Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:یکی از دیپلمات‌های سرشناس وزارت خارجه آمریکا با نگارش نامه‌ای آتشین به رکس تیلرسون استعفای خود را اعلام کرده و این وزیر خارجه را به متلاشی کردن وزارتخانه و تخریب موضع آمریکا در سراسر جهان متهم کرد.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه هافینگتون‌پست، الیزابت شاکلفورد که به عنوان افسر سیاسی مستقر در نایروبی برای عملیات آمریکا در سومالی فعالیت داشت، هفتم نوامبر نامه‌ای نوشت که به دست فارن پالسی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او "بی‌احترامی گزنده" دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را مورد انتقاد قرار داده و گفته است که چگونه این وزارتخانه با تجربه‌ترین کارکنان خود را در تعداد بالا "رانده" است.
شاکلفورد نوشت: "بهای این اقدام در عملیات‌های روزانه سومالی، جایی که نفوذ دیپلماتیک در داخل این کشور و درون سازمان خودمان رو به افول است، قابل دیدن است." او می‌گوید زمانیکه شنید تیلرسون به کارکنان وزارت خارجه گفته است ارتقای حقوق بشر در سراسر جهان "موانعی را در راه توانایی ما برای ارتقای منافع امنیت ملی ما ایجاد می‌کند" شوکه شده است. تیلرسون برای رسیدن به پست وزارت از مدیریت اکسون موبیل استعفا کرده بود.  
این دیپلمات سابق آمریکایی گفت، اگر تیلرسون قادر نیست "مرهم" باشد  و عملیات این وزارتخانه را حفظ کند، "متواضعانه از شما درخواست دارم تا همراه من بیرون بیایید."
دولت ترامپ بابت دست‌کم گرفتن مسائل حقوق بشری در کشورهایی مثل روسیه، ترکیه و فیلیپین هدف انتقادات شدید قرار دارد. قانونگذاران دموکرات و سفرای سابق هم تیلرسون را به از بین بردن بودجه و نیروهای کارآمد وزارت خارجه آمریکا در برهه‌ای حساس در خاورمیانه و شبه جزیره کره متهم کرده‌اند.
با این وجود تیلرسون شایعات مرتبط با اینکه عمرش در وزارت خارجه آمریکا کوتاه خواهد بود، رد می‌کند. ماه گذشته کاخ سفید ظاهرا طرحی را برای آوردن مایک پامپئو، مدیر سیا به جای تیلرسون بررسی کرده است. تیلرسون از عملکرد خود دفاع می‌کند و می‌گوید وزارت خارجه به "باز طراحی" و ساده‌سازی نیاز داشته است. برچسب ها: تیلرسون ، وزارت خارجه آمریکا ، رکس تیلرسون

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی طالبان با ترکیه در کابل

سرپرست وزارت خارجه طالبان با جهاد ارگین‌آی، سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد؛ بر بنیاد خبرنامه‌ وزارت خارجه طالبان در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدام‌های مثبت در افغانستان، آغاز تجارت از طریق راه لاجورد، افتتاح نمایش‌گاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان گفت‌وگو شده است. 
سفیر ترکیه در این دیدار گفت که در آینده نزدیک ترکیش ایرلاین نیز پروازهایش را به افغانستان از سر خواهد گرفت.

پبش از این نیز امیرخان متقی در دیدار با سفیر ترکیه در کابل ضمن قدردانی بابت کمک‌های بشردوستانه مردم و دولت ترکیه گفته بود که طالبان تسهیلات لازم را به سرمایه‌گذاران ترک در افغانستان فراهم خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی