Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@07:38:46 GMT

آغاز عملیات قرق در مراتع قشلاقی شهرستان رومشکان

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۰۲۵۸

آغاز عملیات قرق در مراتع قشلاقی شهرستان رومشکان

به گزارش خبرآنلاین لرستان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رومشکان با اعلام این خبرگفت: هدف از اجرای این طرح ، دادن فرصت زادآوری به گیاهان مرتعی به منظور استقرار پایدار این گیاهان و افزایش تولید و بهبود وضعیت مرتع و همچنین تغییر گرایش مرتع از منفی به مثبت  است.

صحبت اله سهرابی عملیات قرق مرتع را یکی از ابزارهای اصلاح و توسعه مراتع عنوان نمود و افزود: برای موفقیت این طرح ، همکاری دامداران منطقه و مشارکت مردم محلی الزامی است و از این رو یکی از طرح های حفاظت مشارکتی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مراتع این شهرستان را از مهم ترین مراتع قشلاقی استان لرستان بر شمرد که در فصل زمستان توسط دامداران دارای پروانه چرا مورد استفاده قرار می گیرند.

 

46

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان پلدشت گفت: بر اساس مصوبه سفر استاندار آذربایجان غربی به این شهرستان عملیات حفر چاه عمیق برای آبیاری زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت آغاز شد.    محمدزاده گفت: برای حفر این چاه عمیق ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است که در مدت ۲۰ روز عملیات حفر این واه به پایان خواهد رسید.    رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان پلدشت خاطر نشان کرد: بعد از اتمام عملیات حفر چاه. اداره کل ورزش و جوانان استان برای لوله کشی دور ورزشگاه انقلاب جهت آبیاری چمن ورزشی ۶۰۰ میلیون تومان دیگر هزینه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • محکومیت ۲۳۶ میلیاردی مدیرعامل یک کارخانه آرد
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود