Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@12:51:16 GMT

هر چه جامعه مدرن‌تر می شود احترام‌ها کمتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۵۷۱۲

هر چه جامعه مدرن‌تر می شود احترام‌ها کمتر می‌شود

استاد دانشکده اقتصاد و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی درباره راه‌های پایداری محبت در خانواده اظهار کرد: کوچکترها باید به بزرگترها احترام بگذارند و بزرگترها باید در قبال آن به کوچکترها محبت کنند. هر چه جامعه مدرن‌تر می‌شود احترام‌ها کمتر می‌شود.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا،در این نشست دکترمعصومه غروی در نشست تخصصی فرهنگی با عنوان «راه‌های ایجاد محبت پایدار در خانواده» که به همت اداره دانشجویی و فرهنگی دانشکده اقتصاد وحسابداری واحد تهران مرکزی برگزار شد، نظریه دلبستگی را بیان کرد و گفت: «افرادی که در زمان نوزادی از مادر خود توجه، عاطفه و محبت کافی دریافت کرده اند در بزرگی از شخصیت خوب و با صلابت برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

غروی در ارائه تفاوت میان دلبستگی و وابستگی اظهار کرد: «وابستگی یعنی پیوند انسان و یک غیر انسان مثلا وابستگی یک فرد به پول شهرت و دلبستگی یعنی پیوند عاطفی بین دو انسان مثلا یک فرد به فردی دیگر دلبسته می شود.»

وی افزود: «انسان تکالیف ناتمام خود را نسبت به تکالیف کامل شده بهتر به خاطر می سپارد. تکالیف ناتمام، ذهن رادرگیر می‌کند و در اثر انرژی روانی مصرف شده خستگی و افسردگی حاصل می شود.»

غروی به بررسی شناخت نیازهای خانواده از قبیل: نیازهای فیزیولوژیک، نیاز های اولیه مانند(آب،خوراک،خواب)، نیاز به امنیت، نیاز به محبت، نیاز به احترام و عزت نفس (هرکسی ابتدا باید به خودش احترام بگذارد تا دیگران نیز به او احترام بگذارند)، نیاز به دانستن (هرچه سن انسان بالا تر برود به دانستن نیاز بیشتری پیدا می کند.)، نیاز به هنر و زیبایی(هنریعنی بازی کردن با احساسات)، نیاز به خودشکوفایی به تفسیر تفاوت محبت و احترام پرداخت.

برگزاری مراسم ولادت با سعادت امام جعفر صادق (ع) و پیامبر گرامی اسلام در واحد تهران مرکزی

به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد تهران مرکزی و اداره دانشجویی و فرهنگی مجتمع پیامبر اعظم(ص) و دانشکده های تابعه و با همکاری و مشارکت کانون فرهنگی اجتماعی سفیر مراسم جشن ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

استاد دانشکده علوم پایه واحد تهران مرکزی در جمع دانشجویان اظهار کرد: «تغییر و تنوع، اصلی است که خداوند قرار داده است و همه چیز در حال تغییر بوده و توقف و سکون به معنای مرگ و پایان است. انسان‌ها در طول زمان دورانهای مختلفی را سپری کرده اند که در هر دوره تنوع و تغییر وجود داشته است که اگر سرعت تغییر زیاد شود به طوری که انسان در آن گم شده و نداند که چه پیش خواهد آمد، تعادل روحی و روانی او به هم می خورد و برای اینکه مانع نابسامانیهای روحی شویم نیاز به آرامش داریم.»

دکتر ابوالحسن افتخاری فزود: «زمانی که حضرت محمد(ص) به پیامبری مبعوث شدند انسانها در چند راهی های زندگی متحیربوده و آنچه نزد پیامبر بود پایان دادن به بی سر و سامانی‌های روح و روان انسان بود و از شکستگی‌های روح و روان پیشگیری کرد. پیامبر به دنبال ماذنه ای برای گفتن اذان نبود و به دنبال این نبود که عده ای از خوبیهای وی تمجید کنند بلکه ایشان گلشنی برای عاشقان حق را فراهم کردندکه انسانها از عشق خدا سیراب شده و آرام بگیرند و از سرگردانی رها شوند. »

از دیگر برنامه های این مراسم می‌توان مولودی خوانی، اجرای موسیقی سنتی، اجرای نمایش، قدردانی از دانشجویان برگزیده و دلنوشته‌های دانشجویان را نام برد.

به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد تهران مرکزی و اداره های دانشجویی و فرهنگی دانشکده های واحد مراسمی به مناسبت ولادت با سعادت نبی اکرم (ص) و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) و روز دانشجو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی واحد تهران مرکزی، از ویژه برنامه‌های این مراسم می‌توان برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع سیره نبوی،برگزاری مسابقه فرهنگی در حوزه ستادی، مولودی خوانی از سوی مداحان اهل بیت (ع)، سخنرانی مسئولین فرهنگی و اجتماعی در دانشکده ها و امام جماعت حوزه ستادی درباره خصوصیات اخلاقی آن بزرگواران، نحوه برقراری ارتباط عاطفی و رفتاری پیامبر گرامی اسلام با مردم، اهدای شاخه گل به دانشجویان، اجرای موسیقی سنتی، دل نوشته ، تهیه بروشوربا عنوان « دانشجو و امیدهای آینده کشور» و اهدای لوح به دانشجویان نام برد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با پیگیری‌های خبر خوزستان، در پی گزارش از مشکلات آبرسانی به واحد‌های تولیدی از خبر خوزستان طرح آبرسانی به این واحد‌های تولیدی آغاز شد.

رئیس آب و فاضلاب سالمد دزفول گفت: این واحد‌های تولیدی در طول ۱۰ سال گذشته آب مورد نیاز خود را از طریق تانکر تامین و همین امر موجب راکد ماندن و غیر فعال شدن بعضی از طرح‌های اشتغالزایی و‌تولیدی شده بود.


محمد باقر منش افزود: با اجرای این طرح که به طول ۶ کیلومتر انجام می‌شود،   مشکل آبرسانی به واحد‌های تولیدی سردشت دزفول برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد:  در مجاورت این طرح   دو روستا عباس آباد و غریب آباد نیازمند تامین آب شرب هستند که با تامین لوله مورد نیاز به این روستا‌ها آبرسانی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • تصاویر جالب و کمتر دیده شده از تهران قدیم/ عکس
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است