Web Analytics Made Easy - Statcounter

با این همه، اتهاماتی متوجه آقای احمدی‌نژاد است و همان زمان باید از ایشان سوال می‌کردند. باید دادگاه علنی تشکیل می‌شد تا مردم حرف دو طرف را بشنوند و بتوانند قضاوت کنند.
ماجرای دنباله‌دار انتقادات محمود احمدی‌نژاد از قوه قضاییه، واکنش بسیاری از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا را برانگیخته است. در این میان، البته اصلاح‌طلبانی همچون محمدرضا عارف طرف مقابل را به‌خاطر سکوت در قبال این رفتار نامتعارف سیاسی ازسوی رییس دولت نهم و دهم متهم کرده و پیکان انتقادشان را به این دلیل که زمانی احمدی‌نژاد را «تا عرش الهی بالا برده» و «امروز سکوت اختیار کرده‌اند»، به سمت اصولگرایان گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش صدای ایران، همزمان برخی ناظران نیز به اصلاح‌طلبان انتقاد کردند که چرا این جریان سیاسی که همواره خود را حامی حقوق شهروندی دانسته و «انتقاد» را حق همه جریان‌ها و چهره‌های سیاسی می‌داند، امروز این حق را برای احمدی‌نژاد قائل نیست؛ این انتقاد اما در حالی مطرح می‌شد که بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب همچون محمود صادقی، محمدجواد فتحی،محمدرضا تابش و دیگران با تاکید بر این‌که نفس «بست‌نشینی» مغایرتی با قانون ندارد، حتی بخشی از انتقادات احمدی‌نژاد را تایید کرده و در عین حال گفتند که شیوه بیان آن‌را نمی‌پسندند.
در این شرایط اما به نظر می‌رسید، موضع «علی مطهری» به‌عنوان چهره‌ای با سابقه اصولگرایی و مشی اصلاح‌طلبانه بیش از دیگران در مسیر درک درست اوضاع راهگشا باشد؛ سیاستمداری که از قضا در سال‌های گذشته هم منتقد عملکرد قوه قضاییه بوده و هم منتقد مشی احمدی‌نژاد!
آقای مطهری، شما همواره حامی حقوق شهروندان بوده‌اید؛ سوالم این است که آیا انتقادهای این روزهای احمدی‌نژاد، و مشخصاً بست‌نشینی که انجام دادند، مغایر با قانون است؟!خیر! این کار مغایرتی با قانون ندارد. همه شهروندان حق اعتراض دارند و می‌توانند حرف‌شان را بزنند. در واقع بنابر قانون اساسی همه شهروندان مادام که دست به شورش و آشوب نزنند، می‌توانند اعتراض کنند. شهروندان حتی می‌توانند راه‌پیمایی کنند، به شرط این‌که این راهپیمایی مسلحانه و مخل مبانی اسلام نباشد.به بیان دیگر به لحاظ قانونی و منطبق بر اصول قانون اساسی، اشکالی به کار احمدی‌نژاد وارد نیست؛ باید به این انتقادها پاسخ داده شود.
شیوه طرح این انتقادها را چطور می‌بینید؟!به هر حال نظراتی دارند و حق دارند که نظراتشان را اعلام کنند و اشکالی ندارد؛ منتها طرف مقابل نیز باید پاسخگو باشد.با این همه، اتهاماتی متوجه آقای احمدی‌نژاد است و همان زمان باید از ایشان سوال می‌کردند. باید دادگاه علنی تشکیل می‌شد تا مردم حرف دو طرف را بشنوند و بتوانند قضاوت کنند.
جنابعالی نیز در مقاطعی انتقاداتی نسبت به عملکرد قوه قضاییه مطرح کرده‌اید؛ سوال دیگرم این است انتقادات احمدی‌نژاد به قوه قضاییه را چطور ارزیابی می‌کنید؟! آیا این انتقادات را وارد می‌دانید؟!بخشی از این انتقادها درست است. مثل این‌که گاهی شاهدیم مسئولان قوه قضاییه، صرف یک انتقاد را توهین به مقامات عالی کشور دانسته و فوراً نسبت به تشکیل پرونده برای منتقد اقدام می‌کنند. یا این‌که گاهی کم‌تحمل هستند.
با این حساب انتقاد شما ناظر بر برخورد قوه قضاییه با منتقدان است. مشخصاً نظرتان درباره واکنش سخنگوی قوه قضاییه نسبت به انتقادات اخیر احمدی‌نژاد چیست؟!دوستان هم حرف خودشان را زدند. در مجموع همین را باید بگویم که مسئولان قوه قضاییه کم‌تحمل هستند!
فارغ از این مسائل حقوقی، احتمالاً انگیزه‌های سیاسی نیز در مشی جدید احمدی‌نژاد دخیل است؛ نظر جنابعالی درباره انگیزه‌های سیاسی احتمالی احمدی‌نژاد چیست؟!واقعیت این است که در این رابطه چندان آگاهی ندارم. (با خنده) من در دل احمدی‌نژاد نیستم که از نیتش با خبر شوم!
آیا تحلیلی در این رابطه به نظرتان نمی‌رسد؟!تحلیل دارم اما به نظر می‌رسد بیان آن چندان خوب نباشد.
به طور کلی آیا آینده‌ای برای احمدی‌نژاد در فضای سیاسی کشور متصور هستید؟!طبیعتاً این مسئله به رفتار احمدی‌نژاد بستگی دارد. در واقع باید ببینیم در آینده چه رفتاری را در پیش خواهد گرفت و باید ببینیم چگونه عمل خواهد کرد.
به نظرتان احمدی‌نژاد همچنان خواهان بازگشت به قدرت است. آیا به‌عنوان مثال برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ برنامه‌ای دارد؟!نمی‌دانم! این سوال را باید از خودش بپرسید!

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶۰۰ یتیم تحت پوشش معلمان اردبیلی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین نژاد شامگاه دوشنبه در نشست با معلمان حامی ایتام و محسنین در اردبیل اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۸۷ نفر از معلمان اردبیلی با ثبت نام در طرح اکرام، حامی ایتام و محسنین هستند که با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود می‌کوشند آینده‌ای روشن را برای فرزندان تحت تکفل رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد از معلمان حامی، حمایت از ۳ هزار و ۶۲۵ نفر از ایتام و محسنین استان اردبیل را برعهده گرفته‌اند که به صورت ماهیانه کمک‌های خود را به حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند.

حسین‌نژاد بیان کرد: در سال گذشته معلمان نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی به کودکان و نوجوانان تحت حمایت کمک کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد ترویج فرهنگ خیر و احسان در جامعه است، گفت: معلمان تربیت کننده نسل آینده هستند که به عنوان یک فرد نیکوکار می‌توانند در تربیت نسل آینده به عنوان انسان‌هایی نوعدوست و خیرخواه، کمک حال و یاریگر کمیته امداد در رسیدگی به امور نیازمندان باشند.

حسین‌نژاد نقش ویژه معلمان در ترویج همدلی و ایثارگری اجتماعی در جامعه را یادآور شد و بیان کرد: جامعه فرهنگی و معلمان در برابر پدیده‌های اجتماعی بی‌تفاوت نبوده و همواره در هدایت جامعه به سمت فعالیت‌های خیرخواهانه، نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.

وی از معلمان و فرهنگیان استان به عنوان سفیران مهربانی یاد کرد و گفت: قدردان یکایک معلمان و فرهنگیان نیکوکار استان هستیم که با حمایت‌های خود از ایتام و محسنین، می‌کوشند تا آینده‌ای درخشان برای آنها رقم بخورد.

کد خبر 6092585

دیگر خبرها

  • شهید مطهری جهش فکری در دانشگاه‌ها ایجاد کرد
  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • حمله تند مشاور سابق احمدی نژاد به زاکانی /می خواهد ۲ میلیارد یورو از جیب تهرانی ها به جیب کمپانی ها چینی واریز کند
  • ازدواج خواهرزاده احمدی‌نژاد در ترکیه (+ عکس)
  • ترکیب احتمالی تراکتور مقابل استقلال با یک سورپرایز
  • ترکیب احتمالی تراکتور با سورپرایز جالب
  • مجتهدی اهل تظاهر نبود و همیشه خودش را دانشجو می‌دانست
  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • ۳۶۰۰ یتیم تحت پوشش معلمان اردبیلی هستند