Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دوم رئیس سنای افغانستان اعلام کرد که آمریکا عامل بی ثباتی و گسترش جنگ در افغانستان است و با ادامه حضور نیروهای آمریکایی در این کشور صلح بر قرار نخواهد شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آصف‌ صدیقی» معاون دوم رئیس سنای افغانستان نیروهای آمریکایی را در افغانستان به حمایت از گروه‌های تروریستی و قاچاق مواد مخدر متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان مانع تحکیم صلح و ثبات است، زیرا مقامات واشنگتن نمی‌خواهند که صلح در این کشور برقرار شود.

صدیقی اظهار داشت: مردم نباید از واشنگتن توقع داشته باشند که در راستای برقراری صلح در افغانستان تلاش کند.

معاون رئیس سنای افغانستان با اشاره به اقدام اخیر ترامپ درباره بیت‌المقدس تاکید کرد آمریکا عامل افزایش خشونت و جنگ در کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی است.

«حنیف حنفی» عضو سنای افغانستان تصریح کرد آمریکا نمی‌خواهد امنیت در افغانستان تامین شود بنابراین باید پیمان امنیتی کابل و واشنگتن لغو شود.

وی افزود: آمریکا به دنبال ایجاد ناامنی در تمام کشورهای اسلامی است و دولت افغانستان باید نیروهای آمریکایی را از این کشور اخراج کند.

به گزارش جمهور، «میرحاتم تره‌خیل» عضو دیگر سنای افغانستان نیز اظهار داشت آمریکا در تمام کشورهای اسلام آتش جنگ را دامن می‌زند و مسلمانان را قربانی می‌کند.

این عضو سنای افغانستان گفت: دولت آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است و در رشد گروه‌های افراطی در جهان نقش دارد.

این در حالی است که پیش از این نیز تعدادی از فعالان صلح در افغانستان عامل اساسی جنگ در افغانستان را نیروهای خارجی عنوان کرده‌ بودند.

نمایندگان پارلمان و سنای افغانستان و حتی برخی از مقامات محلی همواره نیروهای آمریکایی در افغانستان را به حمایت از گروه‌های تروریستی به ویژه داعش متهم می‌کنند.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بگویید «کنست آمریکا»!

حقوقدان و کارشناس امور بین الملل در توئیتی نوشت:باید بگویید «کنست آمریکا، نه «سنای آمریکا»!

به گزارش ایسنا، رضا نصری ، حقوقدان و کارشناس امرو بین الملل در توئیتی نوشت:

باید بگویید «کنست آمریکا», نه «سنای آمریکا»!

قطعاً «کنساتور کروز» با این پیام را تایید می‌کند!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • بگویید «کنست آمریکا»!