييس جمهور آمريکا، در به‌رسميت شناختن بيت‌المقدس به‌عنوان پايتخت رژيم جعلي صهيونيستي، آبستن حوادث و فتنه¬ها و تهديدهاي بزرگي براي همه اديان از جمله مسيحيان و مسلمانان و کشورهاي اسلامي است و آتش جنگ و ناامني را در جهان شعله ورتر خواهد نمود. اين عمل سخيف نمونه بارزي از زير پا گذاشتن قوانين جهاني و پايمال کردن حقوق مردم فلسطين است. اين شهر متعلق به همه ساکنين تاريخي آن و رهروان راستين راه الهي است.
آمريکا و ايادي آن بدانند که دوران تهديد، يک جانبه تصميم گرفتن براي دنيا و طراحي نقشه هاي شوم و شيطاني به سر آمده و انسان هاي آزادانديش و حق طلب دست ياري به هم داده و قدرتمندانه در مقابل اين اقدامات نسنجيده خواهند ايستاد؛ تارهاي سست تنيده شده اين شياطين خون آشام، محکوم به فناست و طبق فرمايش مقام معظم رهبري، دنياي اسلام بلاشک در مقابل اين توطئه مي‌ايستد و صهيونيست‌ها با اين کار ضربه‌ بزرگ‌تري مي‌خورند و فلسطين عزيز بدون ترديد سرانجام آزاد خواهد شد.
دانشگاه تبريز ضمن محکوم کردن اين اقدام زشت و غيرعقلاني اعلام مي دارد که قدس شريف هويت اسلامي دارد و حراست از اين شهر سفارش و آرمان قائد راحل عظيم الشان حضرت امام خميني(ره) است و با تاسي از آيه شريفه: " ونريد أن نمن على الذين استضعفوا فى الأرض و نجعلهم أئمّة و نجعلهم الوارثين" تا پايان سلطه رژيم جعلي صهيونيسم بر قدس عزيز راهي نمانده است و تلألو انوار آزادي از ماذنه هاي قدس به گوش مي رسد؛ عاقبت پيروزي از آن جبهه حق است و تومار باطل پيچيده خواهد شد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام دانشگاه‌ها به جنبش حمایت از فلسطین پیوسته‌اند؟ | اینفوگرافیک

گروه دیپلماتیک - همهشری آنلاین: از آمریکا، اروپا و کانادا گرفته تا آسیا و استرالیا و حتی آمریکای لاتین روزبه‌روز دانشگاه‌های بیشتری در سراسر جهان به معترضان جنگ غزه و حامیان فلسطین می‎پیوندند.

بسیاری از دانشجویان در اقصی‌نقاط جهان با الهام گرفتن از دانشجویان آمریکایی به‌ویژه دانشگاه کلمبیا علیه جنایات رژیم‎صهیونیستی در نوار غزه دست به اعتراض و تحصن زده و خواستار پایان این تراژدی انسانی شده‌اند.

در ادامه به اسامی شماری از دانشگاه‌های جهان که در هفته‌های اخیر شاهد اعتراض‌های گسترده در حمایت از فلسطین بوده‎اند، ‌اشاره می‌کنیم.

کد خبر 849588 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو اسرائیل نسل‌کشی رژيم صهيونيستى ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • کدام دانشگاه‌ها به جنبش حمایت از فلسطین پیوسته‌اند؟ | اینفوگرافیک
  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • اتحاد ملت‌ها، انزوای صهیونیسم
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی