Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل رحیمی جهان‌آبادی ظهر امروز در مراسم تشیع جنازه و خاکسپاری مولوی غلام احمد علیبایی که با حضور فرماندار، ائمه جمعه و جماعات، علما، اقشار مختلف مردم تایباد، باخرز، تربت جام و خواف و مهمانانی از زاهدان و بیرجند و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی و مسؤول آموزش دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی در شهر مشهد ریزه از توابع بخش میان ولایت تایباد برگزار شد، اظهار داشت: درگذشت مولوی علی بایی برای همه ما خسران است و امروز یکی از دلگرمی‌های مردم ما وحدت بین امت اسلامی و مردم عزیز کشورمان است که به دست علمای اسلام رقم خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امثال مولوی علیبایی زیادند، تربیت علمای دین و نشان دادن راه درست و اسلامی که از سفارشات پیامبر گرامی اسلام (ص) و از آموزه‌های دینی است به دست علمای عزیز رقم می‌خورد.

نماینده مردم تایباد، باخرز و تربت جام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی منادیان وحدت و تقریب بین امت اسلامی که دغدغه دین، حوزه‌های علمیه، مساجد و وحدت و همدلی بین شیعه و سنی را داشت، مرحوم مولوی غلام احمد علیبایی بود.

جهان‌آبادی توضیح داد: علما، اندیشمندان و همه مردم ما لازم است تا راه وحدت و تقریب را بین مردم ترویج کنند، هر جا که مردم به سمت تشتت و دوری از وحدت رفته، جز ضرر برای آن جامعه و مردم آن سامان سودی نداشته، چون پیروی از علمای اسلام و حفظ وحدت از نیازهای کنونی دنیای اسلام است.

وی با بیان اینکه درگذشت مولوی علی بایی و از دست دادن عالمی که تابش فکر و اندیشه‌اش برای همه الگو بود بسیار جانگداز است، اضافه کرد: نگاه مولوی علی‌بایی به وحدت شیعه و سنی یک باور و یک اعتقاد دینی و اسلامی بود.

در ادامه مسؤول آموزش دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی گفت: مولوی علی‌بایی زندگی سراسر معنوی خود را در راه خدمت ترویج قرآن و معارف اسلامی طی کرده و هرگز اسیر نفس نشد و همواره زندگی خود را با قرآن گذراند.

حجت‌الاسلام یوسف رضایی افزود: مولوی علی‌بایی، منشأ اخلاق، عمل و تقوا بود و همیشه گوش به فرمان حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بود و بیش از نیم قرن از عمر خویش را صرف خدمت به دین و مردم کردند.

وی با بیان اینکه علما از بین ما می‌روند، اما برای ما اخلاق حسنه و ایمان را باقی می‌گذارند، ادامه داد: علما ستارگان درخشان علم‌اند که نورشان خاموش نمی‌شود.

گفتنی است؛ مولوی غلام احمد علیبایی، امام جمعه اهل سنت مشهد ریزه مدتی بر اثر بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تایباد بستری بود و صبح دیروز به علت بیماری و کهولت سن درگذشت.

پیکر مولوی علی بایی با حضور گسترده مردم شیعه و اهل سنت از شهر تایباد تا مشهد ریزه تشییع و بعد از اقامه نماز بر پیکر مرحوم در حوزه علمیه مشهد ریزه در محل مزار شاهزاده قاسم این شهر به خاک سپرده شد.

بعد از مراسم خاک سپاری این عالم ربانی، از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی، مولوی عبدالکریم علیبایی فرزند مرحوم مولوی غلام احمد علیبایی به امامت جمعه اهل سنت شهر مشهد ریزه از توابع بخش میان ولایت شهرستان تایباد منصوب شد.

انتهای پیام

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان،احمد آریائی نژاد فرزند شمس اله با کد نامزدی ۱۱ و حسین احمدی فرزند احمد با کد نامزدی ۲۲ به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ملایر راه یافته اند.

تبلیغات انتخاباتی از روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده است و تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز اخذ رای ادامه خواهد داشت.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر روز جمعه ۲۱  اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

این انتخابات همچون دور نخست به شکل تمام الکترونیک برگزار می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • «نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد
  • مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود