Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمهور، «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان ایران را متهم به همکاری با دشمنان اسلام کرد و گفت که این کشور در طول تاریخ در کنار دشمنان اسلام ایستاده و بر مسلمانان ظلم کرده است.

حکمتیار که امروز یکشنبه (۱۹ آذر) در جمعی از هوادارانش در ولایت «خوست» صحبت می‌کرد، مدعی شد که ایران در اشغال عراق با آمریکا همکاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ایران نه تنها در عراق بلکه در سوریه و یمن نیز با آمریکا دست  به یکی کرده و بر امت مسلمان این کشورها ظلم کرده است.

حکمتیار در ادامه گفت که آمریکا نیز توسط ایران کشورهای عربی را تهدید می‌کند که اگر از تصمیم های آمریکا پیروی نکنند با ایران متحد خواهد شد.

حکمتیار با اشاره به جنگ یمن گفت: قبل از این که آمریکا «بیت المقدس» را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد، به کشورهای عربی هشدار داد که اگر  در برابر تصمیم آمریکا ایستادگی کنند و به محاصره یمن پایان ندهند، واشنگتن در یمن همراه ایران به همان صورت همکار باقی خواهد ماند و این هشدار را دوبار تکرار کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات جاری در افغانستان اشاره کرد و گفت که برای پایان دادن بحران کنونی در افغانستان، انتخابات شفاف و به موقع باید برگزار شود تا  یک نظام و دولت مقتدر که جوابگوی تمام خواسته های ملت باشد تشکیل شود.

حکمتیار گفت که برای پایان بحران کنونی در این کشور، انتخابات شفاف و به موقع لازم است، شایعاتی وجود دارد که انتخابات در وقت معین برگزار نخواهد شد، اما ما از کمیسیون انتخابات می‌خواهیم تا این انتخابات را به موقع و شفاف برگزار نماید همچنین از دولت افغانستان می‌خواهیم تا برای انتخابات شفاف زمینه سازی کند.

حکمتیار بیان داشت که شماری از احزاب سیاسی که به گفته وی تنها به نام سیاسی اما در واقعیت قومی اند و جایگاهی در بین ملت ندارند از برگزاری انتخابات هراس دارند و نمی خواهند انتخابات برگزار شود.

رهبر حزب اسلامی افغانستان بار دیگر تکرار کرد که بعضی تلاش ها برای سرنگونی نظام افغانستان وجود دارد و برای دولت این کشور نیز مشکلاتی ایجاد می‌کند اما وی گفت که حزب وی به هیچ کس و هیچ گروهی اجازه نخواهد داد تا دولت افغانستان را سرنگون کند و از راه زور و استبداد قدرت را در دست گیرد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، تظاهرات در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا به بسیاری از ایالت‌ها گسترش یافت. نزدیک به 600 دانشجو در جریان این تظاهرات‌ها با مداخله شدید پلیس بازداشت شده‌اند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، زمانی که پلیس آمریکا سعی کرد از اقامه نماز توسط دانشجویان مسلمان جلوگیری کند، دانشجویان مسیحی با ایجاد زنجیره انسانی از دوستان مسلمان خود محافظت کردند و تصاویر زیبایی را رقم زدند که توسط دوربین‌ها ثبت شد. 

https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000633/nf00633296-1.mp4
اعتراضات دانشجویان آمریکا که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، به بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله جورج تاون، جورج واشنگتن، اموری، هاروارد، میت، ییل، تگزاس، نیویورک، ایالت کالیفرنیا، مینه سوتا و کالیفرنیای جنوبی گسترش یافت. دانشجویان به اعتراضات خود برای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه‌ها ادامه می‌دهند.
 
پلیس آمریکا با استفاده از خشونت از نمازهای روزانه دانشجویان مسلمان جلوگیری می‌کند.
 
 

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات در کرمانشاه در ۶۴۵ شعبه برگزار می‌شود
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • تجمع دانشگاه‌های ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی
  • فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
  • نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا
  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • تیم فوتسال افغانستان نیمی از راه جام جهانی را طی کرد