Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: تغيير روش بودجه ريزي، شفاف سازي بودجه و عدم تمرکز آن از ويژگي هاي لايحه بودجه سال 97 است.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از صدا و سيما محمدباقر نوبخت در برنامه گفتگوي ويژه خبري شبکه دو سيما افزود: بخش عمده اي از بودجه سال 97 به استانها اختصاص داده شده و تأکيد شده است که استانها مي توانند تا 50 درصد از محل صرفه جويي اعتباراتشان را به طرح هاي عمراني همان استان اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت:​ در بودجه سال 97 تصميمي براي افزايش ضرايب مالياتي وجود ندارد و با توجه به تورم 9 درصد، ماليات به قيمت واقعي محاسبه شده و هيچ افزايشي نيافته است.
نوبخت افزود: معافيت هاي مالياتي در بودجه سال آينده همچون امسال در نظر گرفته شده است.
وي با بيان اينکه کل بودجه سال آينده حدود 10 درصد رشد دارد گفت: حقوق کارکنان اعم از شاغلان و بازنشستگان در سال 97 ده درصد افزايش مي يابد.
معاون رئيس جمهور افزود: دولت در سند برنامه ششم توسعه براي متناسب سازي و همسان سازي حقوق بازنشستگان اقدام کرد و با وجود تصويب مجلس، پيشنهاد دولت در شوراي نگهبان رد شد.
نوبخت گفت: دولت از هر مصوبه مجلس براي بهبود وضعيت حقوق بازنشستگان استقبال مي کند.
وي افزود: مجلس پارسال دولت را موظف کرد 20 تا 30 ميليون نفر از مشمولان قانون هدفمند کردن يارانه ها را کم کند و با حذف اين تعداد تا 15 هزار ميليارد تومان از منابع اين قانون، آزاد مي شود.
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: هيچ نيازمندي از پرداخت يارانه ها حذف نمي شود و همه نيازمندان چه افرادي که شناسايي شده اند و چه کساني که خود اعلام مي کنند مشمول پرداخت يارانه ها خواهند بود.
نوبخت با بيان اينکه امسال مستمري افراد تحت پوشش نهادهاي حمايتي سه و چهار دهم برابر افزايش يافته است افزود: تا 700 هزار تومان به خانواده هاي 5 نفر به بالا پرداخت مي شود.
وي گفت: مجلس به دولت اجازه داده است تا هر سال در قانون بودجه منابع حاصل از اصلاح قيمت حامل هاي انرژي را تا 48 هزار ميليارد تومان افزايش دهد در حالي که دولت تا 34 هزار ميليارد تومان از اين ظرفيت استفاده مي کند.
نوبخت افزود: طرح تحول سلامت با قدرت ادامه مي يابد هر چند براي بقا، نيازمند بازنگري و اصلاح است.
وي گفت: در سال گذشته پنج هزار ميليارد تومان به طرح تحول سلامت اختصاص يافت که امسال اين اعتبار به 10 هزار ميليارد تومان رسيد و در صدديم اين اعتبار را تا پايان سال به 11 هزار ميليارد تومان برسانيم.
معاون رئيس جمهور تصريح کرد: برنامه ايجاد اشتغال گسترده از محل اصلاح قيمت ها و صندوق توسعه در سال آينده به اجرا در مي آيد.
نوبخت گفت: 74 هزار ميليارد تومان از محل اصلاح قيمت ها، صندوق ها و نظام بانکي براي ما به التفاوت سود و وجوه اداره شده و به منظور ارزان کردن سرمايه گذاري در سال 97 اختصاص مي يابد.
وي افزود: هزينه هاي جاري دولت در سال آينده 276 هزار ميليارد تومان است.
نوبخت با بيان اينکه فروش دو ميليون و 400 هزار بشکه نفت به قيمت حدود 55 دلار براي بودجه سال آينده پيش بيني شده است گفت: مجموع درآمدهاي نفتي؛ 50 ميليارد دلار معادل حدود 101 هزار ميليارد تومان است.
وي همچنين محاسبه نرخ دلار را براي سال آينده 3500 تومان، تورم را 9 درصد و رشد اقتصادي سال 97 را شش و نيم تا 7 درصد اعلام کرد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه افزود: سال آينده مبلغ 32 هزار ميليارد تومان بايد بابت پول اوراقي که سررسيدش آمده پرداخت شود.
نوبخت گفت: هم اکنون 72 هزار طرح عمراني نيمه تمام در کشور وجود دارد که شش هزار طرح آن ملي و مابقي استاني است.
وي افزود: مجموع درآمدهاي دولت در سال 97؛ 247 هزار ميليارد تومان است که 194 هزار ميليارد آن درآمدهاي عمومي، 106 هزار ميليارد درآمدهاي فروش نفت و 47 هزار ميليارد تومان اوراق ملي است.
نوبخت افزود: 32 درصد از منابع فروش نفت به صندوق توسعه واريز مي شود و معادل 12 هزار ميليارد تومان از اين صندوق براي اجراي طرح هاي اولويت دار برنامه ششم توسعه اختصاص خواهد يافت.
وي مجموع اعتبارات طرح هاي عمراني کشور در سال آينده را 128 هزار ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: 53 هزار ميليارد تومان از اين مبلغ به روش مشارکتي خصوصي- عمومي جذب خواهد شد.
معاون رئيس جمهور افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، هر سال بايد 955 هزار فرصت شغلي جديد در کشور ايجاد شود که نيازمند 770 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري است.
­نوبخت گفت: پيش بيني ما اين است که علاوه بر بيکاران موجود​، هر سال 750 تا 800 هزار نيروي کار جديد و متقاضيان شغل در کشور اضافه شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این خصوص برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.   وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.   قالیباف گفت: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول ۷ وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده اند که از محل تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

دیگر خبرها

  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد