Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا- مدیرکل استاندارد قزوین گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه از تولید محصولات غیراستاندارد در 44 واحد تولیدی استان ممانعت شده است.

محمودرضا طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جلوگیری از تولید محصول در این واحدها به دلیل رعایت نکردن قوانین استاندارد، تعلیق پروانه و رفع نکردن نقص های اعلام شده و نداشتن مدیرکنترل کیفیت تایید صلاحیت شده صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل استاندارد قزوین اظهار کرد: تولیدات این واحدها همگی مشمول رعایت مقررات استاندارد اجباری بوده اند.
وی اظهار کرد: پس از رفع نقص ها و ایرادهای اعلام شده، به 25 واحد که از تولید محصولات آنها جلوگیری شده بود، اجازه تولید داده شد.
طاهری همچنین گفت: در این مدت 301 مورد تذکر و اخطار به واحدهای تولیدی استان در خصوص رعایت استاندارد در تولید محصولات ارایه شده است.
مدیرکل استاندارد قزوین با بیان اینکه تولید محصولات غیراستاندارد و نامرغوب می تواند سلامت و ایمنی جامعه را دچار خدشه کند، گفت: سلامت و ایمنی مردم در حوزه تولید با رعایت استاندارد محقق می شود بنابراین با واحدهای متخلف مطابق با قانون و بدون اغماض برخورد می کنیم.
طاهری خاطرنشان کرد: یکی از نکات مورد توجه در پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری توجه به استاندارد و گسترش پوشش آن است که این مهم باید مورد توجه دست اندرکاران بخش تولید قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: تولید محصولات باکیفیت ضامن بقا در بازار است بنابراین رعایت استاندارد و ارتقای کیفی محصولات را باید تقویت تولید ملی بدانیم.
هم اکنون تولیدات یک هزار و 100 واحد تولیدی در استان قزوین مشمول پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.
پوشش استاندارد بر روی کالاهای تولیدی مشمول در استان قزوین 99 درصد است.
3013
تهیه و انتشار: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۰۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ گفت: اصلی‌ترین هدف وزارت جهادکشاورزی کمک به تولید کننده و حمایت از مصرف کنندگان است.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود.

عطایی یادآور شد: همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید دشته باشیم که با انجماد و صادرات ازتولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی افزود: بایستی ظرفیت عمل آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ، در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی