Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@00:11:56 GMT

کاغذ هم به اندازه پیاز مهم است!

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۴۸۹۷

کاغذ هم به اندازه پیاز مهم است!

نمایندگان مجلس به  همان اندازه که نسبت به افزایش قیمت سیب زمینی و پیاز احساس مسئولیت می‌کنند، نسبت به افزایش قیمت کاغذ نیز واکنش نشان دهند.
 به گزارش ایران، دیروز به سیاق جلسات گذشته بهارستان نمایندگان مجلس در قالب نطق‌های میان دستور و تذکر‌های شفاهی، موارد مختلفی را به مسئولان گوشزد کردند.  از تذکر به تعویق پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریس تا کمبود امکانات درمانی غرب استان مازندران و بی توجهی به راه‌های مواصلاتی و رفع ممنوعیت ساخت و ساز در شمال کشور و یادآوری وعده‌های دولت به مردم کرمانشاه در تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گرانی برخی اقلام مصرفی همچون  گوشت و پیاز و سیب زمینی هم همواره مورد توجه نمایندگان مجلس است که نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند و حداقل با بیان یک تذکر با مردم همدلی می‌کنند.
چنانکه 5 مرداد موسوی لارگانی نماینده فلاورجان با انتقاد از افزایش قیمت در برخی محصولات کشاورزی و مایحتاج عمومی مردم نظیر پیاز و گوشت مرغ، گفت: «در چند روز اخیر نرخ انواع مایحتاج عمومی مردم افزایش قیمت داشته که از آقای رئیس‌جمهوری و تیم اقتصادی دولت می‌خواهم چاره‌ای برای آن بیندیشند.»  8 مردادماه هم محمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در همین باره گفت: «کمر مردم و بخصوص اقشار کم درآمد جامعه زیر بار گرانی مایحتاج عمومی خم شده که دولتمردان باید پاسخگو باشند.» این تذکرات و بیان دغدغه‌های مردمی که عمدتاً در قالب انجام وظایف نمایندگی مطرح می‌شود حتماً قابل دفاع است.  اما نکته قابل تأمل و چه بسا تأسف اینکه در جلسه دیروز مجلس که بعد از حدود 10 روز تعطیلی برگزار شده بود، یک تذکر درباره گرانی قیمت کاغذ و تبعات آن برای مطبوعات بیان نشد. 10 روزی که بر مطبوعات سخت گذشت.  حال همین نمایندگان محترم اگر قرار باشد در وصف ضرورت مطبوعات و کارکردهای آن سخنرانی کنند، چه تعریف و تمجیدهایی که بر زبان آنها جاری نمی‌شود.  اما حال که اوضاع نابسامان روزنامه‌ها با افزایش قیمت کاغذ رو به وخامت می‌رود و بعضی از مطبوعات مجبور به کاهش تعداد صفحات خود شده‌اند، دریغ از یک تذکر همدلانه در صحن بهارستان! این روزها که مدیران مطبوعات درگیر مصائب تهیه کاغذ هستند، شایسته است نمایندگان مجلس به  همان اندازه که نسبت به افزایش قیمت سیب زمینی و پیاز احساس مسئولیت می‌کنند، نسبت به افزایش قیمت کاغذ نیز واکنش نشان دهند.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند

عضو ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب تاکید کرد: امنا معتقد است که دیکته کردن رئیس مجلس از بیرون درست نیست و همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند.

مقداد ذکی زاده، فعال رسانه‌ای و عضو ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب (امناء) در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: یکی از شاخصه‌های اصلی کارآمدی مجلس، اجرای دو وظیفه قانون گذاری و وظیفه نظارت بر اجرای قانون اساسی است.

وی افزود: متاسفانه در ادوار گذشته، شاهد سوء استفاده از این ابزار‌های نظارتی توسط نمایندگان مجلس بوده‌ایم.

ذکی زاده اظهار داشت: اگر نمایندگان دغدغه واقعی نظارت داشته باشند و برای مردم و موکلان خود کار کنند، از این ابزار‌ها در جهت پیشرفت کشور، آبادانی نظام و رفاه مردم استفاده خواهند کرد.

وی افزود: در لیست نهایی امنا برای دور دوم انتخابات در تهران، ۱۵ نفر از ۳۰ نامزد دور اول حضور دارند.

ذکی زاده اظهار داشت: ائتلاف امنا در شهرستان‌ها به طور متمرکز لیستی ارائه نخواهد داد و هر کدام از اضلاع امنا در شهر‌های خود نماینده خواهند داشت؛ تنها لیست متمرکز امنا مربوط به شهر تهران و حوزه انتخابیه اطراف آن است.

وی افزود: مجموعه امنا برخلاف بعضی از مجموعه‌های دیگر، که یک مدل دیکتاتور مآبانه پیش گرفته بودن اعضای خود را از حضور در لیست‌های دیگر منع نکرد.

ذکی زاده اظهار داشت: معیار اصلی امنا، تعهد به گفتمان و ادبیات این ائتلاف و پیشبرد منافع مردم است. افراد حاضر در لیست امنا، میثاق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند که تعهدات آن‌ها را مشخص می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر، تمرکز اصلی امنا بر برگزاری انتخابات با حداکثر مشارکت مردم است. پس از تشکیل مجلس، نمایندگان در مورد ریاست آن تصمیم خواهند گرفت.

عضوائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب (امناء) تاکید کرد: امنا معتقد است که دیکته کردن رئیس مجلس از بیرون درست نیست و همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند