Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- خاوري به قتل رسيد؛اين خبري بود که به سرعت در فضاي شايعه پرور مجازي پيچيد.
با پخش سريع اين خبر بعضي جريانات سياسي سريعا سناريوهاي خود را بر اين خبر تاييد نشده استوار کردند و کوشيدند از آن بهره هاي مناسب براي خود را بدست آورند. نوشتار حاضر نگاهي به اين شايعه و حواشي آن دارد.
***
در شايعه‌ي منتشر شده درباره‌ي قتل خاوري حتي از پليس کانادا نيز نقل قولي ساختگي ديده مي‌شود:
«محمودرضا خاوري متهم اختلاس سه هزار ميلياردي شامگاه ديروز توسط افراد ناشناس بقتل رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پليس کانادا اعلام کرد جسد وي را شامگاه ديروز حوالي منزل شخصي وي در سان کرست از منطقه برديل پت شناسايي نموده. اين درحاليست که پليس ايالتي کانادا ضمن شديدترين تدابير امنيتي از ورود خبرنگاران براي تهيه گزارش ممانعت بعمل آورده و هرگونه توضيحات ديگري درمورد چگونگي حادثه قتل اعلام ننموده است».
اين شايعه در تلگرام به همراه عکسي ساخته شده منتشر شد که گويي پليس در حال بررسي قتل در محل خانه خاوري است.
شايعه سازان گامي به پيش نهاده و مينويسند:
محمود رضا خاوري متهم اختلاس سه هزار ميلياردي شامگاه ديروز توسط افراد ناشناس بقتل رسيد .
محمود رضا خاوري متولد 1331صادره از خرم آباد و داراي تبعيت دوگانه ايران و کانادا است. وي تحصيلات دانشگاهي خود را در دانشگاه تهران تا مقطع ليسانس در رشته حقوق و تا مقطع فوق ليسانس حقوق در دانشگاه شهيد بهشتي به پايان رساند.
خاوري در سالهاي گذشته مشاغل مختلف مديريت در بانکهاي صنعت و معدن و سپه داشته و آخرين مقام او مديريت عامل بانک ملي ايران بوده‌است. خاوري در دانشگاههاي مختلف، از جمله دانشکده حسابداري شرکت نفت، دانشکده امور اقتصادي و دارايي، موسسه عالي بانکداري ايران، دانشگاه آزاد اسلامي و دانشگاه شهيد بهشتي تدريس کرده است. او در هفته اول مهر ماه 1390 از مقام مديريت عامل بانک ملي ايران به خاطر مشکلات عصبي حادث‌شده و بيماري مزمن و همچنين دست داشتن در فساد بزرگ استعفا داد و به کانادا فرار کرد.پليس کانادا اعلام کرد جسد وي را شامگاه ديروز حوالي منزل شخصي وي در سان کرست از منطقه برديل پت شناسايي نموده.اين درحاليست که پليس ايالتي کانادا ضمن شديدترين تدابير امنيتي از ورود خبرنگاران براي تهيه گزارش ممانعت بعمل آورده و هرگونه توضيحات ديگري درمورد چگونگي حادثه قتل اعلام ننموده است...
اين خبر پيوسته در حال فربه تر شدن بود که با عدم رسيدن خبري رسمي مبني بر صحت خبر موج آن فروکش کرد و جريانات سياسي به سرعت تحليل هاي خود را بر آن استوار کردند و کوشيدند رقباي خود را در معرض اتهام و ذينفع بودن در اين قتل قرار دهند.
يک کانال همسو با رييس جمهور سابق نوشت: کشتن خاوري بدست افراد نامعلوم در کانادا در قبال ازادي زاغري از ايران با پرداخت بدهي انگليس به مسئولان؟؟؟
معناي اين خبر آن بود که زدو بندي پشت صحنه صورت گرفته است و با پرداخت بدهي انگليس به ايران و مرگ خاوري همزمان با سفر وزير خارجه انگليس قرار است در مقابل نازينين زاغري آزاد شود.
اين سناريو نويسان البته مشخص نکردند که مرگ خاوري که در دادگاه فقط محکوميت زندان براي او پيش بيني شده چه سودي براي ايران خواهد داشت جز آن که فرآيند بازپس گيري مطالبات

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس پلیس فتای لرستان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در جریان رصد و پایش فضای مجازی و اجرای طرح برخورد با فروش سوالات و تجهیزات تقلب در کنکور و امتحانات نهایی، کارشناسان پلیس فتا لرستان فردی را که اقدام به فروش ابزار‌هایی برای تقلب در امتحان به فروش می‌رساند را شناسایی و دستگیر کردند.

سرگرد حسین سپه وند با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد، افزود: این گونه افراد با انتشار آگهی در شبکه‌های مجازی و سایت‌های واسط خرید و فروش، اقدام به فروش سوالات و تجهیزات تقلب کنکور به قربانیان کرده و ضمن این که سعی می‌کنند نظم کنکور و عدالت برگزاری کنکور سالم بین داوطلبان را برهم بزنند، تنها به دنبال کلاهبرداری و کسب منفعت برای خود بوده و طبق تحقیقات بعمل آمده هیچ گونه دسترسی به سوالات کنکور و امتحانات نهایی ندارند و به هیچ عنوان نباید ادعای آن در این خصوص را باور کرد.

سپه وند با بیان اینکه فروش هر گونه تجهیزات تقلب که عدالت و رقابت سالم بین داوطلبان امتحانی را به خطر بیاندازد جرم است، گفت: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی فروشنده این تجهیزات را در شهرستان خرم آباد شناسایی و پس از اخذ مجوز‌های قضایی لازم، ایشان را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: خرید و فروش هرگونه تجهیزات برای تقلب در امتحانات کنکور جرم بوده و با متخلفان برابر با قانون برخورد قضایی صورت خواهد گرفت، همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مواجه با اینگونه جرائم در فضای مجازی با مرکز فوریت‌های پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و کارشناسان ما در پلیس فتا را جهت برخورد قانونی با آن‌ها در جریان بگذارند.

دیگر خبرها

  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • ویدیوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری در کانادا