Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر اسکندرپور شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه گردشگری پارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر میهمان نوازی مردم شیراز و دیار فارس افزود : خوشبختانه در این زمینه مشکلی نداریم ولی در بخش حمل و نقل عمومی و پذیرائی از توریست ها کمبودهایی وجود دارد.
وی گفت: لازم است تلاش بیشتری در این دو حوزه صورت گیرد تا بتوان فرهنگ میهمان نوازی مردم شرق و شیرازی را به خوبی نمایش داد و گردشگر خارجی بیشتری به این شهر جذب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار شیراز فضا را برای توسعه گردشگری نسبت به گذشته فراهم تر توصیف و بیان کرد:اولویت های حوزه گردشگری در شیراز و فارس ساخت هتل های مناسب گردشگر خارجی و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی است و این امر به همکاری و تعامل همه دستگاه های متولی نیاز دارد.
وی برگزاری نمایشگاه را برای تقویت صنعت گردشگری بسیار مناسب توصیف کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه بیشترین تاثیر را بر صنعت گردشگری می گذارد چون این اقدام زمینه جذب توریست را فراهم می کند.
اسکندرپور اظهار کرد: شهرداری شیراز در آینده نزدیک در زمینه گردشگری فعال تر ظاهر خواهد شد به خصوص اینکه معتقد هستیم بافت قدیم شیراز و محور زندیه یک فرصت استثنایی برای جذب گردشگر خارجی است.
سفیر کره جنوبی در تهران در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه گردشگری پارس به خبرنگار ایرنا گفت: ایران ظرفیتی کم نظیر در حوزه گردشگری در دنیا دارد.
کیم سئونگ هو افزود:نقش شهر شیراز در صنعت گردشگری و جذب توریسم به کشور ایران بارز و چشمگیر است.
وی ادامه داد: وظیفه سفارت کره جنوبی تقویت رابطه مردم دو کشور است که این هدف به توسعه صنعت گردشگری دو کشور ایران و کره جنوبی کمک می کند.
سئونگ هو گفت: مردم ایران و خصوصا شهر شیراز بسیار میهمان نواز هستند که این خود لازمه توسعه گردشگری هر کشوری است.
این نمایشگاه از 19 لغایت 22 آذر در محل دائمی نمایشگاه های فارس در شهرک گلستان شیراز دایر است.
مصاحبه کننده:محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
9873/ 1876

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۴۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا جعفری، مدیرعامل شرکت گاز اکباتان در افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت؛ دانشگاه؛ راه اشتغال» که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه مهد علم و دانش است، اظهار کرد: بی‌تردید ورود دانشگاه به صنعت منجر به واکاوی مشکلات برای حل مسئله می‌شود.

وی با بیان اینکه پیوند دانشگاه و صنعت باید در عرصه عمل محقق شود و شعاری نباشد، افزود: دانشگاه‌ها باید به دانشجویان خود اعتمادبه‌نفس بدهند انتقال یافته‌های علمی به صنعت مهم بوده و دانشگاه نسل دوم و سوم با رویکرد کارآفرینی کنار پژوهش دانش فنی تولید می‌کند که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان تأکید کرد:‌ باید رویکرد پیوند علم و صنعت طوری باشد که دانش صنعتی از خارج کشور وارد نشود و نیاز کشور برطرف شود در همین راستا این شرکت نسبت به تولید کنتور هوشمند گاز ورود کرده است.

جعفری با بیان اینکه ۷۱ درصد خرید دانش فنی از بنگاه‌های خارج از کشور انجام می‌شود که دانشگاه با ورود خود باید آن را به کمترین میزان آن برساند، ادامه داد: ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه باید تقویت شود.

مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان بیان کرد:‌ این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات ایمنی، تنظیم و اندازه‌گیری گاز و از سازندگان مطرح قطعات بوده که در این شرکت ۲۰ محصول گازی تولید می‌شود و روی تولید یک یا چند محصول نماندیم؛ چراکه معتقدیم باید سیستم پویا باشد.

جعفری با اشاره به فعالیت ۳۵۰ نفر در این مجموعه بخش R&D و مهندسی را نقطه قوت و از موفقیت‌های این شرکت خواند، وجود نیروی انسانی فعال، ماهر و متخصص یکی از ظرفیت‌های آن شرکت برشمرد و مطرح کرد: چهار محصول دانش‌بنیان تولید کرده‌ایم و برای سه محصول هم اخیراً ثبت گواهی شده و هفت اختراع ثبت شده داریم. بخشی از این موفقیت‌ها ناشی از ارتباط با دانشگاه بوده و یافته‌های دانشگاه باید در عرصه بیرونی به‌ویژه صنعت و تولید نمود داشته باشد.

وی دانشجویان را به مطالعه کتاب«رنسانس اقتصادی آلمان» و «تکنوکراسی و سیاست گذاری توسعه اقتصادی در ایران» دعوت کرد و خواستار حل بروکراسی پیچیده در انعقاد تفاهم‌نامه‌ها شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • جاذبه‌های گردشگری شیراز
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز
  • سند سومین حرم اهل بیت (ع) رونمایی می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه‌ها عامل مهم رونق اقتصاد است