Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@18:24:55 GMT

بارش‌های سیل آسا در برخی استان ها

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۳۵۸۰

بارش‌های سیل آسا در برخی استان ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ سازمان مدیریت بحران کشور پیش بینی کرده است امروز ارتقاع موج بویژه در مناطق مرکزی و شرقی به 2 تا 3 متر برسد و تا دوشنبه ارتقاع موج در مناطق مرکزی و شرقی یک و نیم تا 2 متر پیش بینی می شود.

توصیه شده است در تردد ایمن قایق های تفریحی ، شناور های سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم صورت گیرد و جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان مدیریت بحران کشور همچنین توصیه کرده است : در صورت نیاز شورای هماهنگی مدیریت بحران استانها - شهرستان ضمن آمادگی کامل ، هماهنگی های لازم را برای مقابله با جاری شدن سیل ،​ رعد و برق ، وزش تند باد شدید یا هرگونه حادثه احتمالی دیگر انجام دهد و برای صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی هموطنان ساکن در مناطق تحت تاثیر به ویژه کشاورزان ، دامداران ، عشایر و حاشیه نشینها رودخانه ها را برای رعایت موارد احتیاطی هنگام تردد از مناطق و جاده های کوهستانی اقدام شود.

همچنین بر خودداری از اسکان و توقف طولانی در بستر و حریم رودخانه ها تاکید شده است .

هماهنگی لازم جهت تخلیه ساکنان منازل تحت تاثیر و آسیب پذیر در مقابل اینگونه حوادث و اسکان موقت در مکانهای امن تا رفع شرایط اضطراری ( در صورت نیاز ) و همچنین همکاری با نیروی های امدادی ، راهداریها ، پلیس راهور و عوامل مردمی مورد تاکید و رعایت اصول ایمنی در همه موارد الزامی است.

سازمان مدیریت بحران همچنین اعلام کرده است به سبب بارش شدید باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها و در مناطق سردسیر و کوهستانی به سبب بارش برف و وزش باد، کولاک برف، لغزندگی معابر و اختلال در تردد جاده های کوهستانی و کاهش دید به این شرح پیش بینی می شود:
چهارشنبه : از بعد از ظهر ، بارش باران و برف در غرب کردستان، شمال کرمانشاه و غرب آذربایجان غربی.
پنجشنبه: بارش باران و برف در آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان،همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات زاگرس در غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان و ارتفاعات البرز در استان های گیلان، مازندران، تهران و البرز و بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر عمومی در گیلان و مازندران.
جمعه: بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر عمومی در شرق مازندران، غرب گلستان و بارش برف و کولاک برف در ارتفاعات شرقی مازندران، ارتفاعات گلستان و ارتفاعات خراسان شمالی.
توصیه شده است به منظور جلوگیری از خسارت احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۳۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران بهاری در شهرستان اهر

دریافت 22 MB

به گزارش خبرنگار مهر، با نفوذ سامانه بارشی شهرستان اهر میزبان موج دیگری از بارش باران بهاری است، این بارش‌ها طراوت خاصی به اکثر نقاط شهرستان اهر بخشیده و خوشحالی مردم منطقه به ویژه کشاورزان را در پی دارد.

فیلم: اصغر ازدست

کد خبر 6096615

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در شهر ایلام
  • بارانِ بهاری در راه ۱۸ استان
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در اردبیل
  • بارش شدید باران بهاری در شهرستان اهر
  • آسمان مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بارانی می شود
  • ۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی
  • قطع برق اهواز و آب گرفتگی در پی باران و طوفان شدید
  • بارش شدید باران بهاری در کرج
  • بارندگی در این مناطق کشور ادامه دارد