Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@23:37:53 GMT

صادرات کالا به کشور قزاقستان تسهیل شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۸۱۷۸

صادرات کالا به کشور قزاقستان تسهیل شود

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی مرکز گلستان گفت: به واردات گوشت گرم از قزاقستان نیاز داریم و همچنین در مقابل انتظار تسهیل در صادرات کالا به این کشور مطرح است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی محمد چوپانی ظهر امروز در نشست با امیر ژانف مشاور مدیرعامل خط‌آهن قزاقستان ضمن تاکید بر اهمیت ارتباط با قزاقستان اظهار داشت: به واردات گوشت گرم از قزاقستان نیاز داریم و همچنین در مقابل انتظار تسهیل در صادرات کالا به این کشور مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این امکان وجود دارد که بخشی از نیازها را با کمک دوطرف رفع کنیم و همچنین در این ارتباط‌ها توافق‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی مرکز گلستان تصریح کرد: خوشبختانه نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فعال است و به واسطه آن همکاری‌ها توسعه خواهد یافت، در ایران نزدیک 2 میلیون تن دانه‌های روغنی وارد می‌شود که می‌توان این نیاز را از قزاقستان تامین کرد.

وی خاطر نشان کرد: همکاری طرف قزاق را به فال نیک گرفته و امید داریم با این همراهی‌ها بتوانیم به اجرای تفاهم‌نامه‌ها دست یابیم و در اعزام و پذیرش هیئت‌های توانمند اقتصادی آمادگی داشته و استقبال می‌کنیم.

امیر یوسفی نائب رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گلستان نیز در این نشست گفت: پیگیری‌های طرف قزاق در ایجاد تقویت ارتباط، قابل تقدیر است و با حضور استاندار قیزیل اوردا در استان گلستان موضوع کشت فراسرزمینی مطرح شد، امید داریم با دیگر استان‌های قزاقستان نیز تعاملات خوبی برقرار شود.

وی ادامه داد: آمادگی تامین محصولات کشاورزی مورد نیاز قزاقستان را اعلام می کنیم و این امر به ایجاد بستر تجارت نیاز دارد واخذ ویزا با مدت طولانی‌تر یکی از مهم‌ترین موضوع در تجارت است که انتظار است تسهیل شود و با توجه به آن، تجار امکان رفت و آمد داشته باشند.

علی صفرنژاد عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گلستان هم در این جلسه کرد: با توجه به موضوع خواهرخواندگی میان استان گلستان و منگستائو کشور قزاقستان باید ارتباط تقویت شود و برای رسیدن به مفاد تفاهم‌نامه باید روابط نیز توسعه یابد.

وی افزود: منطقه اینچه‌برون استان گلستان می‌تواند منطقه پایلوتی برای انتقال غلات کشور قزاقستان باشد.

امیر ژانف مشاور مدیرعامل خط آهن قزاقستان ضمن ابراز خرسندی از ارتباط میان استان گلستان و کشور قزاقستان اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌های خوبی بین دو طرف امضا شده که باید با همکاری یک دیگر و محوریت فرصت‌های اینچه‌برون سعی بر عملیاتی شدن آن داشته باشیم.

وی افزود: 85 درصد مواد غذایی قزاقستان وارداتی است که با استفاده از راه‌آهن اینچه‌برون و پتانسیل جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان گلستان می‌توان تامین شود.

مشاور مدیرعامل خط آهن قزاقستان اظهار داشت: لبنیات و گوشت سفید از محصولات مورد نیاز است که امکان تامین آن از استان گلستان وجود دارد.

امیر ژانف یادآور شد: بیشترین مراودات طی سال 2007 بوده اما پس از آن با 800 میلیون دلار ثابت شده است همچنین قزاقستان تمایل به ورود در بازار گوشت و غلات ایران را دارد.

انتهای پیام/

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی طرزعلی در گفتگو با خبر ۱۴ گفت: برای کالا‌های اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است.

دیگر خبرها

  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری