Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:02:47 GMT

رزمایش رهگیری موشکی آمریکا،کره جنوبی و ژاپن

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۷۹۵۳

رزمایش رهگیری موشکی آمریکا،کره جنوبی و ژاپن

پکن - ایرنا - سه کشور کره جنوبی، آمریکا و ژاپن امروز دوشنبه با این احتمال که کره شمالی به زودی قصد دارد یک موشک بالستیک زیردریایی موسوم به 'اس ال بی ام' پرتاب کند یک رزمایش مشترک سه جانبه رهگیری موشکی را شروع کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، رزمایش در نزدیکی آبهای ژاپن و شبه جزیره کره برگزار می شود و دو روز به طول می انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نخستین بار است این سه کشور پس از پرتاب یک موشک دوربرد قاره پیمای بالستیک کره شمالی در پایان ماه گذشته میلادی رزمایش برگزار می کنند.
آمریکا و کره جنوبی برای این رزمایش، ناوشکن های دارای رادارهای پیشرفته آجیس را به منطقه اعزام کرده اند و کشتی ژاپنی چوکای نیز در این تمرینات شرکت دارد.
در این رزمایش ماموریت های شبیه سازی برای رهگیری موشک های بالستیک کره شمالی انجام می شود و انتظار می رود سه کشور اطلاعات خود را مبادله کنند.
از سال جاری میلادی این سه کشور موافقت کرده اند بر اساس یک ساختار مشخص و مقرر و توافق صورت گرفته، هر اطلاعاتی را در باره برنامه های نظامی کره شمالی دارند مبادله کنند.
کره شمالی ماه گذشته میلادی یک موشک قاره پیما از مدل 'هواسونگ 15 ' پرتاب کرد که در نوع خود بی سابقه بود بعد از این پرتاب، شورای امنیت و آمریکا این کشور را تحت فشار قرار داده و کره جنوبی نیز تحریم های یکجانبه علیه کره شمالی در نظر گرفته است.
کره شمالی هشدار داده است تا زمانی که سیاست های خصمانه آمریکا ادامه داشته باشد گفت و گویی در کار نخواهد بود و توان موشکی و نظامی اتمی این کشور بسرعت ارتقا خواهد یافت.
قرار است این هفته در جریان سفر 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی به چین وی با 'شی جین پینگ' همتای چینی خود به طور ویژه در باره مساله هسته ای شبه جزیره کره گفت و گو کند.
چین به آمریکا و کره و ژاپن هشدار داده است که جنگ خط قرمز است و این سه کشور نباید از آن عبور کنند.
آساق**231**1904**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، در بیانیه اداره ایمنی دریانوردی شانگهای آمده است: نیروی دریایی چین از روز چهارشنبه اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) به مدت ۹ روز متوالی در آب‌های شرقی رزمایش برگزار خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، ورود کشتی‌های غیر مرتبط از ساعت ۷ صبح روز اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) تا ساعت ۹ صبح روز ۹ می (۲۰ اردیبهشت) به محل برگزاری این رزمایش در آب‌های شرقی چین ممنوع است.

گفتنی است؛ رزمایش دریایی مشترک کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، روسیه و چین پیش تر (اسفند ۱۴۰۲) در آب‌های دریای عمان برگزار و برخی از طرح‌های عملیاتی آن به اجرا در آمد.

هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان کشورهای شرکت‌کننده و نشان‌دادن حُسن نیت و توانایی این کشورها در حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک عنوان شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین