Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@13:29:49 GMT

توصیه‌های هلال احمر به کوهنوردان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۶۴۱۲

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به آغاز بارش برف در استان، به گروه‌ها کوهنوردی توصیه کرد تمامی نکات ایمنی را پیش از آغاز سفر رعایت کنند. ناطقان: صادق سلامت، با اشاره به حادثه اخیر برای کوهنوردان مشهدی در استان لرستان، اظهار کرد: متاسفانه این گروه ظاهرا از پیش‌بینی‌های هواشناسی این منطقه کوهستانی اطلاعی نداشتند و نمی‌دانستند که هواشناسی برای این منطقه، برف و کولاک پیش‌بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بنابراین اولین و مهمترین توصیه ما به گروه‌های کوهنوردی و گردشگری که قصد سفر به مناطق کوهستانی و صعب‌العبور را دارند، رصد پیش‌بینی‌های هواشناسی منطقه مورد نظر آنان، قبل از عزیمت است تا شاهد حوادث این چنینی نباشیم.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: دومین توصیه ما همراه داشتن تمامی امکانات لازم نظیر GPS، چادرهای عایق یا اقلیمی، آذوقه کافی برای چند روز، منور برای علامت‌دهی در زمان وقوع حادثه و لباس مخصوص کوهنوردی است.
سلامت ادامه داد: همچنین حتما باید یک راهنما که ترجیحا بومی منطقه باشد، این گروه‌های کوهنوردی و گردشگری را همراهی کند، تا بتواند تمامی مسیرهای دسترسی و نقاط خطر را به اعضای گروه نشان دهد و در زمان وقوع حادثه، اعضا را راهنمایی کند.
وی بیان کرد: سومین توصیه ما به گروه‌های کوهنوردی و گردشگری این است که پیش از عزیمت، حتما با هیات کوهنوردی شهرستان مورد نظر، موضوع سفر خود را در میان بگذارند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: ظاهر در خصوص حادثه اخیر کوهنوردان مشهدی در لرستان، هیات کوهنوردی در جریان سفر این گروه نبوده است. مسلما هماهنگی با هیات کوهنوردی منطقه پیش از عزیمت، موجب می‌شود که در زمان وقوع حادثه، دیگر زمان زیادی برای جستجوی محل دقیق حادثه تلف نشود و تمرکز تنها بر امدادرسانی باشد.
سلامت در خصوص مناطق کوهستانی و صعب‌العبور برف‌گیر خوزستان گفت: در خوزستان، بیشتر منطقه تاراز در حد فاصل استان خوزستان و چهارمحال بختیاری و همچنین مناطق کوهستانی دهدز و بویژه کوه منگشت در حد فاصل این دو استان و همچنین مناطق کوهستانی احمد فداله و شهیون و همچنین مناطق کوهستانی امامزاده عبدالله در فصل زمستان و گاه پاییز برف‌گیر هستند.
وی ادامه داد: در منطقه تاراز بیشترین درگیری و امدادرسانی را در زمان بارش برف داریم زیرا این منطقه کوهستانی برف‌گیر است و حتی خودروها در جاده‌ها گرفتار می‌شوند و اکثر گروه‌های جستجو و امداد هلال احمر باید این خودروها را نجات دهند و سرنشینان آن را منتقل کنند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: مناطق کوهستانی احمد فداله که صعب‌العبور و فاقد جاده دسترسی است، به علت طبیعت بکری که دارد، در فصل تابستان مورد استقبال قرار می‌گیرد و در فصل زمستان کمتر شاهد سفر گردشگران به این منطقه هستیم.
منبع: ایسنا برچسب ها: هلال احمر ، کوهنوردان ، بارش برف

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی مصدومان دو حادثه سقوط خودرو به دره در باغملک و دزفول

ایسنا/خوزستان در پی وقوع دو حادثه سقوط خودرو به دره، نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان‌های باغملک و دزفول در دو عملیات جداگانه مصدومان این حوادث را از محل حادثه رهاسازی کردند.

جواد شریفی رئیس جمعیت هلال احمر باغملک در این خصوص به رسانه‌ها اظهار کرد: ساعت ۷:۴۹ روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) از طریق تماس تلفنی اورژانس ۱۱۵ خبری مبنی بر سقوط یک دستگاه کامیون به دره در محوره باغملک به ایذه اطلاع‌رسانی شد و بلافاصله دو تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات امام حسن عسکری(ع) جمعیت هلال احمر شهرستان باغملک با دو دستگاه خودروی نجات و آمبولانس به محل اعزام شدند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: نجاتگران پس از رسیدن به‌ محل و ارزیابی صحنه، یک مصدوم این حادثه را رهاسازی و برای ادامه روند درمان با آمبولانس جمعیت هلال احمر به بیمارستان منتقل کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر باغملک گفت: این عملیات ساعت ۰۸:۳۷ صبح به پایان رسید.

سقوط خودرو به دره در محور ایذه-دزپارت

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ایذه از سقوط خودروی سواری به دره در محور ایذه - دزپارت خبر داد.

محمود عالی محمدی گفت: ساعت ۱۴:۳۴ روز گذشته در پی تماس تلفنی و اعلام حادثه ترافیکی سقوط از طرف اورژانس مبنی بر سقوط خودروی سواری پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۱۲ محور ایذه - دزپارت به دره بلافاصله دو نفر از اعضای پرسنل و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر برای انجام وظایف به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه خودروی سواری پژو ۴۰۵ در دره سقوط کرده بود که منجر به مصدومیت دو نفر شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایذه گفت: در این عملیات یک دستگاه خودروی نجات برای خدمت‌رسانی به محل اعزام و پایان عملیات امدادی ساعت ۱۵:۳۳ دقیقه گزارش داده شد.

عالی محمدی افزود: محور ایذه - دزپارت یکی از مسیرهای خطرناک در استان خوزستان است و متاسفانه آمار تصادفات روزانه در این جاده و مسیر بسیار زیاد است، بنابراین به رانندگان توصیه می‌شود با احترام به قانون حتما با سرعت مطمئنه و با احتیاط کامل خصوصا در جاده‌های کوهستانی و خطرناک و مسیرهایی که آشنایی زیادی ندارند رانندگی کنند تا بتوانند این مسیر را به سلامت طی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آب‌گرفتگی در 4 استان! هلال احمر به امدادرسانی شتافت
  • نجات مصدوم در ارتفاعات سخت‌گذر اشنویه
  • نجات فرد سقوط کرده از ارتفاعات سخت‌گذر اشنویه
  • هشدار هواشناسی: بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید
  • بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید
  • نجات نصاب آسانسور با سقوط از ارتفاع ۱۵متری
  • واژگونی خودرو در جاده طبس ـ بردسکن ۵ مصدوم داشت
  • رهاسازی مصدومان دو حادثه سقوط خودرو به دره در باغملک و دزفول
  • واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب_ مهاباد
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم