Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با توجه به وجود کارخانجات متعدد در صنعت کاشی سازی و فعالیت بسیاری از آنها زیر ظرفیت اسمی، این صنعت نیازمند کسب بازارهای هدف جدید است تا بتواند به ساحل آرامش دست یابد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، صنعت کاشی و سرامیک از جمله صنایعی است که رشد چشمگیری در کشور داشته است و در دوره‌ای جزو صنایع پر سود به شمار می‌رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پر سود بودن این صنعت موجب شد تا کارخانجات زیادی در کشور برای تولید کاشی و سرامیک ایجاد شوند بدون اینکه کسی به تبعات آن فکر کند.

به مرور زمان رکود این صنعت را در پیش گرفت و محصولات به جای راهی شدن به بازار راهی انبار‌ها شد و و به طور میانگین کارخانجات با زیر ظرفیت واقعی خود به کار ادامه دهند.

عدم فروش محصولات کارخانجات را در تامین سرمایه در گردش با مشکل مواجه کرد و ناچار شدند تسهیلاتی با سود‌های بالا دریافت کنند که تمام این موارد جز ضرر فایده‌ای برای این صنعت در پی نداشت.

عدم کشش بازار داخلی و مشکلات که در صادرات وجود داشت و عدم ایجاد بازار‌های جدید موجب شد این صنعت به شرایط بحرانی برسد و کارخانجات با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم کنند و همین امر موجب شد تعداد زیادی از کارخانجات تاب تحمل این مشکلات را نداشته و تعطیل شدند.

عدم بازاریابی مناسب، افزایش قیمت تمام شده و رقابت پذیر نبودن کالا‌ها از نظر کیفیت موجب شد این صنعت با ضرر و زیان روبه‌رو شود.

هزینه سنگین حمل و نقل که در دنیا ۱۵-۱۰ درصد و در ایران ۳۰-۲۵ درصد است تاثیر زیادی بر روی قیمت تمام شده این کالا گذاشت.

عدم بهره مندی از مشوق‌های صادراتی، عدم کنترل کالای صادارتی که منجر به خدشه اعتبار و برند محصولات ایرانی شد، مشکل تعرفه در کشور‌های هدف و تعرفه بالای نمایشگاهی در ایران از جمله مشکلاتی است که صنعت کاشی و سرامیک در بخش صادرات با آن دسته و پنجه نرم می‌کند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان درباره میزان تولید کاشی در کشور اظهار کرد: طی ۸ ماهه امسال ۲۵۰ میلیون مترمربع تولید شده است.

محمد روشنفکر بازار‌های هدف برای صادرات کاشی و سرامیک ایران را کشور‌های عراق، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان قزاقستان و پاکستان عنوان کرد و گفت: طی ۸ ماهه امسال صادرات کاشی به ۹۵ میلیون متربع و ارزش ۲۴۰ میلیون دلار رسیده است.

وی به مشکلات این صنعت برای صادرات اشاره کرد، افزود: محدودیت بانکی از جمله باز نشدن ال سی، سختگیری در پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها این صنعت را در تنگنا قرار داده است و برای صادرات به بازار‌های جدید با مشکل مواجه هستیم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ادامه داد: عراق بزرگترین بازار هدف صنعت کاشی است اما، طی سال گذشته دو بار تعرفه‌ها از سوی این کشور افزایش یافت و حتی برای بارگیری نیز محدودیت‌هایی ایجاد کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو

​مدیرعامل بانک صادرات ایران در نشست‌هایی جداگانه با مدیران عامل و مدیران ارشد دو خودروساز بزرگ کشور، برای استفاده از تجربیات تخصصی این بانک در تأمین مالی صنعت خودرو به هم‌اندیشی پرداختند. - اخبار بازار -

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، محسن سیفی در دیدار با محمدحسن محمد‌زاده، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرودیزل و همچنین دیدار با علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو، ضمن تشریح توانمندی‌های این بانک در زمینه تجربه موفق همکاری و شیوه‌های تخصصی تأمین مالی صنعت خودرو کشور، برای توسعه همکاری و تحقق اهداف منویات مقام معظم رهبری در «جهش تولید با مشارکت مردم» و همچنین کمک به تعمیق داخلی‌سازی و افزایش تولید محصولات این شرکت‌ها اعلام آمادگی کرد.

او توسعه همکاری، تسریع و تسهیل ارائه خدمات مالی نقدی و غیرنقدی و تجربیات ویژه و الگوی موفق بانک برای حل مشکلات تأمین مالی زنجیره تأمین سایر خودروسازان و قطعه‌سازان کشور در بانک صادرات ایران را تشریح و تبیین و کمک به تولید با استفاده از ظرفیت‌های شعب داخلی و خارجی بانک را مورد تاکید قرار داد.

سیفی گفت: بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بانک‌های اصلی کشور، از سال‌های گذشته در کنار خودروسازان کشور بوده و اکثر خودروسازان کشور با بانک صادرات ایران تعامل مناسبی داشته و دارند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با تاکید بر اینکه بدنه کارشناسی و ارکان بانک، تجربه و شناخت دقیقی از شرایط فعالیت خودروسازان کشور دارند، افزود: در بخش‌های اعتباری و طرح و برنامه بانک، برای طراحی محصولات ویژه، تجربه‌های موفقی وجود دارد و این شناخت موجب می‌شود که سرعت و کیفیت ارائه خدمات مالی و بانکی به این صنعت روز به روز بهتر شود و امروز با افتخار، همکاری مطلوبی با خودروسازان و قطعه‌سازان کشور داریم.

محمدحسن محمد‌زاده، مدیرعامل ایران‌خودرودیزل در این دیدار با استقبال از توسعه همکاری با بانک صادرات ایران، با ارائه اهداف و برنامه‌های این شرکت در سال جاری به تعدد شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت اشاره کرد و گفت: استفاده از این شرکت‌ها عمق داخلی‌سازی شرکت ایران‌خودرو دیزل را افزایش داده و از این رو میزان ارزبری شرکت نسبت به سایر خودروسازان کمتر است.

او ویژگی دیگر این شرکت را تنوع محصولات آن برشمرد و افزود: تنوع محصولات ایران خودرو دیزل از جمله ون، انواع اتوبوس، انواع کشنده، کمپرسی و باری و از جمله بزرگترین سالن تولید اتوبوس خاورمیانه در این شرکت وجود دارد.

محمد‌زاده از تولید و فروش اتوبوس برقی داخلی شهری به شهرداری برخی کلان‌شهرهای کشور و همچنین فروش 1000 دستگاه اتوبوس دیزلی به شهرداری‌های کشور خبر داد و بر تداوم تولید و رفع نیازهای مختلف کشور به این محصولات، تاکید کرد.

علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو نیز در نشستی که با اتفاق مدیران ارشد این شرکت با مدیرعامل و مدیران ارشد بانک صادرات ایران، برگزار شد، از همکاری بانک صادرات ایران طی سال‌های اخیر قدردانی کرد و گفت: باید با تلاش و  توسعه همکاری به دنبال حل مشکلات این صنعت و مردم باشیم.

 او افزود: بانک صادرات ایران سهم بسزائی در توفیقات مجموعه‌های بزرگ صنعتی دارد و امروز این سهم بیش از سایرین است.

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان برخی دغدغه‌ها و مشکلات بخش تولید، افزود: بانک‌ها به ویژه بانک صادرات ایران با وجود محدودیت‌های فراوان، کمک‌های بزرگی و بسیار ارزشمندی به صنعت خودرو کرده‌اند به طوری که اگر این کمک‌ها نباشد، امکان کسب موفقیت‌های بیشتر در این صنعت وجود ندارد.

محسن سیفی در جریان این دیدارها به اتفاق معاونان شعب، اعتبارات، طرح و برنامه و همچنین مدیران ارشد بانک در حوزه‌های ارز و بانکداری شرکتی، راهکارها و محصولات نوین بانک برای تأمین مالی زنجیره تأمین در صنعت خودرو را ارائه و برای کمک به این صنعت اعلام آمادگی کرد. 

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • قم قطب صنعت کفش ماشینی کشور
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است