Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@03:29:34 GMT

چرا حقوق ما موقت‌های نفت یک‌سوم رسمی‌هاست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۱۰۰۳

چرا حقوق ما موقت‌های نفت یک‌سوم رسمی‌هاست؟

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ جمعی از پرسنل قرارداد موقت نفت در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی از شرایط تبعیض‌آمیز در وزارت نفت انتقاد و خواستار تعیین تکلیف خود شدند.

در این نامه آمده‌است: چگونه انتظار انگیزه کاری وخلاقیت از نیروی انسانی دارید که همکار کناری‌اش صرفا چون استخدام رسمی است باید دو یا سه برابرحقوق بیشتر بگیرد؟! آیا صرف زدن چند تست در یک آزمون استخدامی این برتری را دارد که این فرد حقوقی چند برابر نیروی قرارداد مدت موقت بگیرد ودیگر به راندمان و کار فرد کاری نداشته باشیم؟مگر همه این اصول و برنامه‌ها برای رشد و توسعه کشور و نیز روحیه نشاط  و انگیره نیروی انسانی نیست؟!

آیا پس از گذشت ۳۸سال از انقلاب عدالت گستر ایران ، باید هنوز در بدیهیات اولیه، ظلم  و تبعیض را شاهد باشیم؟! اگر می‌گوییم تبعیض، فقط از شما تقاضا داریم یک لحظه خود را جای کسی بگذارید که پس از ۱۵سال سابقه و تجربه کاری مفید ودر بدترین شرایط آب وهوایی وگازهای سمی وسرطان‌زا  باید حقوقی معادل یک سوم یک کارمند رسمی با ۸سال سابقه کاری بگیرد!

در پایان نامه آمده‌است: به هر مقامی وسازمانی که فکر کنید مطالبات خود را گوشزد کردیم اما متاسفانه وزارت نفت از سال ۹۱ تا کنون هیچ تغییری در بهبود وضعیت حقوقی ومعیشتی این کارکنان انجام نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان از شما به عنوان رئیس موکلان ملت تقاضامندیم در راستای عدل و انصاف ورفع تبعیض، از طرح دوفوریتی جناب دکتر زارع حمایت کرده  تا انشالله با تبدیل وضعیت این کارکنان خدوم و مظلوم دیگر در ایران اسلامی شاهد این نباشیم که برای یک کاریکسان ومشابه، دونوع حقوق و مزایا پرداخت شود و  انشالله همه نیروهای انسانی یک سازمان از کرامت انسانی یکسان برخوردار باشند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۱۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در هفته کاری که گذشت صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود نقدینگی هزار و ۳۴۴ میلیارد تومانی بودند در حالی که بازار سهام شاهد خروج ۶۵۰ میلیارد تومان پول افراد حقیقی بود.

او افزود: در این هفته کاری صندوق‌های با درآمد ثابت هر پنج روز شاهد ورود نقدینگی بودند به طوری که شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۸۴، ۵۳، ۱۸۶، ۴۱۹ و ۶۰۲ میلیارد تومان نقدینگی به این صندوق‌ها تزریق شد.

گفتنی است، صندوق‌های با درآمد ثابت هفته کاری قبل‌تر  چهار روز یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۴۱۳، ۶۲۰، ۳۷۱ و ۵۱۶ میلیارد تومان ورود نقدینگی را شاهد بودند و در یک روز کاری یعنی شنبه هزار و ۶۷ میلیارد تومان نقدینگی از این صندوق‌ها خارج شد.

طبق مصوبات سازمان بورس، صندوق‌های با درآمد ثابت موظف هستند که حداقل ۷۵ درصد از دارایی خود را به اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی اختصاص دهند.  

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ورود هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت
  • کریم هوادار مثل کریم بنزما! (عکس)
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • هشدار نارنجی هواشناسی به چند استان
  • خیزش دانشجویی در آمریکا جنایت اسرائیل را نشان داد
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند
  • نگهداری تَک‌پلاک جرم است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات